שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום על הריגה נגד הנהג שדרס למוות את אילון שלו אמסלם ז"ל

חדשות

כתב אישום על הריגה נגד הנהג שדרס למוות את אילון שלו אמסלם ז"ל, צילום: getty images Israel
כתב אישום על הריגה נגד הנהג שדרס למוות את אילון שלו אמסלם ז"ל
23/08/2018, עו"ד לילך דניאל

כתב האישום מייחס לאלי בר זכאי, בן 23 מירושלים, עבירת הריגה בנוסף לעבירות נוספות ובהן נהיגה בשכרות. על פי הנטען, הנאשם שתה לשכרה במהלך בילוי עם חבריו ולאחר שפגע בשלו-אמסלם ז"ל ובחברו שהמתינו ברמזור הולכי רגל פעל לשבש את עובדת היותו שיכור ע"י שתיית מים מרובים ומחיקת אפליקציית הקלטת שיחות ממכשירו הסלולארי

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה הבוקר (ה') כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד אלי בר זכאי, בן 23 מירושלים, בגין הריגתו של אילון-שלו אמסלם ז"ל לפני כחודש. מלבד עבירת ההריגה, מייחס כתב האישום לבר זכאי גם עבירות של חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט, ניסיון להשמדת ראיה ומהירות סבירה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ארז ריכטנברג, בליל האירוע סיכמו הנאשם וחברו הלל דיוויס כי ייסעו יחדיו לבילוי באיזור המרכז, ברכב הרשום על שם אחיו של הנאשם, על מנת לבקר את חברם המשותף א.א. בדירתו בפתח תקווה, שם יבלו את הערב בשתיית אלכוהול ועישון סיגריות. הנאשם והלל נסעו מירושלים לפתח תקווה, כאשר הנאשם נהג ברכב והלל ישב לצדו. בדרכם, רכשו השניים בקבוק וודקה "בלוגה", 6 פחיות משקה אנרגיה וסיגריות.

בהמשך, הגיעו השניים לדירת א.א. בפתח תקווה, שם שתה הנאשם לשוכרה לפחות כוס וחצי מהמשקה האלכוהולי שקנה קודם לכן. במהלך הבילוי, שוחח הנאשם טלפונית עם חברו ב.ב. והשניים קבעו להיפגש בהמשך הלילה במועדון "שלוותה" שבנמל תל-אביב, תוך שהנאשם מציין בפני ב' כי הוא "אחרי פירוק בקבוק בלוגה". בתום הבילוי בפתח-תקווה, קבעו הנאשם, הלל וא.א. לנסוע לביתו של ג.ג., חבר נוסף של הנאשם שמתגורר בגבעתיים, כדי לחגוג את יום הולדתו. טרם הנסיעה, א.א. שהבחין שהנאשם שתוי, סיכם עם הנאשם והלל, לבקשתם, כי הוא ישמש להם "נהג תורן" להמשך הבילוי, לאור העובדה שהוא נמנע משתיית אלכוהול במהלך הבילוי.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

השלושה החלו בנסיעה ברכב לגבעתיים, כאשר א.א. נוהג, לא לפני שהנאשם וחבריו לקחו עמם מהדירה בפתח תקווה את המשקה האלכוהולי לקראת המשך הבילוי הלילי בגבעתיים. הנאשם הגיע כשהוא שתוי עם הלל וא.א. אל דירה בגבעתיים שם חגג ג.ג. עם חברים נוספים את יום הולדתו. הנאשם בילה במקום, וזמן קצר לאחר מכן, בעודו שתוי, צעק לעבר הנוכחים "כולם פה סאחים" ודרש מחבריו, עמם הגיע לדירה, לעזוב איתו את המקום ולהמשיך לתל אביב אל המועדון, אולם הלל וא.א. דחו את ההצעה. נוכח דחיית ההצעה, הגיב הנאשם ברוגז רב על הנוכחים ועל חברו הלל ועזב את הדירה בגבעתיים כשהוא עצבני וכעוס ונכנס אל הרכב.

הלל, שראה את הנאשם במצבו, וידע כי עודנו שתוי, ניסה לשכנעו להישאר בדירה בגבעתיים או לכל הפחות לנסוע לתל אביב במונית ולא לנהוג ברכב, בשל היותו שתוי. במהלך שיחה טלפונית שקיימו השניים, בעוד הנאשם יושב ברכב, טרם יציאתו למועדון, הזהיר הלל את הנאשם ואמר לו: "אתה לא תצא לשלוותה, אתה תגיע לשלוותה עם שלילה לכל החיים כפרה עליך". הלל שב והפציר בנאשם להירגע ולחזור לדירה אך ללא הועיל. בהמשך, שוחח הנאשם טלפונית עם ב.ב. ומסר לו כי הוא בדרכו אליו למועדון וכי יגיע אליו בעוד 20 דקות. במהלך שיחתו עם ב.ב. ציין הנאשם בפניו כי "אני אחרי בקבוק בלוגה אחי, אני אחרי בקבוק בלוגה לבד". משנוכח הנאשם כי הלל מסרב להצטרף אליו להמשך הבילוי במועדון, עזב את המקום כשהוא שיכור ונסע ברכב, במהירות על מנת להספיק להיפגש עם חברו ב.ב. במועדון עמו קבע.

סמוך לשעה 01:08, בדרכו למועדון, נהג הנאשם ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, מכיוון מזרח לכיוון דרום-מערב, בואך צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן-גבירול בהיותו שיכור. כמו כן, הנאשם חייג באמצעות מכשיר הסלולר כדי לשוחח טלפונית עם ב.ב.

אותה העת, הגיעו אל הצומת הקטין אילון שלו-אמסלם ז"ל וחברו הקטין שחזרו מבילוי בנמל תל אביב ותכננו להגיע אל ביתו של הקטין הנמצא בסמיכות. המנוח והקטין, המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. הקטין עמד בסמוך למנוח שהתיישב על עמוד בטיחות המותקן על סף המדרכה הצמודה למעבר החצייה. הנאשם הנוהג ברכב, הגיע אל הצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים צורמת, כשהוא "מזגזג" ברכב מצד לצד. עם הגיעו לעקומת הכביש, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך הנאשם ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, במנוח ובקטין הנוסף.

כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ- 26 מטרים והוא נפצע באורח אנוש. הקטין הנוסף הוטל ימינה, לכיוון הכביש, למרחק של 15 מטרים. ניידת מד"א פינתה את המנוח בבהילות כשהוא מונשם ומורדם אל בית החולים איכילוב, שם נפטר מפצעיו. ניידת מד"א פינתה גם את הקטין הנוסף אל בית החולים כשהוא סובל משברים רבים ופציעות בכל חלקי גופו. כתוצאה מהתאונה נגרמו גם נזקים קשים לעמודי בטיחות ולעמוד תאורה במקום וכן נגרם נזק הרסני לרכב.

סמוך לאחר תאונת הדרכים, עם יציאתו של הנאשם מהרכב ההרוס, עוד בטרם פונתה גופת המנוח מהמקום, פעל הנאשם לשבש את מהלך החקירה, מתוך כוונה להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. בעוד הנאשם בזירת התאונה, שוחח טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש, כדי שלא ישמעו אותו האנשים שהיו במקום - "הלל תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר..", וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים ככל הניתן, טרם בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול.

בהמשך, כשראה הנאשם שהלל לא מגיע למקום, ביקש הנאשם מפקח עיריית תל-אביב-יפו שנקלע למקום לשתות מים. פקח העיריה מסר לנאשם בקבוק מים בנפח ליטר וחצי, והנאשם שתה את כל תכולתו. משביקש הנאשם מהפקח בקבוק מים נוסף, עורר הדבר את חשדו של הפקח והוא סירב. בהמשך, שוחח הנאשם טלפונית עם הלל וניסה להניעו למסור הודעת שקר, באומרו "הלל, תקשיב לי שניה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים".

במהלך שהותו במקום ניסה הנאשם להקיא את תכולת קיבתו במטרה לטשטש את סימני האלכוהול מגופו. משלא הצליח, עדכן הנאשם טלפונית את הלל, שבתגובה ייעץ לו לאכול סוכריית מנטוס על מנת לטשטש את סימני האלכוהול. במהלך שהותו בזירה, משנזכר הנאשם כי כל שיחותיו במכשיר הסלולר מוקלטות באמצעות אפליקציה, מיהר ומחק את האפליקציה מתוך כוונה להעלים ראיות ולשבש את מהלך החקירה. בהמשך, התבקש הנאשם על ידי שוטרים לבצע בדיקת ינשוף. בתגובה, הכשיל הנאשם ארבע בדיקות ינשוף שנערכו לו בכך שנמנע מלתת דגימת אויר מספקת לצורך הבדיקה. סמוך לכך, התבקש הנאשם לבצע בדיקת דם לצורך איתור אלכוהול בגופו והנאשם סירב לבצע את הבדיקה.

בבקשת המעצר נכתב כי "מעשיו של המשיב מלמדים על המסוכנות הרבה הטמונה בו..... כאשר המשיב פעל בפזיזות ושוויון נפש לשלומם של משתמשי הדרך, נהג את כלי הרכב בשעה שהוא שיכור, במהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך. ....  מעשי השיבוש וההדחה שביצע המשיב מיד לאחר התאונה, מקימים בעניינו גם  את עילת המעצר הקשורה לחשש מפני שיבוש מהלכי משפטי והשפעה על עדים....".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:229
קומיט וכל טופס במתנה