שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 3 נשים בראש מערכת המשפט: השופטים החדשים הושבעו בבית הנשיא

חדשות

3 נשים בראש מערכת המשפט: השופטים החדשים הושבעו בבית הנשיא, צילום: שרת המשפטים איילת שקד. צילום: חיים צח, לע"מ
3 נשים בראש מערכת המשפט: השופטים החדשים הושבעו בבית הנשיא
27/03/2018, עו"ד לילך דניאל

בטקס שנערך היום בבית הנשיא בירושלים הושבעו לכהונה 10 שופטים חדשים, בהם נשיאת בית הדין הארצי לעבודה הנכנסת, השופטת ורדה וירט ליבנה, והשופטת החרדית הראשונה, עו"ד חוי טוקר. נשיאת העליון חיות: "מחובתנו לדאוג לכך שהמערכת תפעל בשקיפות, באחריות ובנחישות כדי לתקן את הטעון תיקון"

בטקס חגיגי שנערך היום (ג') בבית נשיא המדינה בירושלים, הושבעו לכהונתם 10 שופטים חדשים שנבחרו בחודש שעבר, בהם שופט בית המשפט העליון החדש עופר גרוסקופף, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט ליבנה ומי שיכהן כסגנה – השופט אילן איטח. שרת המשפטים שקד: "בכך הושלמה המהפכה - שלוש נשים עומדות בראש מערכת המשפט". השרה שקד בירכה גם את עורכת הדין חוי טוקר, השופטת הראשונה מהמגזר החרדי, וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "חוי מהווה סמל מעורר השראה, כמי שחתרה באומץ במים סוערים והגיעה אל כס השיפוט בעשר אצבעותיה. כולי תקווה שאחריה יגיעו רבות ורבים מבני הציבור החרדי". נשיאת העליון חיות בירכה את השופטים החדשים: "התפקיד השיפוטי הוא תפקיד שכל מי שנרתם למלאו חזקה עליו כי הוא חדור תחושת שליחות ורצון לשמש את הציבור ולשרתו בעשיית דין צדק".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

חיות התייחסה בנאומה לעומס המוטל על מערכת המשפט ואמרה "726 שופטות, שופטים, רשמות ורשמים שמונה המערכת, נדרשים לטפל בכ-850,000 תיקים עיקריים מכל הסוגים, המוגשים בה מדי שנה. במובן זה ישראל היא אחת השיאניות העולמיות בכמות ההתדיינויות המשפטיות לנפש והיקף זה מחייב אותנו כמערכת לתור כל העת אחר דרכים לייעל ולשפר את השירות הניתן לציבור על ידנו. כך אנו משתדלים לעשות".

בעניין זה התייחסה חיות לנושא המחשוב של מערכת המשפט ואמרה כי מערכת המשפט בישראל נחשבת לחלוצה ופורצת דרך בעולם: "מערכת "נט-המשפט" היא מערכת מצוינת אשר שיפרה והשביחה מאוד את התפקוד ואת הביצועים של בתי המשפט", אמרה. "כיום עושים שימוש במערכת נט המשפט כ-11,500 משרדים של עורכי דין לצד משתמשים נוספים. היא פעילה ומספקת שירות 24 שעות ביממה ומדי יום מתבצעות בה לא פחות מאחד עשר מיליון ומאה אלף פעולות שונות... אין ספק כי כל האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים הללו מייעלים את השירות לציבור המתדיינים ומשפרים את יכולתה של המערכת לפעול, אך יש לזכור כי לצד היתרונות הרבים הטמונים בקידמה הטכנולוגית, טמונות בה גם לא מעט סכנות ומלכודות ואנו השופטים מצווים על כן לעשות באמצעים אלה שימוש מושכל וזהיר תוך שמירה על אמות מידה אתיות ועל כללי יסוד של התפקיד השיפוטי".

עוד אמרה חיות כי למרות שהמחשבים והישומונים למיניהם שולטים בחיינו במידה לא מבוטלת, יש לזכור כי במרכזו של כל הליך משפטי עומד אדם: "כל אדם הוא עולם על המורכבות והייחודיות המאפיינות אותו ואת סיפור חייו", אמרה הנשיאה. "כל אלה אנו מחויבים לתת את הדעת וחלילה לנו לאפשר למסכי המחשב ולסל המשימות להסתיר לנו את האנשים אשר בגורלם אנו נדרשים להכריע מדי יום ביומו. עלינו לזכור כי היעילות אינה חזות הכל". בנוסף התייחסה חיות לאמון במערכת המשפט, במה שיכול להיתפס כהתייחסות מרומזת לסערה שיצרה לאחרונה "פרשת המסרונים": "אנו השופטים ערבים זה לזה. ערבות הדדית זו משמיעה לנו גם כי ההתנהלות של כל אחת ואחד מאתנו מקרינה על המערכת כולה ועל אמון הציבור בה. על כן, גם מטעם זה, חשוב שננהג משנה זהירות בכל מעשינו. עם זאת אין בנמצא מערכת שחפה מתקלות וליקויים ובוודאי לא מערכת הפועלת בהיקפים דוגמת אלה שבהם פועלת מערכת בתי המשפט בישראל. אני סבורה כי אמינותה וחוסנה של כל מערכת ראוי שתיבחן על פי האופן שבו היא מטפלת בתקלות וליקויים כאלה. לכן, וככל שהדבר נוגע למערכת שלנו, מחובתנו לדאוג לכך שהיא תפעל בשקיפות, באחריות ובנחישות כדי לתקן את הטעון תיקון".

מלבד השופטים החדשים הנכנסים לתפקידם, נכחו בטקס גם מנהל בתי המשפט היוצא, השופט מיכאל שפיצר, ומחליפו – השופט יגאל מרזל, שייכנס לתפקידו בימים הקרובים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:92
קומיט וכל טופס במתנה