שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה תביעה כנגד חברת "זכותי", השופטת: "ההסכם קצר, בהיר ולא מסורבל"

חדשות

נדחתה תביעה כנגד חברת "זכותי", השופטת: "ההסכם קצר, בהיר ולא מסורבל" , צילום: צילום: pexels
נדחתה תביעה כנגד חברת "זכותי", השופטת: "ההסכם קצר, בהיר ולא מסורבל"
17/09/2018, כתיבת מומחים

הסכמים מסורבלים? אותיות קטנות? תמחור לא הוגן? בפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה מסתבר כי החברות למימוש זכויות רפואיות הפנימו את טענות העבר נגדן ו"התיישרו"- הסכמים קצרים ובהירים, תיאום ציפיות מראש ושקיפות מלאה הפכו לסטנדרט.

חברות שונות ומשרדי עורכי דין אשר פועלים בתחום של מימוש זכויות רפואיות, ובראשן חברת "זכותי" ולבנת פורן, זוכות פעמים רבות לביקורת ציבורית נרחבת עקב פעילותן. מצד אחד, אין חולק על כך שמאות אנשים מדי שנה נעזרים בשירותיהן על מנת לקבל את המגיע להם מהמוסד לביטוח לאומי, אך מאידך פעמים רבות נטען כלפיהן כי העמלות שהן גובות גבוהות מדי, כי הן "עושות קופה" על חשבון הנפגעים או כי הן מחתימות את לקוחותיהן על חוזים מסורבלים ולא בהירים. פסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה שופך אור על הנושא ומראה כי פעמים רבות הטענות הללו רחוקות מן האמת.

פסק הדין, אשר ניתן לאחרונה בביה"מ לתביעות קטנות בחיפה ע"י הרשמת הבכירה גילה ספרא-ברנע (ת"ק 48746-11-17), דחה את תביעתו של אברהם (שם בדוי) כנגד חברת זכותי המומחים לזכויות רפואיות בע"מ. אברהם, אשר לו נפסקו בעבר 19% נכות, פנה לעזרתם של מומחי "זכותי" ואלו סייעו לו להגיש תביעה להגדלת אחוזי הנכות ולקבלת קצבה חודשית. לאחר שהשיג את המבוקש, תבע אברהם את "זכותי" על סך של 25,000 ש"ח בטענה כי היא לא פעלה עבורו, כי לא קיבל ליווי לועדות וכי לא נבדק ע"י רופא, וכן טען כי ההסכם עליו חתם כובל את ידיו ומונע ממנו לטפל בתיק באופן עצמאי.

חברת "זכותי מימוש זכויות רפואיות בע"מ" טענה כי נתנה ללקוח טיפול מלא והשיגה לו את מבוקשו, וכי בעקבות התערבותה זכה לקצבה חודשית. לטענת "זכותי" מטרתה של התביעה היא נסיון להתחמק מהתשלום המגיע להם עבור הטיפול המוצלח שקיבל אברהם.

בית המשפט קבע כי התובע לא ניזוק, ואף זכה, מפעילותה של "זכותי" עבורו- "התובע לא הוכיח כי הנתבעת הטעתה אותו או הפרה את ההסכמים עמו. ההיפך הוא הנכון, התובע חתם על מסמכים קצרים, בהירים ולא מסורבלים", נכתב בפסק הדין, "המסמכים...מעידים על טיפול שנתנה הנתבעת לתובע, הדרכה, יצוג מול המוסד לביטוח לאומי, הגשת מסמכים כולל סיכום רפואי, ופנייה לקופת החולים על מנת לסייע לו לקבל מסמכים נדרשים". לסיכום פסק הדין נדחתה התביעה ואילו התובע חוייב בתשלום הוצאות.

ניתן להסיק ממקרה זה כי החברות למימוש זכויות רפואיות, ובראשן "זכותי", הפנימו ככל הנראה את חלק מהטענות שהופנו אליהן בעבר ואימצו הסכמים קצרים ובהירים, תהליכים שקופים וקצרים ושכרי טירחה הוגנים. עדיין, המלצתינו היא לבדוק תמיד כל הסכם, לשאול כל שאלה ולבקש כי דברים יובהרו בכתב, ובפרט כאשר מדובר בנושא כה רגיש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:44
קומיט וכל טופס במתנה