שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוקים והגבלות לפרסום בפייסבוק

חדשות

חוקים והגבלות לפרסום בפייסבוק, צילום: (עריכה: PR-Digital צילום: ShutterStock)
חוקים והגבלות לפרסום בפייסבוק
31/01/2018, כתיבת מומחים

ניווט בין החוקים של פייסבוק לגבי אילו מודעות יאושרו עלול להיות משימה מעיקה מאוד. היות ואנחנו חיים ונושמים פייסבוק, החלטנו להקל עליכם ולכתוב כמה מהחוקים היותר חשובים שיעזרו לכם לפרסם בפייסבוק בצורה הכי טובה ומדויקת שאפשר כדי שהמודעות שלכם לא יסורבו על ידי פייסבוק ותוכלו לחסוך זמן יקר מאוד.

תוכן ושפה

התוכן במודעות שלכם חייב לשקף את המוצר או השירות שאתם מפרסמים בצורה מדויקת, ולא מטעה בשום צורה. למעשה, התוכן צריך להיות מדויק ולדבר בדיוק על מה שאתם מוכרים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים.

כל תיאור בתוכן שלכם צריך להשתקף בדף הנחיתה שאליו מובילה המודעה.

בנוסף, דף הנחיתה צריך להיות מותאם בדיוק למוצר או לשירות שקידמתם במודעה ולהתאים לחוקים של פייסבוק בנושא.

דרך מהירה לקבל דחייה למודעות שלכם, ופוטנציאלית ייחסם לכם החשבון, היא לשנות את דף הנחיתה אחרי שפייסבוק אישרו אותו בפעם הראשונה. אם פייסבוק מגלים שדף הנחיתה שונה בכוונת תחילה כדי לעקוב את תהליך האישור, הם מאוד מהר יכולים לחסום לכם את החשבון לצמיתות.

תוכן אסור לפרסום בפייסבוק

בעוד פייסבוק מאפשרים למפרסמים ליצור מודעות בכל נושא שהוא, הם אוסרים תוכן הכולל בתוכו את הנושאים הבאים:

•     מוצרי טבק – כל תוכן המתאר מכירה של מוצרי טבק וכל מה שקשור בזה הוא אסור לחלוטין.

•     סמים ומוצרים הקשורים בסמים – כל תוכן המתאר או מקדם שימוש כלשהו בסמים הוא אסור בהחלט.

•     מוצרים לא חוקיים – כל תוכן המקדם מכירה, שימוש או ייצור של מוצרים לא חוקיים או התנהגות לא חוקית כמו ונדליזם, שימוש בסמים וכדומה הוא אסור לחלוטין.

•     תוכן שנוי במחלוקת – כל תוכן הכולל בתוכו תיאורים גרפיים, תמונות גרפיות או תוכן פוגעני ואלים אסור בהחלט.

•     תמונות לפני ואחרי – חל איסור להציג תוכן המראה תמונות לפני ואחרי של אנשים, בדרך כלל מתייחס לפרסום דיאטות למיניהן וכדומה.

בנוסף לכל זה, פייסבוק ידחו כל מודעה המכילה שפה מטעה, שקרית ומוליכת שולל, או מודעות הפוגעות בזכויות יוצרים של צד שלישי. פייסבוק מאוד נוקשים לגבי מה שהם חושבים שהוא מטעה. הם אפילו ידחו מודעות בגלל דקדוק לא נכון, אז תוודאו שאתם כותבים כמו שצריך.

השטח האפור

בנוסף לכל התוכן האסור שבשום אופן לא יכול להופיע במודעות, ישנו גם שטח אפור שבו פייסבוק מאפשרים לחלק מהתוכן לעבור את שלב האישור. לדוגמה, פייסבוק מאפשרים מודעות שמכילות הרשמה למנוי כלשהו בהינתן העובדה שהמודעה מציינת בבירור שמדובר בהרשמה למנוי ושהיא פונה לאנשים בני 18 ומעלה.

בשטח האפור הזה ניתן למצוא נושאים כמו:

•     אלכוהול

•     דייטינג

•     הימורים

•     בתי מרקחת אינטרנטיים

•     תחליפי מזון

•     שירותים פיננסיים

על מנת להריך קמפיינים למוצרים או לשירותים העוסקים באחד מהנושאים שציינתי למעלה, עדיף לקבל אישור מהנציג שלכם בפייסבוק לפני שאתם מעלים את המקפיינים שלכם. בלי זה, המודעות שלכם יידחו מיד.

חוק הטקסט בפייסבוק

בעבר, פייסבוק הגבילו את כמות הטקסט על המודעה לפחות מ-20%. מודעות עם יותר מ-20% טקסט נדחו באופן מיידי. ולכן פייסבוק פיתחו כלי כדי לעזור למפרסמים למדוד את כמות הטקסט על המודעות שלהם. לאחרונה, פייסבוק ריככו את הכלל הזה, והם מאפשרים למפרסמים להשתמש בכמה טקסט שהם רוצים על המודעה, אבל מודעות שיש להם יותר טקסט, יחשפו פחות מה שיכול לפגוע בתוצאות של הקמפיין שלכם. אז למרות שהכלל הזה יותר גמיש, קשה יותר לצפות תוצאות של מודעה המכילה טקסט. אם פייסבוק מחליטים שהמודעה מובילה לחווית משתמש לא טובה, הם עלולים להפסיק אותה לחלוטין, למרות שהיא לא נדחתה על ידם באופן רשמי.

ערעורים

לפעמים קשה לדעת למה המודעה נדחתה. פייסבוק מאפשרים תהליך הגשת ערעור אם מפרסמים בטוחים שהמודעות שלהם צריכות לקבל אישור. חשוב להיות בקיא בפוליסה ובחוקים של פייסבוק כדי להגיש ערעור מוצלח על ההחלטות האלה של פייסבוק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:142
קומיט וכל טופס במתנה