שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האיום מומש: ח"כ ברושי הגיש תביעת דיבה בסך 300 אלף שקל נגד אבי גבאי

חדשות

האיום מומש: ח"כ ברושי הגיש תביעת דיבה בסך 300 אלף שקל נגד אבי גבאי , צילום: אבי גבאי. צילום: דוברות בזק
האיום מומש: ח"כ ברושי הגיש תביעת דיבה בסך 300 אלף שקל נגד אבי גבאי
01/08/2018, עו"ד לילך דניאל

בציוץ, שנכתב על רקע "תקרית הנגיעה" של ח"כ ברושי מול ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ובעקבות מכתב אנונימי של אישה הטוענת כי ברושי הטריד אותה לפני כ-15 שנה, קרא גבאי להתפטרותו של ברושי בטענה כי "אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת". ברושי: "משפט שדה מחפיר שהסתיים במהרה בלינץ' מכוער"

סערת ח"כ איתן ברושי מסרבת לגווע: חבר הכנסת מהמחנה הציוני הגיש היום (ד') תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקל נגד יו"ר המפלגה אבי גבאי. התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך, עוסקת בציוץ שכתב גבאי בטוויטר על רקע "תקרית הנגיעה" המביכה שבה היה מעורב ברושי מול חברת הכנסת איילת נחמיאס-ורבין ובעקבות מכתב אנונימי של אישה הטוענת כי ברושי הטריד אותה לפני כ-15 שנה.

בציוץ כתב גבאי "שוחחתי הערב עם ח"כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת". בתביעה טוען ח"כ ברושי כי לשון הרע בדבריו של גבאי מתבטאת הן בכינוי מעשיו "מבישים" והן בכך שהכתיר אותו כ"עבריין מין" ו"הציב אותו בשורה אחת עם עברייני מין ברחוב או בכנסת".

על פי הנטען, גבאי "הרחיק לכת בהוכחת מנהיגותו" כלפי ברושי, עד כדי כך שהתעלם לחלוטין מחוקת מפלגת העבודה שאינה מאפשרת לגבאי להשעות את חברותו של ברושי, ורמס את שמו הטוב לעיני המדינה כולה תוך שייחס לו סטטוס מכוער של "עבריין מין". עוד נטען כי גבאי ערך לברושי "משפט שדה מחפיר שהסתיים במהרה בלינץ' מכוער", וזאת למרות שברושי כבר פרסם התנצלות כנה כלפי חברת הכנסת נחמיאס-ורבין שאף התקבלה על ידה, ומבלי שטרח לברר את העובדות עם המתלוננת האנונימית ועמו.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בהקשר זה מציין כתב התביעה כי "הספיקה לנתבע העובדה שפלונית שלחה אליו מכתב, וכן שיחה עם הממונה של המתלוננת, על מנת לראות במכתב משום מעשה שהיה ונברא, ולכנות אותו "מעשה מביש". כל זאת, מבלי לשמוע כדין וכהלכה את התובע, ואף תוך אדישות מוחלטת לגרסתו ולזכותו לשם טוב ולחזקת חפות".

לטענת ברושי, מתקיימות במקרה זה נסיבות מחמירות במיוחד המעידות גם על "כוונה לפגוע" מצד גבאי במובן חוק איסור לשון הרע. בעניין זה מפנה ברושי למעמדו של גבאי כיו"ר המפלגה שכל אמירה שלו מעוררת עניין והדים במישור הציבורי, היעדר בדיקת העובדות טרם הפרסום, העובדה שכינה את ברושי "עבריין מין" והתפוצה האדירה שלה זכה הפרסום.

"הנתבע החליט ליישר קו עם הרוח הרדיקלית שנושבת כיום בחלקים מסוימים בסיעת המחנה הציוני", נכתב בתביעה, "והחליט (מתוך שיקולים זרים ומניעים לא ברורים) להדגים כי הוא הקיצוני ביותר מביניהם, תוך שהוא מבצע בתובע משפט שדה מחפיר". על כן פרסם את הציוץ מושא תביעה זו, ובו השתלח בתובע בכוונה לפגוע בו ולמעשה לחסלו ציבורית ולרמוס את שמו הטוב עד עפר".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:40
קומיט וכל טופס במתנה