שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פתחו לכם תיק בהוצאה לפועל - מה ניתן לעשות

חדשות

פתחו לכם תיק בהוצאה לפועל - מה ניתן לעשות, צילום: צילום: Pixabay
פתחו לכם תיק בהוצאה לפועל - מה ניתן לעשות
02/09/2018, כתיבת מומחים

לשכת ההוצאה לפועל היא אחד הגופים העמוסים ביותר בישראל. בכל יום נפתחים עשרות תיקים בהוצאה לפועל ולא נראה שהקצב הזה יפחת בקרוב. הסיבות לפתיחת תיק בהוצאה לפועל הן מגוונות ולעיתים מדובר על הסתבכות שתחילתה בחוב קטן שפתח והפך לחוב גדול. מי שכבר בא במגע עם ההוצאה לפועל מכיר את שיטות הפעולה של המוסד הארכאי. השאיפה היא שלא להגיע למצב שבו נפתח תיק, אך אם זה כבר ארע ישנם כמה דברים שניתן לעשות על מנת לצמצם את הנזק.

מה כדאי לעשות במקרה של פתיחת תיק

רובנו עסוקים במטלות של חיי היום יום, ועל כן לא תמיד יש לנו את הזמן לעסוק בעניינים כאלו. היות שמדובר על נושא דחוף אז מומלץ לפנות אל עורכי דין הוצאה לפועל שמבינים בתחום ויוכלו להדריך אתכם כיצד לנהוג. ישנם עורכי דין בתחומים רבים, אך לא כל עורך דין יתאים למטרה זו, כדאי לפנות רק לאלו שיש להם ניסיון רב בתחום, שכן הם יהיו גם בעלי קשרים טובים בקומות הנכונים ויחסכו לכם זמן ואפילו כסף רב.

מה הפרמטרים שקובעים בבחירת עורך דין:

•     ראשית, כדאי כאמור לפנות רק למשרד גדול ומנוסה שייצג כבר חייבים רבים ומכיר את כל הפרוצדורות הקיימות.

•     אם קיימת דחיפות בעניין התיק, מומלץ לברר עד כמה בעל המקצוע פנוי על מנת לייצג אתכם. אם מדובר על משרד עמוס בתיקים אז לא בטוח שכדאי לפנות אליו.

•     אל תילחצו, עם עורך דין מנסה להלך עליכם אימים אז עדיף להירגע ולנסות להוביל את השיחה לכיוון יותר פרקטי. ישנם אנשים רבים אשר חייבים בהוצאה לפועל ותמיד ניתן לבצע מהלכים שירגיעו את השטח.

ואם אני רוצה לפנות בעצמי

ההמלצה הגורפת היא להשתמש בעורך דין, אך אם בכל זאת תחליטו לפנות בעצמיכם, כדאי לפנות לשם כך זמן שכן ניהול תיק בהוצאה לפועל הוא לא פשוט, ישנו צורך להגיע לדיונים וחשוב להיות ערניים ולא לזלזל בהודעות או מכתבים שמגיעים מטעת ההוצאה לפועל. ניתן לפרוס תשלומים בצורה מאוד נוחה ולהיפטר מהחוב תוך זמן קצר יחסית.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:78
קומיט וכל טופס במתנה