שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרסמה כי מנכ"ל העיריה מאיים על דירקטורים ותפצה ב-25,000 שקל

חדשות

פרסמה כי מנכ"ל העיריה מאיים על דירקטורים ותפצה ב-25,000 שקל, צילום: istock
פרסמה כי מנכ"ל העיריה מאיים על דירקטורים ותפצה ב-25,000 שקל
05/07/2018, עו"ד גל גומא אביטל

בית משפט השלום בהרצליה חייב חברת מועצה בעיריית אשקלון לפצות את מנכ"ל העיריה לשעבר לאחר שפרסמה מספר פרסומים פוגעניים אודותיו בהם טענה בין היתר כי הוא משתמש בכוחניות ואיומים נגדה ונגד דירקטורים ברשת המתנ"סים בעיר. נקבע כי דבריה המייחסים למנכ"ל מעשים של מנהל לא תקין, איומים ומעשים פליליים – הם בוודאי דברים העלולים להשפיל אותו, לבזותו וכן לפגוע במשרתו

התובע כיהן בזמנים הרלוונטיים כמנכ"ל עיריית אשקלון והנתבעת כיהנה כחברת מועצה וכיושבת ראש רשת המתנ"סים בעיר. בשלב מסוים פוטרה הנתבעת מעבודתה. לטענת התובע, בעקבות פיטוריה פרסמה הנתבעת מכתב המופנה אליו, בו נכתב בין היתר כי הוא השתמש בכוחניות ואיומים נגדה ופועל בניגוד לחוק. עוד הוסיף התובע כי אמירות מתוך המכתב  פורסמו במקומון "אשקלון 10" המופץ בעיר.

התובע טען עוד כי למחרת פיטוריה כינסה הנתבעת מסיבת עיתונאים בה טענה כי התובע ביטל לה את הדירקטורים, איים עליה ועל דירקטורים שלא להגיע לדירקטוריון שהיא הקימה וטענה גם לעוולות מצד עיריית אשקלון, תוך שהיא מציינת את שמו של התובע ובכך קושרת אותו לאותן העוולות. מסיבת העיתונאים הוסרטה, והסרטון הועלה לרשת. כמו כן, נכתבה ופורסמה כתבה אשר סיקרה את מסיבת העיתונאים אשר הוכתרה בכותרת "עושים כאן מעשים פליליים".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בהמשך, לפי הנטען, פרסמה הנתבעת בעמוד הפייסבוק שלה פוסט בו הסבירה למה הודחה מתפקידה כיושבת ראש רשת המתנ"סים, ובין היתר כתבה כי החלה הידרדרות ביחסים בשיתוף פעלה עם המנכ"ל שעשה ועושה הכול על מנת להכשילה בשל העובדה שהיא מתריעה על מעשים רבים חלקם על גבול הפלילי ורובם במנהל לא תקין. פרסום נוסף המפורט בכתב התביעה הוא כתבה במסגרתה צוטטה הנתבעת כאומרת שאיננה מתכוונת להתנהל מול מנכ"ל העירייה מעל גלי התקשורת. חודש לאחר מכן, לטענת התובע, התראיינה הנתבעת לתכנית רדיו ואמרה כי היא מאשימה את התובע שמתנהל בצורה לא תקנית וזורע פחד באמצעים שהם לא כשרים.

התובע טען כי הפרסומים האמורים פגעו בשמו הטוב כאיש ציבור ולכן הגיש תביעת לשון הרע לבית משפט השלום בהרצליה נגד הנתבעת. לשיטתו, האשמתו כמנכ"ל בהתנהגות פלילית אשר הנתבעת יודעת כי היא אינה נכונה, בוודאי אינה מהווה פרסום בתום לב.

השופט גלעד הס קבע כי אין חולק כי הדברים אותם פרסמה הנתבעת אודות התובע הם דברי לשון הרע. לשיטתו, דבריה של הנתבעת אשר מייחסים לתובע מעשים של מנהל לא תקין, איומים על חברי הדירקטוריון וכן מעשים פליליים – הם בוודאי דברים העלולים להשפיל את התובע, לבזותו וכן לפגוע במשרתו גם אם לא קרה כך בפועל. בעניין הפרסום לפיו התובע השתמש בכוחנות ואיומים, נקבע כי האשמת התובע בהתנהגות כוחנית ובאיומים בהחלט עונה על הגדרת לשון הרע ויש בה לבזות את התובע באופן אובייקטיבי. בעניין האמירות שנאמרו במסיבת העיתונאים, נקבע כי האשמת התובע באיומים על דירקטורים מהווה לשון הרע.

בעניין הפרסום בפייסבוק, נקבע כי קשירת התובע עם מנהל לא תקין יש משום לשון הרע וכך גם בנוגע לראיון ברדיו. מנגד, בעניין הכתבה בה צוטטה הנתבעת כאומרת שאיננה מתכוונת להתנהל מול מנכ"ל העירייה מעל גלי התקשורת, נקבע כי אין בה משום לשון הרע או הוצאת דיבתו של התובע.

בכל הנוגע להגנות החוק, קבע השופט כי הנתבעת לא הוכיחה כי עומדת לה הגנת האמת בפרסום שכן לא עמדה בנטל ההוכחה להוכיח כי פיטוריה מתפקיד יו"ר רשת המתנ"סים נעשה באופן לא חוקי או שלא כדין. כמו כן, כשלה הנתבעת מלהוכיח כי התובע איים על דירקטורים וכי אין בתצהיר שהגישה הוכחה כלשהי למעשים "על גבול הפלילי" של התובע. נקבע כי הנתבעת פרסמה שורה של פרסומים כנגד התובע שעיקרם פעולות על גבול הפלילי של התובע ומעשים בלתי תקינים, אולם לא הצליחה להוכיח דבר מפרסומים אלו. למעשה מלבד אמירות כלליות של הנתבעת בתצהירה ומסמכים שדווקא תומכים בגרסת התובע, לא הציגה הנתבעת תשתית ראייתית מינימאלית לפני בית המשפט.

בעניין הגנת תום הלב, נקבע כי אין מדובר בהבעת דעה של הנתבעת וכי למרות שהיא פנתה בעניין גם לראש העיר, היא פנתה בעיקר לתקשורת ולרשת החברתית – פייסבוק, ומכאן אין יכולה לחסות תחת ההגנה העוסקת בפניה לממונה או לרשות מוסמכת. נוכח האמור, התביעה התקבלה בחלקה והנתבעת תפצה את התובע בסך של 25,000 שקל.

ת"א 8782-05-15

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:196
קומיט וכל טופס במתנה