שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרווח כולו שלכם! - ניהול תקציבי הרווחה בארגון

חדשות

הרווח כולו שלכם! - ניהול תקציבי הרווחה בארגון, צילום: התמונה נקנתה מאתר 123RF.COM
הרווח כולו שלכם! - ניהול תקציבי הרווחה בארגון
07/08/2018, כתיבת מומחים

עונת המלפפונים שנושקת השנה לעונת התפוח בדבש היא זמן נפלא לכל ארגון לבדוק את תקציב הרווחה שנותר בקופה, להזמין פעילויות להרמת כוסית לשנה החדשה והחזרה לשגרה וכמובן גם להתחיל לתכנן את התקציב הבא.

ישנן חברות שמנהלות לבדן את התקציב ומזמינות בכל פעם הדרכה, הופעה, יום גיבוש לעובדים או פינוק לעובדים וישנם ארגונים הנעזרים בחברת הפקה אשר בונה תוכנית שנתית ודואגת לכל הפרטים, קטן כגדול.

בשני המקרים, בין אם מנהלים לבד את פעילויות הרווחה והתקציב או אם מוציאים את זה לגורם חיצוני הפועל ב- Out Sourcing נהוג לחלק את תקציבי הרווחה לשלושה תחומים נפרדים:

1.   פעילויות ואירועים לכלל הארגון

הנהלות כבר מזמן הבינו שלאירועי חברה מושקעים יש ערך רב הן ברמה הפנים ארגונית והן ברמה החיצונית.

בתוך הבית העובדים מרגישים שרואים אותם, מפנקים אותם ומבינים שהם לא רק עובדים אלא בני אדם שזקוקים להנאה לשם הנעה, למילה טובה וגם להם מגיע ליהנות מפירות ההשקעה. ברמה החיצונית, אירוע חברה מושקע וייחודי הוא הזדמנות נפלאה ל – PR ופרסום, כמובן בדרך מקצועית שתתרום להעצמת הארגון בקרב לקוחותיו ומתחריו.

אם בעבר הרחוק ההפרדה הניהולית היתה חלק ששמרו עליו באדיקות, כאשר השדרה הניהולית ישבה במגדל שן והעובדים פיתחו הווי משלהם, בשנים האחרונות זה בדיוק להפך. וכך אירועי החברה הפכו להיות בראש ובראשונה הזדמנות לשבירת דיסטאנס, ביום כיף לצוות עובדים בכירים וזוטרים יושבים יחד, ללא עניבות ובאווירה נינוחה, נהנים מאותם הדברים, משוחחים שיחות חולין ומפתחים הווי וחוויות משותפות.

זאת הזדמנות להכיר באופן בלתי אמצעי וללא דעות קדומות אנשים מתוך הארגון שאין עמם אינטראקציה ואפילו לפתח קשרי ידידות או רעיונות לשילוב בין מחלקות.  אירוע חברה בד"כ משלב פעילות מהנה או הופעה מושקעת, אוכל איכותי וזמן מינגלינג ורביצה. אפשר לארגן את זה כיום בודד או סופ"ש ויש ארגונים שאפילו יוצאים לחופשה משותפת בחו"ל.

בנוסף לערבי גיבוש ואירועים גדולים ומסיבות כמו סוף שנה או מסיבת פורים, מתקציב הרווחה יוצאים גם גימיקים שניתנים לכלל עובדי הארגון בימים מיוחדים כמו שי ליום האהבה,מתנה  ליום המשפחה, פינוק ליום הראשון של הקיץ או צ'ופר חזרה לשגרה.

2.   פעילויות ואירועים מחלקתיים

פעילויות גיבוש הן כבר עניין שבשגרה בארגונים. מנהלי מחלקות וצוותים בגיבוי מלא של מנהלי החברה הבינו כי כדי ליצור גאוות יחידה, עבודת צוות ונאמנות צוותית יש צורך להשקיע ברווחת והנאת החברים. תקציבי הרווחה בהחלט נותנים פתרון לסדנאות גיבוש מגוונות גם כפעילות חוץ ארגונית, פעילות שמשלבת כלים לעבודת צוות, תקשורת והיבטי ניהול יחד עם יום כיף מפנק.

תחת קטגוריה זו נכנסות גם סדנאות פיתוח מנהלים בדרגים השונים, סדנאות ODT מגוונות,  פעילויות לפי יחידות עבודה, אירוע סיום עתודה ניהולית וכד'

מגוון האפשרויות לפעילות הנו רחב ונע במסגרות תקציב שונות, גם כאן ניתן לשלב הפקה מלאה או חלקית של הפעילות. בין אם מדובר על סדנת צחוק, סדנת יוגה צחוק או כל פעילות מגבשת אחרת חשוב לוודא שהעובדים יפיקו ערך כפול, גם הנאה מרובה וגם כרך ארגוני של גיבוש, יכולת עבודה בצוות ופתרון קונפליקטים בין אישיים, זה גם מקום טוב להעביר סדנאות בתקשורת ובכל הסוגיות הרלוונטיות לחיי הארגון והצוות.

גם כאן בנוסף לאירוע עצמו נהוג להעניק תשורה סמלית לאנשי הצוות, בדרך כלל מדובר על מוצר, אביזר וכד' שמחזקים את "גאוות היחידה".

3.   פעילויות ואירועים לעובדים

עובד מתוגמל הוא עובד מאושר ועובד שמפנקים אותו הוא עובד נהדר. הכוונה היא ללכת "אקסטרה מייל" לקראת העובד, לא לראות אותו רק ברמה הארגונית, מחלקתית או צוותית, אלא לראות אותו באופן פרטני. לראות אותו, להכיר ולהוקיר את פעילותו ותרומתו לארגון.

לצורך פינוק הפרט ישנן אפשרויות רבות, החל מהזמנה זוגית לסרט, לצימר, לארוחה וכד' דרך סדנת בישול או כל צ'ופר אחר.

עובד שמקבל באופן פרטני מתנה ליום הולדת, מתנה וחיבוק באירוע משפחתי כחתונה, הולדת תינוק, בר/בת מצווה, עובד שמבין שרואים אותו כאדם ולא כעובד בלבד, עובד שמקבל מתנה מפנקת לחגים והתייחסות לאירועים משמעותיים שעוברים עליו באופן פרטי, עובד כזה הוא עובד מרוצה, נאמן, משקיע ואכפתי. בדיוק סוג אנשים שכל אחד רוצה בארגון שלו.

האירועים האלה ועוד, כמובן כיד הדמיון, ממומנים כאמור מתקציבי הרווחה. כל ארגון בונה את סדר העדיפויות שלו ואת סוג הפרגון שהוא רוצה להעניק, זה משתנה בין ארגונים, בין סקטורים וגם בין תקופות.

הכתבה והמאמר באדיבות OUTMIND , ימי גיבוש, סדנאות ODT  וימי כיף לעובדים

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:84
קומיט וכל טופס במתנה