שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 4 שנות מאסר לגבר שניסה להפריד בין בני זוג באמצעות אלימות ואיומים

חדשות

4 שנות מאסר לגבר שניסה להפריד בין בני זוג באמצעות אלימות ואיומים, צילום: pixabay
4 שנות מאסר לגבר שניסה להפריד בין בני זוג באמצעות אלימות ואיומים
12/03/2018, עו"ד לילך דניאל

הנאשם, אלעזר ויגדרוביץ, פעל מתוך מטרה לגרום להפסקת הקשר בין אישה המשתייכת לחסידות גור ליועץ נישואין שאליו הגיעה לטיפול עם בעלה. בין היתר, דאג הנאשם לשתול סם מסוכן במזוודותיהם של השניים בעת ששהו באוקראינה ואלו נעצרו בבידוק בשדה התעופה והוגש נגדם כתב אישום עד להתערבות פרקליטות המדינה בישראל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר 4 שנות מאסר בפועל ופיצוי בסך 400 אלף שקל על אלעזר ויגדרוביץ, שהורשע על פי הודאתו בעבירות סחיטה בכוח, תקיפה בנסיבות מחמירות, חבלה במזיד, קשר לפשע, כליאת שווא, שימוש במסמך מזויף והפרת הוראה חוקית. המעשים נעשו על רקע חשד כי מתקיימים קשרים רומנטיים בין המתלונן לבין אישה שהייתה נשואה ובשלב מסוים התגרשה. הקשר שהתפתח בין השניים לא מצא חן בעיני סביבתם ועל רקע זה באו המעשים. 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אביעד דוויק מפרקליטות מחוז ירושלים, עסק המתלונן ביעוץ נישואין ובמסגרת זו טיפל בזוג נשוי המשתייך לחסידות גור, שחווה קשיים בקשר הזוגי. בשלב מסוים התגרשו בני הזוג ומאוחר יותר התגרש גם המתלונן מאשתו. במקביל לכך, החלה משפחתה של האישה וכן אנשים נוספים המשתייכים לחסידות גור לחשוד כי בין האישה למתלונן מתקיים קשר רומנטי אשר החל עוד לפני גירושיהם של השניים. חשדות אלו הביאו לתליית פשקוילים בגנותו של המתלונן ולהטרדות שונות כלפיו וכלפי האישה.

במקביל, החליט הנאשם לפעול לתקיפת המתלונן בדרכים שונות, והכל מתוך מטרה לגרום לו להפסיק את הקשר עם האישה. הנאשם פעל בארץ ובחו"ל תחילה בכוח, אלימות ואיומים, להניא את בני הזוג לפעול על פי רצונם, כאשר לצורך כך אף שילם לאחרים שיצטרפו אליו לביצוע המעשים. בהמשך, לאחר שגרם לזוג להגיע לאוקראינה באמצעות מצגי שווא, דאג הנאשם כי יושתל סם מסוכן במזוודותיהם על מנת שלא יוכלו לשוב לארץ. בעקבות השתלת הסם בני הזוג נעצרו בבידוק בשדה התעופה באוקראינה, הוגש נגדם כתב אישום במדינה והם אף נעצרו למספר ימים. בעקבות התערבות המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, הופסק ההליך המשפטי באוקראינה והועבר לישראל, ובני הזוג הוחזרו לארץ לפני כשנה. התיק נחקר ולווה באופן צמוד על ידי חוקרי ימ"ר ירושלים.

עו"ד אביעד דוויק, פרקליטות מחוז ירושלים: "מדובר בתיק חמור בו הנאשם לא בחל במאמצים חובקי עולם, תוך גיוס מימון רב לביצוע מעשיו ותוך שהוא שוכר אנשים אחרים לצורך ביצוע מעשי האלימות ורדיפת המתלוננים, והכל על מנת להכריח את המתלוננים לשנות מאורחות חייהם ולקבל את התכתיבים עליהם החליט הנאשם. פעילות משולבת של פרקליטות מחוז ירושלים, ימ"ר ירושלים והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה- הביאו בסופו של דבר להעמדתו של הנאשם לדין וכן להעברת ההליכים הפליליים שהתנהלו באוקראינה נגד בני הזוג על לא עוולם בכפם והבאתם של בני הזוג חזרה ארצה. אנו סבורים כי יש בעונש המאסר הממושך שהוטל על הנאשם, ביחד עם עונש פיצוי משמעותי שכבר הופקד ואשר יש בו אולי להביא לתחילת שיקום חייהם של בני הזוג בישראל, כדי להעביר מסר מרתיע כלפי הנאשם ושכמותו על מנת שיניחו לבני הזוג לנפשם וימנעו מביצוע עבירות נוספות".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:51
קומיט וכל טופס במתנה