שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אחרי 17 שנה: כללי הפרסומת לעוה"ד הותאמו לעידן הטכנולוגי

חדשות

אחרי 17 שנה: כללי הפרסומת לעוה"ד הותאמו לעידן הטכנולוגי, צילום: צילום: Ryan Mcguire, Gratisography
אחרי 17 שנה: כללי הפרסומת לעוה"ד הותאמו לעידן הטכנולוגי
18/03/2018, עו"ד לילך דניאל

הכללים, שהותקנו בשנת 2001, לא כללו עד כה התייחסות לעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, מה שיצר כאוס בשאלה מה מותר ומה אסור בפרסום עורכי הדין. בין החידושים: פרסום סרטוני תדמית ותמונות, מכתבי תודה והמלצות מלקוחות ופרסומת הכוללת מלל קולי ומוסיקה. יו"ר הלשכה: "ועדות האתיקה יתנו מענה תקיף למקרים בהם יופרו הכללים החדשים"

כללי הפרסומת מיישרים קו עם העידן הטכנולוגי: ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לאחרונה תיקון רחב היקף לכללי הפרסומת של לשכת עורכי הדין. הכללים, שהותקנו בשנת 2001 ושונו באופן מינורי ביותר בשנת 2006, לא כללו עד כה התייחסות מפורטת לעידן האינטרנט והרשתות החברתיות מלבד היתר לפרסם "באינטרנט", מה שיצר מחד פער ניכר בין האפשרויות שעומדות לרשות עורכי הדין לבין מה שמותר להם לפרסם ומאידך כאוס פרסומי שבמסגרתו לא היה ברור מה מותר ומה אסור בעניין זה.

בין החידושים הבולטים: היתר לפרסם "באתרי אינטרנט, ברשתות חברתיות ובישומונים ייעודיים לעורכי דין", היתר לפרסם "סרטונים, לרבות ראיונות וסרטוני תדמית, תמונות ואיורים גרפיים", האפשרות ללוות את הפרסומת באתר האינטרנט של עורך הדין במלל קולי או במוסיקה ששומרת על כבוד המקצוע והיתר לפרסם המלצות, מכתבי תודה ודירוג במדריכי דירוג. בנוסף, יכול עורך הדין לפרסם את שמות לקוחותיו ותמונות שבהן הוא מופיע עם לקוחותיו, כל עוד אלו הביעו את הסכמתם לכך.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עוד כוללים הכללים החדשים היתר לעורך הדין לשלוח מידעון (ניוזלטר) לרשימת תפוצה של לקוחות וכן לנהל פורומים מקצועיים ולפרסם מאמרים בתשלום או ללא תשלום, ולפרסם טפסי פניה מקוונים ליעוץ משפטי.

לצד האמור, מחויב עורך הדין לפי הכללים החדשים לשמור עותק של הפרסומת לתקופה של שלוש שנים מיום שהופסקה, על מנת שיוכל להמציאם ללשכה לפי דרישה. בנוסף, נכללו סייגים בכללים החדשים, האוסרים על עורך הדין לפרסם קישורים לאתרי אינטרנט או יישומונים או לפרסם באתרים או יישומונים המכילים תכנים של אלימות, פורנוגרפיה או תוכן בלתי חוקי אחר, שמיועדים לקטינים או שיש בהם כדי לפגוע בכבוד המקצוע. בנוסף, ההיתר לפרסום סרטונים ותמונות הותנה בכך שיש להם קשר לשירות המקצועי שאותו מבקש עורך הדין להציע, שאין בהם כדי ליצור רושם מוטעה, שאין בהם כדי לגרום לזלזול בעורך דין אחר ושאין בהם כדי לפגוע בכבוד המקצוע. עוד נכלל "סעיף סל" הקובע כי גם פרסומת העונה על התנאים שנקבעו לא תפורסם, אם יש בה כדי להטעות את הציבור או לפגוע בו, או שהיא פוגעת בכבוד המקצוע.

יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, בירך על התיקון לכללי הפרסומת, ובמסר ששלח לכלל ציבור עורכי הדין כתב בין היתר "אחת ממטרות העל של התיקון היא לאפשר לעורכי הדין לפרסם עצמם באופן אפקטיבי ומותאם לחידושי הטכנולוגיה, תוך שמירה על כבוד המקצוע וכלליו ובעלויות שוות לכל נפש באמצעות המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות... לשכת עורכי הדין מברכת על התיקון המאושר, מתחייבת לעמוד על המשמר ותוודא שחברי הלשכה יפרסמו את עיסוקם באופן הולם, תוך כיבוד המקצוע והחברים למקצוע. בד בבד, ועדות האתיקה של לשכת עורכי הדין יתנו מענה תקיף למקרים בהם יופרו הכללים החדשים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה