שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: אסיר ובתו עקצו בתי עסק וגנבו מאות אלפי שקלים

חדשות

כתב אישום: אסיר ובתו עקצו בתי עסק וגנבו מאות אלפי שקלים , צילום: getty images Israel
כתב אישום: אסיר ובתו עקצו בתי עסק וגנבו מאות אלפי שקלים
26/02/2018, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם היה מתקשר מתוך הכלא לבתו או לשותפה נוספת, ואלו היו מקשרות אותו באמצעות שיחת ועידה לחנויות תכשיטים, חנויות טבע וכו'. לאחר מכן היה הנאשם מזמין מוצרים באמצעות כרטיס אשראי גנוב או מתחזה לבעל העסק ומבקש מהעובד במקום למסור את הפדיון היומי לידי שליח מטעמו

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אילן ראובן (42), אסיר בכלא רמון ובכלא השרון, ונגד בתו, דניאל ראובן (21) בגין קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות כאדם אחר, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיס חיוב.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתב האישום, שהגישו עוה"ד עידית כהן ועידית ענתבי אלמוג, לפני חודש יולי 2016, במועד שאינו ידוע, קשר הנאשם מכלא רמון קשר עם אחרים, שזהותם אינה ידועה לביצוע מעשי מרמה כלפי בתי עסק שונים ברחבי הארץ, בעודו אסיר ותוך הפעלתם של האחרים מחוץ לכתלי הכלא. לפני חודש ספטמבר 2017, במועד שאינו ידוע, קשר הנאשם מכלא השרון קשר עם בתו ובהמשך עם אישה נוספת לביצוע מעשי מרמה כלפי בתי עסק שונים בארץ, תוך שהנאשם מפעיל את בתו ואת השותפה הנוספת מחוץ לכותלי הכלא.

בין בתי העסק שנעקצו היו חנויות תכשיטים בתל אביב, בראשל"צ וברמת גן, רשת טבע קסטל, חנויות טבע וחנויות נעלים בתל אביב ובמקומות אחרים ברחבי הארץ.

כך עבדה השיטה: בתקופה הרלוונטית, אחת הדרכים לעשות שימוש בטלפון מתוך הכלא הייתה כרוכה בשימוש בכרטיס המכונה כרטיס קירבה. הנאשם היה מוגבל בשימוש בטלפון למספר מצומצם של אנשים, וכדי לעקוף את המגבלות שם ידו על כרטיסי קרבה של אסירים אחרים. במספר רב של הזדמנויות, התקשר הנאשם באמצעות כרטיס קרבה לבתו, לאישה הנוספת או לאחר שזהותו אינו ידועה, ומי מהם קישר אותו באמצעות שיחת ועידה לבתי העסק לשם ביצוע המרמה.

בהמשך, לפני חודש דצמבר 2017, מסרה הבת מכשיר טלפון נייד לאישה הנוספת כדי שתסייע לנאשם בביצוע השיחות ואף הנחתה אותה כיצד לקשר טלפונית בין הנאשם מבית הכלא לבתי העסק השונים. במסגרת הקשרים, נהגו הנאשמים לקבל מידע באשר לבתי העסק בדרכים שאינן ידועות, בין היתר אודות זהות בעלי העסק, העובדים, סכום הפדיון ועוד.

במהלך השיחות, היה הנאשם מציג עצמו בכזב בפני בית העסק כבעל ממון המתעניין ברכישת טובין, עבורו שילם שלא כדין בפרטי כרטיסי אשראי גנובים, וממילא ללא הרשאת בעליהם. בהזדמנויות אחרות, הציג הנאשם את עצמו בכזב בפני עובד בבית העסק כבעל העסק וביקש ממנו למסור את הפדיון היומי או מעטפות מזומנים ולהעבירם לידי שליח שישלח מטעמו. העובד בבית העסק ששוכנע בכזב כי שוחח עם מעסיקו, נענה לבקשת הנאשם והעביר את מעטפת המזומנים או הפדיון היומי לידי שליח שנשלח על ידי הנאשם, לקבל עבורו במרמה את המזומנים.

בדרך זו, קיבלו הנאשמים במרמה סכום של 583,574 שקל, ועוד טובין וכספים בסך של לפחות 137,500 שקל, שניסה לקבל במרמה, וביצעו ניסיונות רבים לקבל במרמה מבתי עסק שונים פדיונות יומיים בסכום לא ידוע, תוך גרימת נזק כבד למתלוננים, לרבות לאנשים תמימים שנקלעו לאירועים שלא בטובתם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:100
קומיט וכל טופס במתנה