שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ספיר ניסני מודה ששפכה שמן רותח על אמה אך כופרת בקשר הסיבתי למותה

חדשות

ספיר ניסני מודה ששפכה שמן רותח על אמה אך כופרת בקשר הסיבתי למותה, צילום: istock
ספיר ניסני מודה ששפכה שמן רותח על אמה אך כופרת בקשר הסיבתי למותה
15/05/2018, עו"ד לילך דניאל

במסגרת התיק המתנהל נגד ספיר ניסני בחשד לגרימת מוות ברשלנות של אמה, מרים ניסני ז"ל, הגיעו הצדדים להסדר דיוני לפיו ניסני תודה בעובדות כתב האישום ותכפור רק בקיומו של קשר סיבתי בין הכוויות שגרמה לאמה לבין תוצאת המוות. כזכור, ניסני מואשמת בכך ששפכה שמן רותח על אמה וגרמה בכך ברשלנות למותה

בימ"ש השלום בפתח תקוה קבע כי ספיר ניסני, המואשמת בגרימת מוות ברשלנות של אימה, מרים ניסני ז"ל, ביצעה את המעשים המיוחסים לה. על פי הסדר דיוני אליו הגיעו הפרקליטות וההגנה, ניסני הודתה בכל עובדות כתב האישום המתוקן ותכפור אך ורק בקיומו של קשר סיבתי בין הכוויות שגרמה לאמה לבין תוצאת המוות ועל כך ינוהל הליך הוכחות. לאחר קביעת ביהמ"ש בנושא הקשר הסיבתי, תוכל ניסני להעלות טענות הגנה מן הצדק. ההסדר אינו כולל הסכמה לעניין העונש.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתב האישום המתוקן, ניסני התגוררה עם אמה בכפר סבא. במהלך השנים האחרונות, התנהלו בינה לבין אמה ויכוחים חוזרים ונשנים גם בנושא הקפדה על ניקיון וסדר הבית, וזאת לאור קפדנותה הרבה של האם בנושא. היבט זה בא לידי ביטוי גם בתחום הבישול, כאשר לאם הייתה ביקורת רבה כלפי ניסני, לפיה זו נהגה להותיר את אזור שיש המטבח מלוכלך לאחר שבישלה, לרבות בתבלינים שונים בהם עשתה שימוש לתבשיליה.

על רקע זה הרחיקה האם מניסני את כל התבלינים, בכך שנעלה אותם בחדר הארונות שמצוי בחדר השינה שלה בסמוך למיטתה, והותירה בחזקתה את המפתח לדלת חדר הארונות. בין מיטתה של האם לחדר הארונות וקיר החדר קיים מעבר צר לאורך המיטה, והגישה אל חדר הארונות היא דרך מעבר זה בלבד. בשעת לילה, לפני השינה, נהגה האם באופן גלוי למקם את המפתח לחדר הארונות מתחת לכרית עליה הניחה ראשה במהלך השינה, אשר הגישה אליה אף היא דרך המעבר הצר בלבד. בכמה הזדמנויות, בשעות לילה, ניסתה ניסני להתגנב לחדר השינה במטרה ליטול את המפתח ממקום המצאו מתחת לכרית, כדי לפתוח את חדר הארונות ולקחת לעצמה תבלין איתו רצתה לבשל, אך האם התעוררה וסיכלה הדבר. במהלך התקופה האחרונה, החלה ניסני להתעניין בתחום הנטורופתיה והתזונה, ובכלל זאת, נהגה לעתים לרקוח תבשילים ניסיוניים שונים, לעתים בשעות הלילה המאוחרות בהן המטבח היה פנוי.

באפריל 2016, בשעה 01:10 בערך, נשכבה האם לישון במיטה בחדר השינה בעודו חשוך. במקביל, ניגשה ניסני למטבח הבית לצורך רקיחת תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו הם שמנים ומינרלים כגון מלח. ניסני העמידה על הכיריים סיר לתוכו שפכה כמות של תערובת שמנים שונים, אותם חיממה ובחשה ברציפות. לאחר כעשרים דקות רצתה ניסני להוסיף לתכשיר מלח. לצורך כך, החליטה ניסני לנסות להתגנב לחדר השינה החשוך, לקחת את המפתח לחדר הארונות, ולקחת ממנו את המלח מבלי שהאם תתעורר. כיוון שרצתה להשלים את ההתגנבות בגיחה אחת כדי להפחית סיכויי תפיסתה על ידי האם, וכיוון שעל פי הבנתה של ניסני ערבוב מתמיד של תערובת השמנים היה חיוני לאחידות התערובת ולשמירה על ערכו התזונתי של התכשיר המיועד, החליטה ניסני לקחת עמה את הסיר עם תערובת השמנים הלוהטת לעבר המלח, במקום להביא המלח לעברו. בטרם צאתה להתגנבות, לרגע קל, התלבטה ניסני בינה לבין עצמה בדבר, נוכח מודעותה לסיכון הבטיחותי הכרוך בדבר, בעיקר כלפי עצמה, זאת למרות שבעבר הייתה האם מזמינה את ניסני אל חדרה עם סירים בידיה כדי להראות לה את תבשיליה.

בשעה 01:34, התקשר אל ניסני בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים ארוכים של נתק, וניסני החליטה שלא לענות לשיחה. התרחשות זו גרמה לה סערת רגשות, אשר הסיחה דעתה מן ההתלבטות. ניסני נטלה את הסיר בו תערובת השמנים הלוהטת, החזיקה אותו באחת מידיות הפלסטיק שבו באמצעות יד שמאל בלבד תוך כדי השענת ידית הפלסטיק השנייה שבו על בטנה, במקביל ערבבה באמצעות כף את תערובת השמנים הלוהטת באמצעות ידה הימנית, וצעדה כך אל חדר השינה. עם הגעתה לחדר השינה, כדי שהאם לא תתעורר ושתתאפשר ההתגנבות, לא הדליקה ניסני את אור חדר השינה אלא הסתפקה בתאורה חלשה שיצרה אלומת אור שהגיעה מהמטבח. עם כניסתה לחדר השינה, בקרבת פתח הדלת ובתחילת המעבר הצר, נתקלה ניסני בשואב אבק רובוטי שהיה מונח אותה עת על רצפת המעבר הצר ואשר לא הבחינה בו, מעדה לפנים לכיוון המיטה, ואיבדה אחיזה בסיר בו תערובת השמנים הלוהטת, אשר חלק ניכר מתכולתו נשפך על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של האם. בנוסף, נשפך שמן לאורכו של המעבר הצר.

כתוצאה מכך, נגרמו לאם כוויות קשות ועמוקות. ניסני הדליקה מיד את נורת חדר השינה, נבהלה למראה האם, הבהילה אותה מיידית לחדר המקלחת, וניסתה לטפל בה על ידי התזת מים קרים על גופה. בהמשך הזמינה ניסני את מגן דוד אדום. האם נותרה מאושפזת, מורדמת ומונשמת, עד שלימים נפטרה כתוצאה מכשל רב מערכתי, עקב הלם זיהומי אשר נגרם במהלך אשפוזה על רקע כוויותיה. במעשים אלה, לפי הנטען בכתב האישום המתוקן, גרמה ניסני ברשלנות למותה של אמה. התיק מנוהל ע"י עו"ד רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

 

ת"פ 58056-06-16

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:129
קומיט וכל טופס במתנה