שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השב"ס חויב לספק אוכל טבעוני לאסיר: "לא רוצה לרדוף אחרי עגבניות"

חדשות

השב"ס חויב לספק אוכל טבעוני לאסיר: "לא רוצה לרדוף אחרי עגבניות", צילום: pixabay
השב"ס חויב לספק אוכל טבעוני לאסיר: "לא רוצה לרדוף אחרי עגבניות"
20/02/2018, עו"ד לילך דניאל

בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר-שבע חייב את שירות בתי הסוהר לספק תזונה טבעונית לאסיר עולם הסובל מבעיות בריאותיות, לאחר שהנהלת הכלא נמנעה מכך. המזון יסופק לאסיר על פי תפריט טבעוני שהומלץ לו על ידי דיאטנית ויכלול בין היתר טופו, ירקות, ממרח סויה וטחינה גולמית

העותר הוא אסיר המרצה מאסר עולם ו-15 שנה נוספות. במהלך מאסרו, עבר העותר לתזונה טבעונית בשל בעיות בריאות שונות מהן סבל ובהן סכרת. עד לפני כשלוש וחצי שנים היה העותר כלוא בכלא איילון ושם קיבל תזונה טבעונית. בשלב מסוים הועבר העותר לכלא "אשל" בבאר שבע, אז הפסיק לקבל את התזונה הטבעונית, בין היתר בעקבות שינוי פרסונלי בצוות הנהלת המטבח בכלא עד כי לעתים מזומנות מצא עצמו בלי אוכל.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בעקבות האמור, הגיש העותר עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, באמצעות עורך דינו גונן בן-יצחק. בדיון הראשון שנערך בתיק הורה בית המשפט לשלוח את האסיר לייעוץ של דיאטנית, אשר הרכיבה לו תפריט מומלץ. עם זאת, גם לאחר הגדרת התפריט התעקשו בכלא לספק לו מזון שאינו נמצא בתפריט המומלץ.

אתמול (ב') נערך דיון נוסף בתיק, בו נכחו העותר, עורך דינו גונן בן יצחק וב"כ השב"ס, עו"ד מזל ליונס. במהלך הדיון הלין העותר בין היתר על כך שאינו מקבל די ירקות והוסיף כי אינו רוצה "לרדוף אחר האוכל". בסופו של דבר, קבע השופט אהרון משניות כי התפריט שהוגדר לאסיר על ידי הדיאטנית בבית החולים ברזילי יהיה התפריט המחייב והוסיף כי "חזקה על המשיב כי יקפיד למלא על הסכמה זו ככתבה וכלשונה בהתאם להוראות של הדיאטנית ולתפריט שהוצגו בפני בית המשפט". בין היתר יכלול התפריט ממרח סויה אחד בשבוע, 400 גרם ירקות טריים או מבושלים ביום, 120 גרם טופו ביום, לחם, טחינה גולמית וקציצה או תבשיל טבעוני.

 

עת"א 56632-08-17

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:207
קומיט וכל טופס במתנה