שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לוקחים מימון? שימו לדברים הבאים

חדשות

לוקחים מימון? שימו לדברים הבאים, צילום:
לוקחים מימון? שימו לדברים הבאים
14/05/2018, כתיבת מומחים

מימון חיצוני מאפשר לקנות רכב חדש ולשפר בעזרתו את איכות החיים. עם זאת, יש הרבה סעיפים קטנים שצריך לשים לב אליהם כאשר משתמשים במקורות מימון מן הסוג הזה וכדאי להכיר אותם

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל והמצב הזה לא עומד להשתנות בקרוב. כתוצאה מכך, אחת ההוצאות המשותפות למשקי הבית בארץ היא על רכישת רכב. במידה ואין לרוכש מספיק הון עצמי על מנת לרכוש את הרכב ישירות מהיבואן או מאדם פרטי, הפתרון היחיד הוא לגייס מימון חיצוני.

מימון חיצוני מאפשר לקנות רכב חדש במהירות וביעילות ולשפר בעזרתו את איכות החיים. עם זאת, יש כמה דברים שצריך לשים לב אליהם כאשר מגייסים מימון לרכב כדי למנוע הפתעות לא נעימות:

1. הבדלים בין מסלולי ליסינג

אחד ממקורות המימון הנפוצים לקניית רכב חדש הוא מסלול ליסינג. במקרה כזה צריך לשים לב להבדלים בין ליסינג תפעולי, ליסינג מימוני וליסינג פרטי ולברר לגבי אופציית רכישה. על קצה המזלג, ליסינג מימוני הוא מסלול שנותן מענה לצרכי מימון של חוכר שמעדיף לפרוס את עלות הרכישה למספר תשלומים. מנגד, ליסינג תפעולי כולל את כל עלויות הרכב הנלוות וליסינג פרטי מיועד לאנשים פרטיים.

2. ריבית הפריים

חשוב מאוד לשים לב לריבית הפריים במעמד גיוס המימון לרכישת רכב חדש או יד שנייה. ריבית הפריים היא ריבית בסיס שנקבעת על ידי נותני הלוואות שונים, והיא נגזרת מריבית בנק ישראל. המשמעות מבחינתכם היא שככל שריבית בנק ישראל עולה, כך תעלה גם ריבית הפריים ביחס דומה.

3.  עמלת הקמה

הטעות הנפוצה היא לגייס מימון ספציפי לרכישת הרכב אך להתעלם מההוצאות האחרות. אחת ההוצאות החשובות היא עמלת הקמת עסקה, שניתנת למיקוח ויכולה להטות את הכף לגבי האטרקטיביות של רכישה מסוימת. מעבר לכך, באמצעות בדיקה מראש של נושא עמלת ההקמה ניתן למצוא מקורות מימון שכלל אינם גבוהים אותה וכך לחסוך עוד כמה מאות שקלים.

4. קבוצות רישוי

מי שמתכנן לקחת מימון כדי לקנות רכב צריך להכיר את קבוצות הרישוי כפי שהן מוגדרות על ידי משרד התחבורה. קבוצות הרישוי מייצגות חלוקה של רכבים לקבוצות שמשקפות את ערך הרכב, כאשר דגמים באותה קבוצה נמכרים בטווח מחירים דומה. הטיפ הוא לבדוק באיזו קטגוריה נמצאת המכונית שאתם רוצים ולגייס בהתאם את המימון.

5. אובדן ערך

כל מכונית חדשה שעולה על הכביש מאבדת כ-20% מערכה, ונהוג להעריך ירידה של עוד 15% מערך הרכב בכל שנה קלנדרית. זה אומר שאם אתם מתכננים לרכוש רכב כהשקעה, כדאי שתחפשו אפיק אחר. זכרו כבר עכשיו שרכב מייצג הוצאה חד פעמית ושאין סיכוי שתוכלו להחזיר אותה. מנגד, הנתון הזה יעזור לכם לדעת כמה באמת ישתלם לכם להשקיע בשביל העסקה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:240
קומיט וכל טופס במתנה