שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ: להקים ועדת בדיקה בעניין רות דוד

חדשות

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ: להקים ועדת בדיקה בעניין רות דוד, צילום: שרת המשפטים איילת שקד. צילום: דור קדמי
התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ: להקים ועדת בדיקה בעניין רות דוד
04/10/2018, עו"ד לילך דניאל

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה לבג"ץ לחייב את שרת המשפטים לנמק מדוע לא תורה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנושא התנהלותה של רות דוד במהלך כהונתה כפרקליטת מחוז ת"א ולבדיקת אופן טיפולה של מערכת אכיפת החוק בפרשה: "לא ניתן שלא לעשות בדיקה עמוקה ויסודית על מנת להאיר באור השמש מה בדיוק קרה בשנים בהן כיהנה דוד כפרקליטת מחוז"

התנועה לאיכות השלטון, באמצעות עורכי הדין עו"ד זהר אלטמן-רפאל, עו"ד תומר נאור ועו"ד ד"ר אליעד שרגא, הגישה אתמול  (ד') עתירה לבג"ץ נגד שרת המשפטים איילת שקד בדרישה שתנמק מדוע לא תורה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית בנושא התנהלותה של רות דוד במהלך כהונתה כפרקליטת מחוז ת"א ולבדיקת אופן טיפולה של מערכת אכיפת החוק בפרשה.

כזכור, הפרשה התפוצצה בשנים 2014-2015, אז התגלה כי דוד, שכיהנה כפרקליטת מחוז, ביצעה לכאורה עבירות חמורות ביותר מתחום טוהר המידות ובכלל זאת חשדות כבדים להתנהלות בעייתית עד כדי בלתי חוקית הכוללת הטיות תיקים, החלטות מוטות ועוד.

לטענת התנועה, לא ניתן שלא לעשות בדיקה עמוקה ויסודית, על ידי ועדה בלתי תלויה, על מנת להבהיר מה בדיוק קרה בשנות כהונתה של דוד כפרקליטת מחוז, בעודה מקיימת קשרים חבריים עם גורמים שלעתיד תועמד יחד עמם בפני ביהמ"ש. לפי הנטען, יש לבחון היטב איזו השפעה הייתה לקשרים אלו על החלטותיה, וחשוב מכך כיצד ייתכן שפרקליטת מחוז, בעלת אחד התפקידים הבכירים ביותר, התנהלה בצורה כה בעייתית, אולי אף פלילית, והכל "מתחת לרדאר" מערכת אכיפת החוק.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עוד טוענת התנועה כי החלטתו של היועמ"ש להורות על סגירת תיק החקירה הפלילי כנגד דוד, החלטה המתמקדת אך ורק בהיבט הפלילי של מעשיה, אינה ממצה את כלל את הדיון הראוי בשאלות אלו ומותירה סימני שאלה רבים בנוגע להתנהלותה. לשיטתה, נראה כי פרשות אלו לא נחקרו כלל או לא נחקרו די צרכן, והן מחייבות בדיקה מקיפה ויסודית שתסייע להסרת הכתמים והספקות שהפרשה הטילה על מערכת אכיפת החוק ולחיזוקו המחודש של אמון הציבור במערכת אכיפת החוק.

עוד מוסיפה התנועה וטוענת כי החלטת שרת המשפטים להימנע מהקמת ועדת בדיקה בלתי סבירה באופן קיצוני. "אי חקירת הפרשה משדרת מסר של "אין דין ואין דיין" במערכות אכיפת החוק, מסר המביא לפגיעה אנושה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק. נראה כי אין מדובר בפרשה בודדת בה חרגה דוד מכללי המנהל התקין, אלא עולים חשדות למקרים רבים ביותר בהם סימני שאלה כבדים מרחפים מעל התנהלותה. כשמדובר בפרשות בסדר גודל שכזה, כשמדובר בהתנהלות כה לא תקינה של גוף חיוני כל כך, וכשאמון הציבור בהתנהלות עובדי הציבור נפגע בצורה כה קשה, בלתי סביר באופן קיצוני שלא לרדת לחקר האמת ולפתוח בבדיקה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:144
קומיט וכל טופס במתנה