שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כמה קפה כדאי לשתות ביום?

חדשות

כמה קפה כדאי לשתות ביום?, צילום: Pexels
כמה קפה כדאי לשתות ביום?
05/03/2018, כתיבת מומחים

לקפאין יש הרבה יתרונות אך כמו תמיד, צריכה מוגברת שלו עלולה לגרום תופעות לוואי ובעיות בריאותיות חמורות. רוצים לדעת כמה קפה באמת מותר לכם לשתות ביום ואיזה תחליפים יכולים לעזור לכם לשמור על איכות החיים? קבלו את המדריך המלא

מסמך רשמי של הועדה המייעצת להנחיות תזונתיות בארצות הברית קבע לפני מספר שנים שצריכה של 3-5 כוסות קפה ביום נחשבת נורמלית. יתרה על כך, עבודת מחקר רצינית שנעשתה על ידי נציגי הועדה חשפה הוכחות ברורות לכך שצריכת כמות כזו של קפאין לא קשורה לסיכונים בריאותיים לטווח ארוך בקרב אנשים בריאים ואפילו יש לה יתרונות.

היתרון המובהק של הקפאין ידוע לכולם והוא למעשה הסיבה שאנו צורכים אותו – העלאת רמת הערנות והפחתת עייפות. מכונת קפה בהישג יד היא הכלי העיקרי שעומד לרשותנו בהתמודדות עם ימי עבודה ארוכים, מתישים ומתסכלים. כמו כן, קפאין יכול להרגיע כאבי ראש מסוימים כי הוא מגביר את זרימת הדם למוח, הוא משפר ביצועים קוגניטיביים וגופניים ויש קשר בינו לבין שיפור הזיכרון בקרב קשישים.

כמה קפאין יש בכוס קפה?

כמו בתחומים אחרים, גם בכל הנוגע לקפאין יש רף מסוים שאותו לא כדאי לעבור. צריכה מוגברת של קפאין עלולה לגרום לקשיים בהירדמות, עצבנות וסחרחורת והיא גם מעלה את לחץ הדם. השפעה של ספל קפה אחד עלולה להימשך עד 3 שעות, מה גם שלקפה הראשון של הבוקר יש את ההשפעה החמורה ביותר על הגוף.

הפתרון הוא לצרוך קפאין בצורה נכונה ולפי המצב הבריאותי, הגיל והרקע הרפואי. כמות מתונה של עד 300 מ"ג קפאין ליום לא אמורה לגרום בעיות, כאשר בפועל מדובר על שתיית 2-3 כוסות קפה. בתוך כך, יש להבחין בין ספל קפה שחור שמכיל 150-200 מ"ג בבת אחת לבין ספל קפה מכל סוג אחר שמכיל 60-150 מ"ג קפאין בלבד. לשם השוואה, קפה נטול קפאין מכיל 2-5 מ"ג לספל בעוד כוס קולה מכילה כ-30 מ"ג קפאין.

עוברים את הרף המומלץ? כך תורידו את כמות הקפה

אנשים שרגישים לקפאין צריכים להימנע לגמרי ממשקאות שמכילים אותם. המלצה דומה תקפה למי שסובלים מיתר לחץ דם, אנשים בעלי גורמי סיכון לשבץ ומחלות לב וכמובן נשים בהריון. למזלם של המכורים לקפה, יש תחליפי קפאין לא פחות טובים ואפשר לשלב אותם בשגרה כדי למנוע פגיעה באיכות החיים.

ניתן למשל להמיר כוס קפה אחת ביום בתה צמחים מסוגים שונים. אם לא רוצים לגמרי על הקפאין אבל גם לא מעוניינים להגיע לרף האסור, אפשר לשתות קפה נטול קפאין או ספל תה שמכיל 40-80 מ"ג בלבד. המשמעות היא שבמקום כוס קפה שחור תוכלו לשתות 5 כוסות עם קפה נטול קפאין, או 2-3 כוסות תה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:208
קומיט וכל טופס במתנה