שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בהוראת ביה"ד הרבני: משרד החינוך השעה מעבודתה מורה סרבנית גט

חדשות

בהוראת ביה"ד הרבני: משרד החינוך השעה מעבודתה מורה סרבנית גט, צילום: getty images israel
בהוראת ביה"ד הרבני: משרד החינוך השעה מעבודתה מורה סרבנית גט
03/10/2018, עו"ד לילך דניאל

במסגרת תביעת גירושין המתנהלת מזה למעלה משמונה שנים בשל סירובה של האישה להתגרש, הורה בית הדין הרבני על הטלת סנקציות על האישה, ובכללן מניעת עיסוק במקצוע מוסדר על פי דין. בעקבות האמור, הושעתה האישה מעבודתה במשרד החינוך עד להחלטה אחרת, וביה"ד קבע כי עליה לקבוע מועד לסידור הגט מיוזמתה או שהסנקציות יוחרפו

מדובר בתיק גירושין שנפתח ביוזמת הבעל בבית הדין הרבני האזורי בחיפה. תביעת הגירושין הוגשה במרץ 2010, אלא שבמהלך השנים מאז עמדה האישה בסירובה לקבלת הגט, בכל פעם בטענות שונות. בתיק ניתנו כבר 285 החלטות, כשכבר בשנת 2016 קבע בית הדין כי על האישה חובה להתגרש וכי יש לקבוע מועד לסידור הגט.

עם זאת, אף במועד שנקבע לסידור הגט, עמדה האישה בסירובה להתגרש, ולכן החליט בית הדין לאפשר לבעל לפתוח תיק להטלת צווי הגבלה על האישה. בהמשך לכך, אישר נשיא בית הדין הרבני הגדול להטיל על האישה את כל צווי ההגבלה הקבועים בחוק בתי דין רבניים (קיום פסקי דין של גירושין): צו עיכוב יציאה קבוע; מניעת קבלה של דרכון; מניעת קבלה או החזקת רישיון נהיגה; מניעת כהונה בתפקיד ציבורי; מניעת עיסוק במקצוע מוסדר על פי דין או עסק הטעון רישוי והגבלה בבנקים. עוד הורה בית הדין להעביר את ההחלטה למשרד החינוך, בו מועסקת האישה, על מנת שיישם את הסנקציה נגדה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בעקבות האמור, הודיע תחום כוח אדם בהוראה במשרד החינוך כי הודע לאשה כי היא מוצאת לחופשה ללא תשלום מעבודתה עד לקבלת החלטה אחרת מבית הדין הרבני, ומתוקף החובה של משרד החינוך לבצע הוראה שיפוטית שנתנה על ידי בית הדין הרבני מכוח סמכותו.

בעניין זה הוסיף משרד החינוך כי הטיעונים שהובאו בכתב על ידי האישה באשר לתפקודה המקצועי אינם מעלים ואינם מורידים מחובתו של משרד החינוך ליישם כלשונו את צו ההגבלה אשר ניתן על ידי בית הדין הרבני מכוח סמכותו המעוגנת בחוק, וכך אף באשר לפגיעה הכלכלית הכרוכה במניעת העסקתה.

בהחלטה נוספת שניתנה בסוף אוגוסט האחרון, קבע בית הדין הרבני כי הוא רואה בהודעת משרד החינוך על השעייתה של האישה מעבודתה בתפקיד הוראה עד להחלטה אחרת צעד חשוב לקראת הסכמתה לקבלת הגט המיוחל, וכי בית הדין לא יקבע מועד נוסף לסידור הגט ביוזמתו, לאור המועדים הרבים שנקבעו בהם סירבה האישה להתגרש, והחשש מפני הטרחת הבעל והמערכת לחינם פעם נוספת. לפיכך, נקבע, האישה רשאית לבקש קביעת מועד לסידור גט ללא הצבת כל תנאי ובמידה ועד לתום חגי תשרי לא תעשה כן - בית הדין ישקול להחריף את צווי ההגבלה שהוטלו עליה או להטיל סנקציות נוספות, כגון הטלת קנס חודשי או שבועי, פרסום שמה בציבור ועוד.

 

תיק ‏589451/16

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה