שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות המסים ערכה מבצע ביקורת במשרדי עורכי דין בת"א

חדשות

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת במשרדי עורכי דין בת"א, צילום: unsplash
רשות המסים ערכה מבצע ביקורת במשרדי עורכי דין בת"א
08/05/2018, עו"ד לילך דניאל

כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור, נערך השבוע "מבצע" ביקורת במשרדי עורכי דין באזור ת"א. באחד המקרים, קרע עורך דין מסמך בו נרשמו הכנסות לא מדווחות של משרדו אך טען: "לא ניסיתי להעלים ראיות"

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת נרחב שהתמקד במשרדי עורכי דין באזור ת"א. ה"מבצע" נערך כחלק מפעילות נרחבת של הרשות כנגד מעלימי מס והון שחור. המבצע כלל 190 ביקורות בבתי עסק בתחום עריכת דין, חנויות צעצועים, סיטונאים, מוסכים וחברות היי-טק. מהבדיקה עלה כי בקרב 10% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

באחד המקרים, נמצא בבדיקה של ספרי משרד עורכי דין דף אקסל שמרכז את הכנסות המשרד, שלא נרשמו בספרי החברה ושלא הוצאו קבלות בעבורן. לתדהמת המבקרים ממס הכנסה, קרעו מנהלי המשרד את המסמך אך מאוחר יותר שוחזר מסמך פירוט ההכנסות שלא נרשמו בסך 67,878 שקל. מנהל המשרד הודה בפני החוקרים שפעל מתוך לחץ  וטען: "לא ניסיתי להעלים פשוט לא הספקתי ונלחצתי".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

מספר עורכי דין שנבדקו ביום הביקורת ולא רשמו הכנסותיהם כדין, שמרו לעצמם את "טענת חוסר תשומת הלב". בתוך כך, עורך דין שמבדיקת דפי הבנק שלו נמצאו העברות בנקאיות בסך של 51,000 שקל שלא נרשמו ושלא הוצאה קבלה בגינם טען: "לא שמתי לב..." עורך דין אחר, שגם בדפי הבנק שלו נמצאו העברות בנקאיות שלא נרשמו טען אף הוא, "לא שמתי לב הייתי בטוח שרשמתי.." ובמשרד נוסף טענו: בגלל אירוע מצער שקרה במשפחה לא שמנו לב". במשרד אחר שלא רשם העברה בנקאית בסך 50,000 שקל נאמר על ידי המנהל: "לא שמתי לב לזה, אני רושם הכל".

בחשבון הפיקדון של אחד המשרדים שנבדקו, נמצאו 3 תקבולים בסך 177,295 שקל שלא יצאו קבלות בגינן או כל רישום. במקרה זה טען עורך הדין "לא ידעתי שצריך ישר לרשום". עורך דין אחר שלא רשם צ'קים בסך 3,510 שקל זקף לעצמו את "חזקת תום הלב" ואמר: "הדבר נעשה בתום לב". מנהל משרד למתן שירתי עריכת דין שלא רשם העברה בנקאית בסך 1,084 שקל, אמר לחוקרים: "אני אבדוק את העניין." לעומתו, עורך דין אחר שלא רשם שתי הכנסות בסך 8,100 שקל השיב לחוקרים: "זה מחשבון נאמנות בטעות לא רשמתי".

פעילות ביקורת זו נערכה במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:218
קומיט וכל טופס במתנה