שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לא אדישים: תמיכה רחבה במחאת הלהט"ב גם בקרב משרדי עורכי הדין

חדשות

לא אדישים: תמיכה רחבה במחאת הלהט"ב גם בקרב משרדי עורכי הדין, צילום: getty images Israel
לא אדישים: תמיכה רחבה במחאת הלהט"ב גם בקרב משרדי עורכי הדין
22/07/2018, עו"ד לילך דניאל

הקהילה המשפטית תומכת במחאה סביב חוק הפונדקאות: משרדי עורכי דין רבים הודיעו כי יאפשרו לעובדיהם לשבות היום כחלק ממחאת הקהילה הלהט"בית. לשכת עורכי הדין אף היא הוציאה הודעת תמיכה: "הנוסח העדכני של חוק הפונדקאות כפי שעבר שלשום בכנסת מחריג ופוגע בזכותם של חלק מחברי הקהילה לחיי משפחה"

על רקע הסערה שפרצה בעקבות אישור חוק הפונדקאות בכנסת בשבוע שעבר, המפלה זוגות חד מיניים, הודיעו עסקים וחברות רבות על תמיכתם בקהילה הגאה במאבק נגד החוק. המאבק יכלול שורת אירועי מחאה וכן קריאה לשביתה כללית במשק שעסקים וחברות רבות כבר הודיעו כי יתמכו בה.

על פי דור כץ מפלטפורמת "Wello", גם משרדי עורכי הדין לא נשארו אדישים לעניין, כשיותר ויותר משרדים - בהם המשרדים הגדולים והמובילים במדינה, הודיעו כי יאפשרו לעובדיהם לשבות היום על חשבונם וללא חיוב העובדים ביום חופש. בין המשרדים שהצטרפו למחאה: הרצוג פוקס נאמן, ש. הורוביץ ושות', מיתר ליקוורניק גבע לשם טל, נשיץ ברנדס אמיר ושות', גורניצקי ושות', מ.פירון ושות', שבלת, יגאל ארנון ועוד.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עו"ד ג'רמי סיף, שותף במשרד אפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM): "המשרד מאוד מקבל באופיו ברמה העקרונית, ותומך באופן פעיל בנושא קידום שוויון וסובלנות במקום העבודה במספר מסגרות באופן שוטף. כמשפטנים מוטלת על כתפינו אחריות גדולה אף יותר מזו המוטלת על אחרים. לא לתמוך במחאה בעיניי זה כישלון לא רק ברמת האחריות האישית שלנו, אלא גם זו המקצועית - כמי שעומדים על מפתנו של החוק".

עו"ד אורי שנהר, שותף במשרד שנהר דולב: "חוק הפונדקאות שנחקק השבוע פוגע בזכות לשיוויון ולכן הוא לא חוקתי ובהכרח לא חוקי. זה לא מאוחר מדי לתקן את החרפה. הכנסת יכולה, אם תרצה, להעביר חקיקה מתקנת כחקיקת בזק. כדי לקדם זאת נצטרף למחאה הציבורית כנגד החוק".

עו"ד אילן יונש, שותף במשרד חי בר-אל, אילן יונש ושות': "בעת האחרונה אנחנו עדים לרמיסת זכויותיהם של אזרחים בישראל על רקע נטייתם המינית באופן מכוון ופוגעני. הייתכן שבשנת 2018 בני אדם ישפטו לשבט או לחסד באמות מידה חשוכות המבוססות על שנאה ודעות קדומות? שלא יעמדו כשווים בפני החוק? בל נטעה: היום זה הם ומחר זה את/ה. כתמיד, אנחנו עומדים ללא סייג לצד אחינו ואחיותינו במאבקם הצודק לשוויון זכויות מלא".

משרד ברנע ג'פה לנדה ושות' כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אנחנו מאמינים בשוויון ובזכות הבסיסית להיות הורים. אנחנו תומכים במאבק הצודק של הקהילה הלהט"בית ונאפשר לכל עובד שרוצה לתמוך במאבק לשבות ביום ראשון".

במשרד יגאל ארנון ושות' כתבו בפייסבוק: "בעקבות החקיקה מאמש, חשבנו שנכון יהיה שנאמר בקול צלול וברור: בשבילנו כולכם שווים! בלי הבדלי גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין, נטיה מינית, השקפה, השתייכות מפלגתית, גיל, מעמד אישי, מקום מגורים ועוד. לזכות לשוויון ערך מרכזי במערך זכויות האדם. זוהי חובתנו להגן עליה וליישם אותה בפועל בחיי היומיום שלנו. זהו ערך שאיננו תלוי השקפה פוליטית. השלטון דרכו להתחלף. האדם - כל אדם - נותר על מקומו, ועל כולנו לדאוג שהחוק יעניק לו זכויות ויגן עליו בעת הצורך - באורח שוויוני וללא אפליה. נאמנים לערכים האלה, אנחנו מבקשים לאפשר לכל העובדות והעובדים שלנו המשתייכים לקהילת הלהט"ב לקחת חלק במחאה המתוכננת ליום א' הקרוב (מבלי שיום זה ייגרע מימי חופשתם)".

לשכת עורכי הדין הוציאה אף היא הודעת תמיכה במאבק לפיה: "לשכת עורכי הדין בישראל תומכת במאבק הקהילה הגאה לשוויון זכויות מלא ולהכרה בזכותם השווה להורות. הנוסח העדכני של חוק הפונדקאות כפי שעבר שלשום בכנסת מחריג ופוגע בזכותם של חלק מחברי הקהילה לחיי משפחה. לשכת עורכי הדין דוגלת בעיקרון השוויון וביום א' הקרוב תאפשר למי מעובדיה שיבקש להזדהות עם המאבק להעדר מהעבודה מבלי שינוכה להם יום חופש".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:156
קומיט וכל טופס במתנה