שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד שרה נתניהו ועזרא סיידוף בפרשת מעונות רה"מ

חדשות

כתב אישום נגד שרה נתניהו ועזרא סיידוף בפרשת מעונות רה"מ, צילום: שרה נתניהו. צילום: getty images Israel
כתב אישום נגד שרה נתניהו ועזרא סיידוף בפרשת מעונות רה"מ
21/06/2018, עו"ד לילך דניאל

רעיית ראש הממשלה וסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה מואשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לפני זמן קצר לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו, ונגד סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, מר עזרא סיידוף, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, ולגבי מר סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

לפי הודעת משרד המשפטים, לאחר בחינת מכלול חומר הראיות ושקילת כל נסיבות העניין החליט היועץ המשפטי לממשלה לאמץ את המלצת פרקליטות המחוז ואת המלצת  פרקליט המדינה לדחות את טענות באי כוחה של הגב' נתניהו שעלו בשימוע שנערך לה, ולהעמידה לדין בגין המעשים והעבירות המיוחסים לה. במקביל, החליט פרקליט מחוז ירושלים (פלילי), על דעת פרקליט המדינה, לדחות את טענות בא כוחו של מר סיידוף בשימוע, ולהעמידו לדין.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לפי המפורט באישום הראשון, פעלה הגב' נתניהו בצוותא חדא עם מר סיידוף להשיג במרמה את מימון משרד רה"מ להזמנת מאות ארוחות ממסעדות בשווי כולל של למעלה מ-350,000 שקל, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון. השניים עשו זאת, לפי הנטען, באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.

מלבד האמור, מיוחסים לסיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וזיוף בידי עובד ציבור, בקשר להעסקת שפים לאירוחים פרטיים והעסקת מלצרים במעון הרשמי של רה"מ. לפי הנטען, פעל סיידוף לכך שיזויפו דוחות נוכחות וחשבוניות על מנת שיאושרו לתשלום על ידי משרד רה"מ.

כמו כן מיוחסות למר סיידוף עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף בידי עובד ציבור שבוצעו על ידו על מנת לעקוף את החלטת הגורמים המוסמכים במשרד ראש הממשלה, שאסרה להיקשר עם  חשמלאי מסוים לביצוע תיקונים במעון הפרטי של רה"מ. לפי כתב האישום, במסגרת פרשה זו, היטה סיידוף את הליכי המכרז וכן פעל במרמה לאישור תשלום על סמך פירוט כוזב של תאריכים ועבודות אותן ביצע כביכול החשמלאי.

לצד כתב האישום, הוגשה לבית המשפט בקשה לקבוע מותב תלתא לדון בתיק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה