שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מה מעצבן אותך

חדשות

מה מעצבן אותך, צילום:
מה מעצבן אותך
14/05/2018, כתיבת מומחים

מי שנמצא בסיטואציה עם השלכות משפטיות צריך לבחור היטב את המילים שיוצאות לו מהפה. אז מה כדאי להגיד אחרי תאונת דרכים, מה עושים כאשר מתווכחים עם עובדי ציבור ואיך מתנהגים מול לקוחות? הנה כמה הצעות שימנעו מכם עוגמת נפש מיותרת

האדם הוא יצור חברתי מורכב שנדרש להתאים את ההתנהגות שלו לסיטואציה. עם הזמן החלו בני אדם לייצר לעצמן סיטואציות יותר ויותר מורכבות, שמשפיעות עליהן בטווח הקצר והארוך. כך למשל כל אחד מאתנו צריך לדעת שהתנהגות מסוימת עלולה להעמיד אותו בפני ביקורת, ובמקרים מסוימים אף לגרום לכך שיוטלו עליו סנקציות.

הפתרון הוא לנשום עמוק ובעיקר להימנע מאמירות מסוימות שעלולות להתפרש בצורה לא נכונה. חוץ מזה, צריך לדעת מה מעצבן אנשים אחרים ולהיעזר בניסיון העבר. הנה למשל כמה סיטואציות שאיתן תוכלו להתמודד טוב יותר גם בלי להיות בוגרי מדעי ההתנהגות באוניברסיטה:

תאונת דרכים: לא לקלל וכן לאסוף פרטים

גם תאונת דרכים קלה עלולה להיגמר במפח נפגש גדול אם לא מתנהגים בצורה נכונה. במידה ואתם נמצאים בצד הנפגע, כדאי לכם קודם כל לאסוף פרטים ורק לאחר מכן להתעצבן. זה לא הרגע לקלל ובטוח שלא תרצו לגרום למצב שבו הצד השני מסתיר מכם מידע חשוב.

מנגד, אם אתם אלו שפוגעים – לא תהיה לכם ברירה אלא להתנהג בנימוס. בקשו את סליחתו של הנפגע, ספרו לו על נסיבות המקרה ותעדו את הכל עם הטלפון הנייד. החליפו פרטים אחד עם השני וזכרו שכל מה שאתם אומרים עשוי לאחר מכן לשמש גם את חברת הביטוח.

עובדי ציבור: להשתמש בעדים

הגעתם למשרד הפנים ואף אחד לא מתייחס אליכם? עמדתם שעות בתור אבל הפקיד בדיוק יצא להפסקת צהריים? ברוכים הבאים למגזר הציבורי, המקום שבו כולנו משלמים ביוקר אבל מקבלים את המינימום.

הדבר האחרון שתרצו לעשות מול עובדי ציבור הוא לתקוף אותם. קחו בחשבון שהם מוגנים על פי חוק ושיש לכם רק מעט מאוד כלים, בלי קשר לשאלה עד כמה אתם צודקים. לחילופין, בהחלט כדאי לכם להשתמש בעדים, לעמוד מאחורי מה שאתם אומרים ולא להגיע למצב שבו מזמינים לכם אבטחה.

התנהלות מול לקוחות: לזכור שהם צודקים

הקביעה שלפיה "הלקוח תמיד צודק" היא בפני עצמה עניין שמעצבן בכל רגע נתון מיליוני אנשים ברחבי העולם. אף על פי כן, אין יותר מדי מה לעשות כי הלקוח הוא זה שמשלם לכם את המשכורת.

במידה ואיכשהו הגעתם למצב שבו אתם רבים עם לקוחות, אל תגיעו לפסים אישיים ונסו להישאר מקצועיים. הודיעו לצד השני שאתם מקליטים את השיחה והשתמשו בה לאחר מכן על מנת לדרוש את מה שמגיע לכם. כמו כן, תוכלו להיעזר בשירותי עורך דין ולתבוע את הלקוח בבית משפט לתביעות קטנות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:226
קומיט וכל טופס במתנה