שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר לשכת עוה"ד דוחה את הביקורת על הזמנת אולמרט לכנס השנתי

חדשות

יו"ר לשכת עוה"ד דוחה את הביקורת על הזמנת אולמרט לכנס השנתי, צילום: אהוד אולמרט. צילום: נועם מושקוביץ
יו"ר לשכת עוה"ד דוחה את הביקורת על הזמנת אולמרט לכנס השנתי
19/03/2018, עו"ד לילך דניאל

בימים האחרונים פורסם כי ראש הממשלה לשעבר ישתתף בפאנל מיוחד בכנס השנתי של לשכת עורכי הדין שיערך במאי הקרוב. בראיון לרשת ב' דחה יו"ר הלשכה אפי נוה את הביקורת על המהלך: "מדובר באדם מעניין ששילם את חובו לחברה... אם מישהו היה מחליט להזמין את משה קצב לא יודע אם הייתי מתערב בזה"

בשורת הראיונות שהעניק ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בסוף השבוע האחרון בערוץ 12 וידיעות אחרונות, תקף בין היתר את בכירי מערכת המשפט, בהם שופט ביהמ"ש העליון בהווה והיועמ"ש בעבר מני מזוז ופרקליט המדינה לשעבר משה לדור. בימים האחרונים נודע כי אולמרט ישתתף בפאנל מיוחד "אחד על אחד" עם עיתונאי חדשות 2 מנחם הורוביץ, שיערך בכנס השנתי הקרוב של לשכת עורכי הדין בעוד כחודשיים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בעקבות הזמנתו של אולמרט קראה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) לשופטים להחרים את הכנס. אתמול צייצה יחימוביץ' בחשבון הטוויטר שלה: "ראוי שהשופטים המוזמנים לכנס לשכת עורכי הדין יבטלו הגעה אחרי שמתברר שגם אולמרט מוזמן. זכותה של הלשכה להזמין אותו, ושל התקשורת לראיין אותו, אבל הסתופפות בחברותא של שופטים ונציגי שלטון החוק בחברת עבריין שזה עתה יצא מן הכלא היא הזויה ומשובשת". בראיון לתכנית "קלמן-ליברמן" ברשת ב' הוסיפה יחימוביץ': "אני מכירה בזכות של עיתונאים לראיין אותו והעניין שהדבר הזה יוצר, אבל מטריד אותי שגם שופטים הוזמנו לשם, והם יסתובבו שם יחד עם מי שרק לפני זמן קצר מאד יצא מן הכלא בשל הרשעה של שופטים. תארו לעצמכם שדוד רוזן, שהיה השופט שהרשיע את אולמרט ואמר עליו דברים קשים – מה הוא אמור עכשיו, לשבת ולשתות איתו כוס יין לבן ליד הבריכה? חד משמעית לשופטים אסור להגיע לכנס הזה ולהשתתף בו".

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, השיב בתכנית לביקורת שהושמעה כלפי המהלך. "הוא ראש ממשלה לשעבר, דמות מעניינת, שילם את חובו לחברה, יש לו מה לומר, אדם שמעניין את הציבור", אמר נוה. "אנחנו לא שופטים, אנחנו לא מביעים עמדה. גם דרעי היה אצלנו והופיע בכנסים של הלשכה. זה לא ראיון שבא ללטף, הוא בא להשמיע, לענות לשאלות, גם לשאלות של הקהל. יהיו שם למעלה מ 1500 עורכי דין שיושבים ומקשיבים ומן הסתם יהיו כאלה שיהיו להם שאלות קשות, הערות. אני לא חושב שאני צריך כראש לשכה להתערב בשיקול אקדמי של מארגנים ולהגיד למה מביאים אותו. לא צריך להיות צדקן. הבנאדם שילם את חובו, ישב בכלא. הוא לא מגיע כדי לקבל פרס".

בשלב זה נשאל נוה האם אין מבחינתו בעיה לכבד אדם שזה עתה השתחרר מהכלא לאחר שריצה שם עונש מאסר על עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים ולהושיב אותו על הבמה המכובדת של הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין שבו ישתתפו גם נשיאת בית המשפט העליון, היועמ"ש ושרת המשפטים ואף התובע במשפטו. "זה דווקא מעניין ומרתק", השיב נוה. "אף אחד לא הבטיח לו שרק ילטפו אותו, כי אולי יהיו גם שאלות קשות ואולי יהיו גם ביקורות כלפיו, וזה בסדר ולגיטימי. אתה עושה פאנלים ועושה כנסים מתוך רצון לעניין את הציבור, לא מתוך רצון להשמיע רק עמדה אחת". לשאלה היכן עובר הקו האדום ומדוע גם הנשיא לשעבר משה קצב לא הוזמן לכנס, השיב נוה "אני מניח שאולי בגלל סוג העבירה – שהיא עבירה מהקשות והבזויות. לא תשמע ממני לגיטימציה או אישור לשוחד, אבל גם קצב בבוא היום יהיה מעניין לשמוע מה יש לו להגיד. אם מישהו היה מחליט אצלנו להזמין את משה קצב אני לא יודע אם הייתי מתערב בזה. אנחנו מדברים כל הזמן על פתיחות, וקשב וסובלנות. אז אנשים שישבו בכלא ושילמו את חובם לחברה-  אפשר לשמוע מה יש להם להגיד, אפשר לבקר אותם, אפשר לתקוף אותם, אני יכול להבטיח לכם שהאולם יהיה מלא".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:28
קומיט וכל טופס במתנה