שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוקים שכל אחד צריך להכיר

חדשות

חוקים שכל אחד צריך להכיר , צילום:
חוקים שכל אחד צריך להכיר
14/05/2018, כתיבת מומחים

איזה היבטים משפטיים קיימים בישראל ומה אתם חייבים לדעת עליהם? הנה 10 חוקים שיעזרו לכם בחיי היום יום

כל אזרח במדינה דמוקרטית יודע שיש זכויות ששומרות עליו, אך רק מעטים מכירים את החוקים שמנחים את המערכת המשפטית. עם זאת, לא חייבים לסיים לימודי משפטים בשביל להכיר את החוקים הבאים:

1. שכר המינימום עלה

מי שמרוויח שכר מינימום צריך לדעת שהוא צפוי לעלות. חלק מהפעימות כבר בוצעו ובעתיד הקרוב צפוי המהלך להיות מושלם על ידי משרד האוצר.

2. ביטוח לאומי מפקיד לילדים שלכם כסף

תכנית החיסכון של הביטוח הלאומי מחייבת את המדינה להפקיד 50 שקל לכל ילד עד גיל 18. במקביל, אתם יכולים להוסיף 50 שקלים לתכנית.

3. כל שכיר זכאי ל-12 ימי חופשה

החל מיולי 2016 זכאי כל שכיר ל-12 ימי חופשה. שכירים שעובדים 6 ימים בשבוע אף זכאים ל-14 ימים.

4. יש חוק להגבלת שכר טרחה

חברות למיצוי זכויות רפואיות ועורכי דין לא יכולים לגבות מכם שכר טרחה ככל העולה על רוחם. לפי חוק שנכנס לתוקף לפני זמן קצר, שכר הטרחה מוגבל לתקרה של 11.25% בפנייה לביטוח לאומי והוא נמוך יותר בקצבאות קטנות.

5. יש גיל רכיבה מינימאלי לאופניים חשמליים

רק בני 16 ומעלה רשאים לנהוג על אופניים חשמליים וקורקינט חשמלי. בפעם הבאה שילד צעיר עובר לידכם בסערה, דעו שאתם רשאים להגיש תלונה או לפחות לפנות להורים כדי להתלונן עליו.

6. חברות צריכות לעדכן אתכם על סיום מסלול

חוק הגנת הצרכן קובע שחברות חייבות לעדכן אתכם באמצעות הודעת טקסט כ-21 ימים לפני סיום מבצע או מסלול. זה הסוף לאותם מסלולים שמתארכים בלי שנשים לב ולמנויים מתחדשים שעולים לנו מאות שקלים בשנה.

7. אסור לחברות כבלים ולוויין להעלות מחירים בזמן מבצעים

המועצה לשידורי כבלים ולוויין מחייבת את החברות הוט ויס שלא להעלות מחירים בתקופת מבצעים. מעבר לכך, המבצעים יוגבלו לתקופה של 4-18 חודשים אך במהלכם החברות אמורות לשמור על שקיפות ואחידות בין הצרכנים.

8. משרדי ממשלה חייבים לאפשר לכם לשלוח פקס

הימים שבהם במשרדי הממשלה השונים לא הסכימו לטפל בפניה שלכם ללא פקס הסתיימו. נכון להיום, המשרדים נדרשים על פי חוק לאפשר לציבור לשגר פניות באמצעים מתקדמים יותר כמו אי מייל.

9. מגיע לכם 1,000 שקל על ספאם

חוק הספאם קובע מתי ואיך אפשר לשגר הודעה פרסומית לטלפון הנייד שלכם. במידה וקיבלתם הודעה פרסומית שלא הסכמתם אליה או באופן שחורג מהתקנות, תוכלו לתבוע ולקבל פיצוי של עד 1,000 ש"ח להודעה.

10. שיעורי המס משתנים

זה הזמן להתייעץ עם עורך דין כי שיעורי המס משתנים. השינוי יחול כמעט על כל מדרגות המס והוא יכול לחסוך לכם כסף.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה