שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כך תדעו שהגיע הזמן להחליף את הרכב

חדשות

כך תדעו שהגיע הזמן להחליף את הרכב, צילום: pexels
כך תדעו שהגיע הזמן להחליף את הרכב
22/04/2018, כתיבת מומחים

רכב הוא כלי תחבורה שאמור לשמש אתכם ואת המשפחה למגוון רחב של מטרות, אבל איך יודעים מתי הוא סיים את תפקידו והגיע הזמן להחליף? הנה המדריך שיעזור לכם להימנע מהוצאות מיותרות

הדרך הכי טובה לדעת שאכן הגיע הזמן להחליף את הרכב היא תחושת מיאוס. זה יקרה כאשר כבר לא תרצו לעלות לרכב כדי לנסוע לבילוי, אם תעדיפו לקחת מונית ואם תסתירו אותו לפני שתפגשו חברים ובני משפחה. רכב שנמאס עליכם לא שווה את ההשקעה מבחינת זמן, כסף ותחזוקה ועדיף להחליף אותו לפני שהוא ימשיך לסבול מירידת ערך.

אל תקלו ראש ברצון להתחדש וקחו בחשבון שמדובר בנטייה טבעית. לאדם יש יכולת להתרגל במהירות לכל דבר, לכן לא בהכרח מדובר בבעיה ברכב עצמו – אלא רק בשינויים שעוברים עליכם. מעבר לכך, רכב ששימש אתכם נאמנה כסטודנטים כבר לא יצליח להתמודד עם הציפיות אחרי שתתחתנו ותקימו משפחה.

כך תזהו רכב שסיים את תפקידו

מבחינה מכאנית, תוכלו לדעת שהגיע הזמן להחליף את הרכב כאשר תתחילו לבלות יותר זמן במוסך מאשר על הכביש. גם ריבוי נורות אזהרה, מחוונים והודעות על הדשבורד ובסביבת הנהג ירמזו לכם שהרכב ככל הנראה סיים את תפקידו ההיסטורי. בנוסף, הישארו ערניים לרעשים שהרכב משמיע והשוו אותם לסביבה הקרובה. התייחסו ברצינות להערות של נוסעים אחרים ובדקו אולי נדרש טיפול מאסיבי שיהפוך את אחזקת הרכב ללא משתלמת בעליל.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, כמעט אף רכב לא יורד מהכביש ביום בהיר אחד. התהליך שבו הרכב סובל מבלאי, שחיקה ונזקים מצטברים עלול להיות ארוך ולהימשך אפילו כמה שנים. הסוד מבחינתכם צריך להיות ניצול אופטימאלי של הרכב הקיים והחלפתו ברגע שבו זה כבר לא אטרקטיבי.

האם הרכב מתאים לכם?

יש כיום מגוון עצום של רכבים למכירה והמחירים נוחים ונגישים מאי פעם. זה אומר שאין שום סיבה להמשיך להחזיק ברכב שלא מתפקד או לא מתאים לצרכים שלכם. הרכב הוא בסופו של דבר כלי תחבורה, לכן הוא אמור לחבר בינכם לבין מקומות העבודה, הלימודים, הפנאי והבילויים. רכב שלא מתאים לכם צריך להיות מוחלף ועדיף מוקדם מאשר מאוחר.

הרבה אנשים מפתחים רגשות נוסטלגיים כלפי הרכב. אם אתם יכולים להרשות לעצמכם להמשיך להחזיק את הרכב הישן ולצדו רכב חדש, אין עם זה שום בעיה. בכל מצב אחר יכול להיות שמדובר בהוצאה מיותרת לחלוטין.

כמו כן, תוכלו להיות בטוחים על ידי התייעצות עם אנשי מקצוע. היכנסו למוסך אחת לתקופה מסוימת, בקשו דוח מצב על הרכב ובדקו מה יש למומחים להגיד. כך תדעו לא רק האם הרכב הנוכחי מתאים לכם, אלא האם שווה לכם להמשיך להחזיק בו למרות עוגמת הנפש, תחושת המיאוס, הבעיות המכאניות וכמובן הנוסטלגיה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:8
קומיט וכל טופס במתנה