שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט אלי אברבנאל פסל עצמו מלדון בעתירה נגד הועדה הבוחנת של הלשכה

חדשות

השופט אלי אברבנאל פסל עצמו מלדון בעתירה נגד הועדה הבוחנת של הלשכה, צילום: השופט אלי אברבנאל. צילום: אתר הנהלת בתי המשפט
השופט אלי אברבנאל פסל עצמו מלדון בעתירה נגד הועדה הבוחנת של הלשכה
05/07/2018, עו"ד לילך דניאל

שופט ביהמ"ש המחוזי, אלי אברבנאל, קיבל בקשה לפסול עצמו מדיון בעתירה נגד הוועדה הבוחנת של לשכת עוה"ד שבמרכזה טענות כי זו "מכפיפה" עצמה בניגוד לדין ללשכה בהקשר לבחינות ההסמכה. השופט: "נכון שלא אדון בעתירה זו בשל הכרעתי לפני כחודשיים בעתירות שעניינן בין היתר התנהלותה של הוועדה הבוחנת והחלטותיה"

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אלי אברבנאל פסל עצמו היום (ה') מלדון בעתירה נגד הוועדה הבוחנת של לשכת עורכי הדין ו-11 מחבריה. העתירה, אותה הגיש יחיאל רוזנברג בחודש שעבר, תוקפת היבטים בעבודת הוועדה, המופקדת על בחינת ההסמכה לעריכת דין, ובה נטען כי היא פועלת "בהפקרות חמורה ותוך השתמטות ממילוי חובותיה".

עוד טוען רוזנברג בעתירה כי טיעונים שהעלתה הוועדה בבית המשפט בדיונים קודמים שנגעו לבחינה, לפיהם הוועדה היא גוף נפרד ועצמאי האחראי באופן בלעדי לבחינה על כל היבטיה ורק מקבלת "שירותי אדמיניסטרציה" מהלשכה, אינם משקפים את האמת וכי בפועל היא "פרקה עצמה מחובתה, בניגוד לחוק, את כל סמכותה והעבירה אותה לגוף הזר הנמצא בניגוד עניינים משווע עם העותרים והנבחנים".

לאחר שניתנו במסגרת העתירה החלטות דיוניות והחלטות ביניים, הגיש העותר בקשה לפסול את השופט אלי אברבנאל מלדון בעתירה. בין הנימוקים העלה העותר את הטענה כי השופט אברבנאל נבחר לשפיטה בשנת 2016 בתמיכת לשכת עורכי הדין וכן טען להיכרות שלו עם אחד מחברי הועדה – עו"ד אבי וסטרמן המכהן כפרקליט בפרקליטות המדינה (פלילי). בנוסף טען העותר כי בפסק הדין שניתן לפני מספר חודשים בעתירות שהוגשו נגד בחינת מועד דצמבר של הלשכה, גילה השופט אברבנאל את דעתו בנושאים שבמחלוקת גם בעתירה זו, כשבין היתר הפנה לקביעה בפסק הדין שבה נדחתה טענת העותרים נגד התנהלות הוועדה הבוחנת.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

השופט אברבנאל קיבל את בקשת הפסילה וקבע כי לא ידון בעתירה. "אף שרחוק אני מלקבל את תיאור הדברים באופן המוצג על ידי העותר", קבע השופט, "מצאתי טעם בטענה כי נכון שלא אדון בעתירה זו, זאת בשל הכרעתי לפני כחודשיים בעתירות שעניינן בין היתר התנהלותה של הוועדה הבוחנת והחלטותיה".

השופט הבהיר כי הכרעה בסוגיה דומה ואף זהה בתיק קודם, או המשך טיפול בתיק שבו התקבלה בעבר הכרעה על ידי אותו שופט, אינם מגבשים בהכרח עילת פסלות, אולם שאלה זו אינה נקיה מספקות. לדבריו, הפסיקה נוטה לצמצם עילת פסילה זו, אם כי במקרים מסוימים נקבע כי מוטב אם המשכו של ההליך יתנהל בפני מותב אחר שיהיה "משוחרר מכבלי הממצאים הקודמים".

בנסיבות החריגות של המקרה, כאמור, פסל עצמו השופט אברבנאל מהמשך הדיון בתיק, והוא יועבר לנשיא בית המשפט לקביעת מותב אחר.

עת"מ 35113-06-18

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:140
קומיט וכל טופס במתנה