שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה ליצוגית נגד הרכבת: מוכרת כרטיסים לרכבות בלי מקומות שמורים

חדשות

בקשה ליצוגית נגד הרכבת: מוכרת כרטיסים לרכבות בלי מקומות שמורים, צילום: istock
בקשה ליצוגית נגד הרכבת: מוכרת כרטיסים לרכבות בלי מקומות שמורים
04/02/2018, עו"ד לילך דניאל

נוסעים ברכבת ישראל שרכשו כרטיסים למקום שמור באמצעות המכונות האוטומטיות הפרוסות בתחנותיה, לא יודעו בכך שבמרבית הרכבות כלל לא קיים קרון למקומות שמורים. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד הרכבת שהוגשה בימים האחרונים. מחירו של כרטיס למקום שמור גבוה ב- 5 שקלים ממחירו של כרטיס נסיעה רגיל ברכבת

נוסעים שקנו כרטיסים למקום שמור ברכבת דרך מכונה אוטומטית בתחנה, לא יודעו שכלל לא קיים קרון מקומות שמורים ברכבת שבכוונתם לנסוע בה. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה ע"י הגב' חגית ניב-דרורי באמצעות עוה"ד רועי ביטון, אדם לוין ויונתן רפפורט.

לפי הנטען בבקשה, המכונות האלקטרוניות הפרוסות בתחנות הרכבת מציעות בין היתר לנוסעים לרכוש כרטיס נסיעה ב"מקום שמור" בתוספת 5 שקלים, אשר יבטיח להם מקום שמור בנסיעה. לפי האתר האינטרנט של הרכבת, השירות מופעל בקרון ייעודי שהנוסעים בו מתבקשים לשמור על השקט, ובכלל זה להימנע משיחות במכשירים סלולאריים, על מנת לאפשר חוויית נסיעה שקטה ונעימה.

המבקשת, חגית ניב-דרורי, ביקשה לנסוע בדצמבר האחרון ברכבת מפתח תקווה לבאר שבע לצורך פגישת עבודה. לפי הנטען, הגיעה ניב-דרורי לתחנת הרכבת סגולה בסביבות השעה שמונה בבוקר, שם פנתה לרכוש כרטיס מהמכונה האוטומטית המוצבת בתחנה. במסגרת הליך הרכישה, הוצגה בפני המבקשת האפשרות לרכוש מקום שמור לנסיעה שלה ולאחר מחשבה קצרה החליטה המבקשת לרכוש שירות זה, בכדי להבטיח נסיעה שקטה ומקום נסיעה מובטח.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לאחר שעלתה לרכבת, החלה המבקשת לחפש את קרון המקומות השמורים בכדי לשבת במקום השמור שרכשה זה עתה. לתדהמתה, לאחר שעלה בידה לפלס את דרכה בין המוני הנוסעים הגודשים את קרונות הרכבת בשעות העומס, הבינה המבקשת כי כלל לא קיים קרון מקומות שמורים ברכבת זו. בעקבות האמור, חיפשה המבקשת נציג מטעם הרכבת וכשעלה בידיה למצוא אחד כזה שאלה אותו לפשר הדבר. הנציג הסביר למבקשת כי אין ברכבת זו קרון מקומות שמורים, וכי אם היא מעוניינת ליהנות מהמקום השמור שרכשה עליה לרדת בתחנת האוניברסיטה בת"א ולהמתין להגעת רכבת אחרת הנוסעת לבאר שבע, אשר בה יש מקום שמור. מספר ימים לאחר מכן התקשרה המבקשת אל שירות הלקוחות של הרכבת והתלוננה על החוויה הלא נעימה שחוותה. הנציגה הורשתה לה לשלוח את כרטיס הנסיעה שלה בדואר על מנת שתזוכה בעלות שירות המקום השמור. 

בעקבות השתלשלות האירועים האמורה, הגישה ניב-דרורי בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד הרכבת, בטענה כי התנהלותה מפרה את הוראות הדין. לפי הבקשה, במסגרת רכישת הכרטיס במכונה האוטומטית לא מוסבר לנוסע כי קרון מקומות שמורים קיים אך ורק ברכבות שעוברות בקווים שבין חיפה לנהריה ובין מודיעין לבאר שבע והמקום היחיד שבו מוסבר העניין הוא בעמוד ספציפי באתר האינטרנט של הרכבת העוסק במאפייני שירות המקום השמור. התנהלות זו, כך נטען, גורמת לכך שלקוחות רבים רוכשים כרטיסים לרכבות שבהם כלל אין קרון מקום שמור, ולהעשרת כיסי הרכבת בסכומי כסף משמעותיים על חשבון הלקוחות, בניגוד להוראות הדין ועל בסיס מצגים שגוים ומטעים.

בכל הנוגע לנזק שנגרם, נטען כי התנהלותה הפסולה של הרכבת גרמה לה וליתר חברי הקבוצה נזק ממוני בסך 5 שקלים, שהוא סך התשלום הנוסף אותו גובה הרכבת מעבר למחיר הנסיעה הרגיל, עבור שירות המקום השמור. עוד נטען לנזק לא ממוני בסך של 20 שקלים בגין חוסר הנוחות הרב שנגרם למבקשת וליתר חברי הקבוצה במהלך הנסיעה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:217
קומיט וכל טופס במתנה