שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: ירה בראשו של שכן שעשה רעש מול ביתו

חדשות

אישום: ירה בראשו של שכן שעשה רעש מול ביתו, צילום: getty images Israel
אישום: ירה בראשו של שכן שעשה רעש מול ביתו
05/02/2018, עו"ד לילך דניאל

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה כתב אישום בגין ניסיון רצח נגד טדסה סלומון, מאבטח במוסד חינוכי שירה בראשו של שכן שהרעיש בחבורה מול ביתו בנס ציונה והותיר אותו חסר הכרה ומאושפז עד היום: "דווקא משום הסתמיות שברקע לאירוע במעשיו של הנאשם טבועה מסוכנות זועקת לכלל הציבור"

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד טדסה סלומון בגין ניסיון רצח. לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד עינת בניטה, הנאשם הוא מאבטח במוסד חינוך ומתוקף תפקידו החזיק ברשותו אקדח ברישיון ומחסנית מלאה בכדורים. באחד הלילות בחודש ינואר האחרון, שהה סלומון בביתו בנס ציונה ושתה משקה אלכוהולי, כאשר מול ביתו הרעישו חבורה של שבעה צעירים. שכנים התקשרו לגורמי אכיפה והתלוננו אודות הרעש, ובעקבות כך הגיעו למקום פקח עירוני ושוטר סיור וביקשו מהחבורה לחדול ממעשיהם.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בהמשך הלילה יצא הנאשם מביתו, ניגש אל החבורה, פנה אל אחד מהם וביקש ממנו לשמור על שקט. בתגובה השיב לו הצעיר באופן מזלזל ופוגעני ובשלב זה הנהן הנאשם בראשו ושב לביתו. זמן קצר לאחר מכן, חזר הנאשם למקום כשהוא מחזיק בידו אקדח טעון בכדורים. בעודו חמוש, התקרב לעברו של הצעיר כאשר הוא מסווה את האקדח ומבלי לומר דבר הניף את ידו, כיוון אותו לראשו של הצעיר וירה בראשו ירייה ממוקדת, בכוונה לגרום למותו.

כתוצאה מהירי, התמוטט הנפגע ואיבד את הכרתו ואילו חבריו נבהלו וברחו מהמקום. הנאשם עזב אף הוא את המקום כשהוא מותיר את הנפגע שכוב ומתבוסס בדמו, חזר לביתו ובשלב כלשהו פרק את האקדח. בהמשך, הובהל הנפגע לבית החולים "תל-השומר", שם עבר ניתוח מציל חיים בהרדמה כללית אך הקליע נותר במוחו. כתוצאה ממעשי הנאשם, נגרמו לנפגע שברי ריסוק בגולגולת, פריצת רקמת מוח, בצקת מוחית נרחבת והוא סובל מפגיעה מוחית קשה ונשקפת לחייו סכנה. מאז האירוע ועד למועד הגשת כתב האישום לא שב הצעיר להכרה והוא עדיין מאושפז.

לצד כתב האישום, ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים, בטענה לסיכון שלום הציבור. "מסוכנותו נלמדת מהקלות הבלתי נסבלת בה ביצע את המעשה על רקע אמירה מזלזלת וסתמית כלפיו", נכתב בבקשה, "אשר הובילה אותו לחזור ולרדת מביתו למקום האירוע כאשר הוא נושא אקדח ויורה, בקור רוח, מבלי לומר דבר, מטווח של פחות ממטר, בראשו של הנפגע בכוונה להמיתו. דווקא משום סתמיות שברקע לאירוע, במעשיו טבועה מסוכנות זועקת לכלל הציבור".

עוד נטען כי קיימות בידי התביעה ראיות לכאורה להוכחת אשמתו ובכלל זאת עדותם של שישה עדי ראייה שנכחו באירוע הירי והיו עדים גם לחילופי הדברים בין הנאשם לנפגע. עוד צוין כי לשלושה מהעדים בוצע מסדר תמונות ושלושתם הצביעו על הנאשם כמי שירה. בנוסף ישנן עדותם של שוטר סיור ופקח עירוני אשר הוזעקו למקום האירוע עובר לביצוע הירי וראו את הנאשם ברחוב מעשן סיגריה, וכן דוחות פעולה של השוטרים שעצרו את הנאשם פחות משעה לאחר הירי, כשהוא נמצא במיטתו בביתו בעודו מחזיק באקדח. בנוסף נטען כי בידי הפרקליטות חוות דעת של מעבדת נשק ממנה עולה כי התרמיל שנתפס בזירה נורה מהאקדח שנתפס ברשותו של הנאשם וחוות דעת לפיה על שיערו וידיו של הנאשם נמצאו עשרות חלקיקים של שרידי ירי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:95
קומיט וכל טופס במתנה