שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה: עו"ד מהשרון עודד נשים להגיש תלונות סרק בהליכי גירושין

חדשות

תביעה: עו"ד מהשרון עודד נשים להגיש תלונות סרק בהליכי גירושין, צילום: istock
תביעה: עו"ד מהשרון עודד נשים להגיש תלונות סרק בהליכי גירושין
03/05/2018, עו"ד לילך דניאל

לפי הנטען בתביעה, עורך הדין עודד את הנשים שייצג להגיש נגד בעליהן תלונות סרק, ככל הנראה במטרה להשיג יתרון טקטי ואסטרטגי בהליכי הגירושים. עו"ד סער גרשוני, המייצג את התובעים: "לעשות שימוש בכלי זה, לכאורה, כחלק מאסטרטגיית ניהול תיק גירושים לא ראוי, פוגע באנשים חפים מפשע על לא עוול בכפם, לא ראוי ויש לשרשו"

בתביעה שהוגשה לאחרונה נגד עורך דין מהשרון העוסק בין היתר בתחום דיני המשפחה, נטען כי עורך הדין עודד נשים שייצג בהליכי גירושים להגיש תלונות שווא נגד בעליהן לצורך השגת יתרון טקטי. התביעה, בשווי 300 אלף שקל, הוגשה ע"י עו"ד סער גרשוני בשמם של שני גברים שניהלו הליכי גירושין מול נשותיהם בהפרש של מספר שנים האחד מהשני, ומלבד עורך הדין נתבעו בה גם נשותיהם לשעבר של התובעים. העילה עליה מתבססת התביעה היא לשון הרע.

לטענת התובעים, עיון בדפוס ואופי ההתנהלות בשני המקרים מעלה שמדובר בהתנהלות דומה, שכללה הגשת תלונות סרק דומות שנעשו לשיטתם בעידודו ובהכוונתו של עורך הדין הנתבע, ככל הנראה במטרה למקסם את הנזק שנגרם לבעלים, לפגוע בהם ולהשיג יתרון טקטי ואסטרטגי בהליכי הגירושים.

כך, נטען כי אחת הנשים הגישה נגד בעלה תלונת סרק בטענה כי סטר לה במהלך ויכוח, איים עליה, ואף איים על דודתה, אלא שבשיחה שקיים התובע עם אחותה של האישה הודתה זו כי תלונות השווא מוגשות כחלק מהליך הגירושים וכי האישה ניגשה למשטרה בעקבות ייעוץ משפטי שקיבלה מהנתבע, כאמצעי לחץ לצורך השגת חזקה על ילדם המשותף. שיחה זו, לפי הנטען, הוקלטה ע"י התובע ותמלולה צורף כנספח לכתב התביעה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

התנהלות זו, כך עולה מכתב התביעה, חזרה גם במקרה של התובע השני, שטען כי גם נגדו הוגשו תלונות סרק ע"י אשתו כחלק מהליך הגירושים, וגם כנגד אמו בטענה כי השניים תקפו את האישה. בעניין זה, נכתב בכתב התביעה כי התברר למשטרה שהתלונה שקרית והוגש כנגד האישה כתב אישום אשר צורף לכתב אישום נוסף שהוגש נגדה כתוצאה מכך שהחליטה שלא לאפשר לתובע השני לראות את ילדיו. היא הורשעה בהתאם להודאתה ונגזרו עליה עבודות שירות.

"נראה כי הנתבע, בכובעו כעורך דין", כך נכתב בכתב התביעה, "הגיע למסקנה כי הגשת תלונת סרק של לקוחותיו כנגד בעליהן במסגרת הליך גירושים הינה טקטיקה נכונה אשר ממקסמת את הנזק הנגרם לבעלים ומביאה להשגת חזקה על הילד כבר בפתיחת ההליך ולכן זו טקטיקה שניתן לעשות בה שימוש ללא כל חשש, תוך התעלמות מוחלטת מהנזק הנגרם כתוצאה מהגשת תלונות הסרק".

עו"ד סער גרשוני מסר בהמשך להגשת התביעה: "תלונות שווא כנגד גברים הינה תופעה נפוצה אשר פוגעת מעבר לגברים גם בנשים אשר באמת סובלות מאלימות. לעשות שימוש בכלי זה, לכאורה, כחלק מאסטרטגיית ניהול תיק גירושים לצורך השגת תוצאות טובות ללקוחות בכל הקשור למשמורת על הילדים, לא ראוי, פוגע באנשים חפים מפשע על לא עוול בכפם, לא ראוי ויש לשרשו".

עורך דינו של הנתבע מסר בתגובה: "התביעה שהוגשה נגד עורך הדין ונגד שתי הנתבעות האחרות הינה מופרכת. עורך הדין כלל לא מוזכר בתמליל שעליו מבססים התובעים את תביעתם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:193
קומיט וכל טופס במתנה