שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המוסד לביטוח לאומי: סוגי טפסים

חדשות

המוסד לביטוח לאומי: סוגי טפסים , צילום: צילום: pixabay
המוסד לביטוח לאומי: סוגי טפסים
03/10/2018, כתיבת מומחים

אנשים רבים בישראל מוצאים עצמם ביום מן הימים מול צורך בפנייה לביטוח לאומי, הכולל גם מילוי טפסים שונים על מנת שיוכלו לממש את זכויותיהם הרפואיות. אולם, מילוי הטפסים שנראה לכאורה פשוט, עלול להיות מסובך לאדם מן השורה שאינו מכיר לעומק את ההבדלים השונים בין הטפסים, הפרטים שיש למלא בכל טופס וכד'. במאמר הבא, תוכלו למצוא מדריך מקוצר שיסייע לכם להתמודד עם משימת מילוי הטפסים ולקבל את מלוא זכויותיכם.

תביעה לנכות כללית: טופס 7801

עבור קבלת קצבת נכות ביטוח לאומי מבקש מן המבוטחים למלא את טופס 7801, הנוגע לקצבת נכות כללית. על המבוטח למלא פרטיים אישיים שונים בטופס, הכוללים סימונים שונים על המחלה או התסמינים המלווים את מצבו של האדם וכן, פרטים אישיים שונים. בנוסף, על האדם לצרף לטופס מסמכים רפואיים המעידים על מצבו הבריאותי\מחלותו (על שכירים לצרף גם תלושי שכר).

•     יש לדעת כי לשם קבלת קצבת נכות ביטוח לאומי מסווג את דרגת הנכות על פי קריטריונים מסוימים, הקשורים לאי-כושר, מצב רפואי ועוד. קביעת דרגת הנכות הינה מכרעת עבור סכום  קצבת הנכות שייקבע לאדם.

תביעה לגמלת סיעוד: טופס 2600

תביעה זו יכולה להיות מוגשת לאחר הגעת המבוטח לגיל הפרישה ונוגעת למצבים בהם אדם נדרש לסיוע סיעודי עבור ביצוע פעולות יומיומיות. מלבד מילוי הפרטים האישיים בטופס, יש לצרף אליו אשורי הכנסות של בני הזוג, אישור הנהלה במקרה של מגורים במוסד מסוים, וכן, מסמך ממוחשב אודות מצבו הרפואי של האדם.

תביעה לשירותים מיוחדים מטעם המוסד לביטוח לאומי: טופס 7849

מדובר על טופס שנועד עבור קשישים הנדרשים לסיוע יומיומי בפעולות יומיומיות, ללא קשר לקצבה הניתנת גם היא על ידי המוסד לביטוח לאומי.

תביעת טיפול על חשבון המוסד לביטוח לאומי עבור נפגעי עבודה: טופס 250

טופס זה מיועד עבור מי שנפגע במסגרת עבודתו ומילויו כולל השלמת פרטי העובד, המעסיק, התאונה ועוד. טופס זה מוגש למוסד הרפואי ולא לביטוח לאומי.

כמה דגשים בתחום מילוי טפסי ביטוח לאומי

עבור האדם הממוצע הניגש לקבל את זכויותיו מטעם המוסד לביטוח לאומי טפסים עלולים להיראות מייגעים, מפרכים ובעיקר מבלבלים ולא ברורים. זכרו שיש להבין לעומק את משמעותם של כל הפרטים הנדרשים למילוי, או המקומות אותם יש לסמן, בייחוד משום שסימונים שונים או מילוי פרטים שונים עלולים להיות בעלי משמעות מכרעת בכל הקשור לקבלת מלוא הזכויות של כל מבוטח ומבוטח.

כמו כן, יש לקחת בחשבון שגם במקרים בהם ניתן לערער על החלטת המוסד לביטוח לאומי, עדיין המבוטח יצטרך במקרים רבים למלא טפסים נוספים ובמילים אחרות, לא יוכל לצאת ממעגל הבירוקרטיה המפרך. לכן, נמליץ לכל מבוטח לגשת בהקדם לחברה המתמחה במימוש זכויות רפואיות מטעם הביטוח הלאומי, על מנת שזו תוכל לסייע לאדם למלא כראוי את פרטיו, לצד הגשת המסמכים הרפואיים הנכונים והנלווים ולחסוך למבוטח בזבוז זמן ועוגמת נפש רבה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה