שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים": כתב אישום על הסתה בפייסבוק

חדשות

"צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים": כתב אישום על הסתה בפייסבוק, צילום: getty images Israel
"צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים": כתב אישום על הסתה בפייסבוק
16/04/2018, עו"ד לילך דניאל

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד תושב פ"ת בגין עבירות הסתה לאלימות וגזענות. על פי הנטען, נהג הנאשם לפרסם בפייסבוק באופן חוזר ונשנה סטטוסים שכללו ביטויי שנאה קשים ומסיתים נגד ערבים וקריאות לאלימות נגד כוחות הביטחון, על אף שבמהלך התקופה נחקר בנושא באזהרה ואף נעצר על ידי המשטרה לא אחת

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד זהר זוארץ, בן 33 מפתח תקווה, בגין ריבוי עבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות, תמיכה בארגון הטרור כך ועבירות נוספות לרבות ממניע של גזענות כלפי ערבים. כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנדרש על פי דין, וזאת נוכח אופי העבירות המיוחסות לנאשם המשיקות לחופש הביטוי.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, בין השנים 2012 ל- 2017, החזיק וניהל זוארץ חשבון ברשת החברתית פייסבוק ובו מעל לאלף עוקבים ופרסומיו היו פתוחים ונגישים באינטרנט לעיני כל. במהלך שנים אלה, לרוב על רקע אווירה ציבורית רגישה ונפיצה ששררה בישראל באותה העת, פרסם זוארץ בפייסבוק באופן חוזר ונשנה קריאות לעשיית מעשי אלימות והסתה לגזענות נגד ערבים, קריאות לעשיית מעשי אלימות נגד כוחות הביטחון ועוד. זאת, על אף שפעמים רבות נחקר בגין פרסומיו אלה ואף נעצר בעקבותיהם. התכנים שהעלה זוארץ זכו לחשיפה רבה והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות לייקים ותגובות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כך, בין היתר, פרסם זוארץ ביחס לערבים סטטוסים כגון: "לא נתפס שיש דבר כזה מפלגה ערבית, עוד מעט גם תהיה בכנסת מפלגת חמאס, ...יישרפו כל הערבים והשמאלנים! כהנא צדק! איך לא חשבנו להקים מפלגת "תג מחיר"; "בזכות ראש חודש אדר נזכה להשמיד את כל אויבנו הערבים השמאלנים ובכללם יאיר לפיד וחבריו ונתלה אותם כמו שתלינו את המן ובניו!.. כהנא צדק- תג מחיר בדם!"; "יהודים יקרים! הגיע הזמן למלחמת קודש- צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים עם כל הבא ליד! נקמה!"; "וואי איזה חלום היה לי, אני נכנס לבית חולים למחלקת יולדות ויש שם את כל הקופסאות עם התינוקות בפנים ואז אני מוציא סכין שחיטה מהמעיל ועובר ליד כל תינוק ואיפה שיש תינוק ערבי אני עורף לו את הראש ואיפה שיש תינוק יהודי אני שם תיקון הכללי, החלום הכי ורוד שהיה לי עד היום"; "על כל יהודי שנרצח צריך לנקום בעם שלם שאחראי לפגיעתו!... בשביל יהודי אחד שיחיה אנחנו מחויבים להשמיד עמים שלמים גם מיליוני אנשים!", ועוד סטטוסים דומים רבים בהם הפגנת שנאה לציבור הערבים באשר הוא.

בנוסף, לאחר הרשעתו של החייל אלאור אזריה פרסם זוארץ סטטוס בו כתב: "יהודי אמיתי לא מתגייס לצבא הרשע הכופר. לכו תעשו דברים לבד. הגיע הזמן האמיתי להקים מרד. מצפה מכל החיילים אבל מכולם לערוק ולכוון את הנשק לכיוון הנכון". במהלך פינוי המאחז עמונה ובהמשך להחלטת בג"צ בנושא פרסם סטטוס: "מתפלל שה' יתברך ייתן לאחד התושבים את הגבורה לדרוך נשק ארוך ולרסס את השוטרים/חיילים הרשעים! על כל הרוג מכוחות הביזיון אני עושה חג!", ובמענה למספר תגובות מסתייגות, המשיך וחיזק את דבריו בתגובות נוספות: "אני בבית עם שני בלוני גז ומצת אחד שוטר דופק בדלת מתפוצץ איתם בעזרת השם", "מאחל לכל יהודי שיזכה להיות ברוך גולדשטיין הצדיק".

עוד נאשם זוארץ כי בסוף שנת 2013 ריסס על רכב משטרתי את הכתובת "ימ"ר חמניות תג מחיר", וניקב שניים מצמיגיו בסכין, וכמן כן, על רקע מדיניות שוויונית שהנהיגה חברת האוטובוסים "אפיקים" לפיה סיפקה שירותי תחבורה ציבורית שווים בין ערבים פלסטינים תושבי השומרון ליהודים ישראלים תושבי השומרון ללא כל הבחנה או הפרדה, ריסס על שני אוטובוסים של החברה כתובות גזעניות מסיתות כגון "מוות לערבים", "אין כניסה לערבים", "תג מחיר" ועוד.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות גם בקשה להטיל על זוארץ איסור על החזקה, חיבור, גישה שימוש ופרסום באינטרנט, בכל מדיום ממוחשב שהוא לרבות טלפון סלולארי. בבקשה נטען כי "מדובר במשיב אשר במשך שנים חזר על מעשיו העברייניים הפוגעניים והמסוכנים הרבים פעם אחר פעם, על אף שבמהלך התקופה נחקר בנושא באזהרה ואף נעצר על ידי משטרת ישראל מספר פעמים בגינם- משמע, באדם מסוכן וקיצוני, חסר כל שליטה, רסן ומורא מפני החוק ורשויות החוק, המלא מזה שנים בשנאה יוקדת כלפי ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון...בנסיבות קשות אלה, נשקף מהמשיב סיכון מובהק להמשך ביצוע עבירות פליליות באינטרנט, בהן יהיה כדי לסכן את ביטחון ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:226
קומיט וכל טופס במתנה