שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת המסרונים: הנשיאה חיות השעתה זמנית את השופטת פוזננסקי-כץ

חדשות

פרשת המסרונים: הנשיאה חיות השעתה זמנית את השופטת פוזננסקי-כץ, צילום: השופטת רונית פוזננסקי כץ. צילום: הנהלת בתי המשפט
פרשת המסרונים: הנשיאה חיות השעתה זמנית את השופטת פוזננסקי-כץ
22/03/2018, עו"ד לילך דניאל

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות החליטה היום להשעות באופן זמני את שופטת בית משפט השלום בת"א רונית פוזננסקי כץ, שעמדה במוקד "פרשת המסרונים" שנחשפה בחודש שעבר. השופטת הסכימה להשעיה לאחר שבקשתה להאריך את חופשת השבתון שבה היא נמצאת – נדחתה ע"י חיות

בעקבות פרשת המסרונים שנחשפה בחודש שעבר, ולאחר שהוגשה נגדה קובלנה משמעתית בהמלצת נציב התלונות על שופטים, נערך היום (ה') שימוע בעל-פה לשופטת בית משפט השלום בת"א רונית פוזננסקי כץ, שעסק בסוגיית השעייתה מהכהונה. במהלך השימוע, אליו התייצבה השופטת עם בא כוחה, עו"ד אייל רוזובסקי, חזרה על בקשתה להארכה בהסכמה של חופשת השבתון בה היא נמצאת וצפויה להסתיים בסוף חודש מרץ, אולם בקשה זו נדחתה ע"י נשיאת בית המשפט העליון חיות. בעקבות כך, הודיעה השופטת כי היא מסכימה להשעייתה מכהונתה השיפוטית לפי סעיף 14 לחוק יסוד השפיטה, המסמיך את נשיא בית המשפט העליון להשעות שופט מכהן שהוגשה נגדו קובלנה משמעתית.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כזכור, בפברואר האחרון נחשפה בחדשות ערוץ 10 התכתבות שנויה במחלוקת בין שופטת בית משפט השלום בתל אביב רונית פוזננסקי-כץ לבין עו"ד ערן שחם-שביט, מי ששימש כחוקר מטעם הרשות לניירות ערך בתיק 4000 (פרשת בזק). על פי הפרסום, השניים החליפו הודעות וואטסאפ בנוגע להארכות המעצר של החשודים בפרשה ותיאמו ביניהם את ההליך: "לפחות הבשורות הטובות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים", כתב החוקר לשופטת, "תיראי מופתעת". "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", ענתה לו השופטת. "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים", השיב שחם שביט. "יבקשו 3, את בהחלט יכולה לתת יומיים".

לאחר חשיפת הפרשה פנו נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים לנציב תלונות הציבור על שופטים, המשנה לנשיא (בדימ') פרופ' אליעזר ריבלין, בבקשת בירור. בהחלטתו מתח ריבלין ביקורת קשה על התנהלות השופטת והמליץ להעמידה לדין משמעתי, אולם הבהיר כי לשיטתו לא הייתה כאן הטיית משפט או "קנוניה" בין התביעה לבין בית המשפט, וכי לא מצא לאחר הבדיקה שערך חשש למעשה פלילי.

בנוסף, בעקבות הפרשה קיימה גם ועדת החוקה של הכנסת דיון מיוחד שעסק בדפוסי העבודה בין שופטים לגורמי אכיפת החוק. הדיון, בו נכחו בין היתר פרקליט המדינה שי ניצן, מנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר, נציב תלונות הציבור על שופטים אליעזר ריבלין ואחרים, עסק בדפוסי העבודה בין שופטים לגורמי אכיפת החוק וכן בבעייתיות העולה מחוק המעצרים אולם מרבית הנוכחים הסכימו כי מדובר במקרה מאד חריג ולא בנורמה רווחת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:234
קומיט וכל טופס במתנה