שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: עקץ נהגי מוניות שהלוו לו כספים וברח עם הכסף

חדשות

כתב אישום: עקץ נהגי מוניות שהלוו לו כספים וברח עם הכסף , צילום: צילום: pixabay
כתב אישום: עקץ נהגי מוניות שהלוו לו כספים וברח עם הכסף
31/01/2018, ליאור שדמי שפיצר

במשך כשנה וחצי ניצל משה טיראן אל על את כישורי השכנוע שלו כדי לגרום לנהגי מוניות ולאנשים שנקרו בדרכו להעביר לידיו סכומי כסף, תוך שהוא מדמה שיחות טלפון לבני משפחתו ולעורך דין או מציג עצמו כמי שהולך לאסוף ספר תורה לזכר אביו. לאחר שרכש את אמונם וקיבל את הכסף, הוא יצא מהמונית ונעלם

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד משה טיראן אל-על בגין עשרים ותשע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מכתב האישום שהגיש עו"ד שי עציון עולה כי במשך כשנה וחצי, ניצל אל על את כישורי השכנוע שלו וגרם לאנשים שנקרו בדרכו, חלקם הנכבד נהגי מוניות, להעביר לידיו סכומי כסף בין כהלוואה ובין לשם רכישת מכשירי חשמל, כשלאחר קבלת הכסף היה נעלם ומותיר האנשים ממתינים לשובו עד תום. בדרך זו גרף אל על לכיסו כ-130 אלף שקל עד שנעצר.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתב האישום,  נהג הנאשם לבצע את תרגיל ה"עוקץ" שלו תוך מסירת פרטים כוזבים באשר לשמו ולעיסוקו, ותוך יצירת שני מצגי שווא עיקריים. בתחילה נהג הנאשם במהלך הנסיעה במונית לבצע מספר שיחות דמה בטלפון הנייד לבני משפחתו ולעורך דין המתמחה בפשיטות רגל או במוצרים מוחרמים, וכך גרם למתלונן להבין בכזב כי יש ביכולתו לרכוש מוצרי חשמל או מכשירי טלפון סלולארי בהנחה משמעותית. בהמשך שוחח על כך עם המתלונן, מסר בכזב כי אף הוא רוכש מוצרי חשמל ובכך רכש את אמונו. הנאשם הכווין את המתלונן אל משרדו של עורך הדין או אל חנות החשמל הרלוונטית קיבל מהמתלונן כסף מזומן עבור העסקה ומסר לו בכזב כי הוא בדרכו לבצע את העסקה וכי מיד הוא ישוב לרכב. הנאשם נטל את הכסף שנמסר לידיו, לא שב למקום ולא ענה לשיחות הטלפון של המתלונן.

בשלב מסוים זנח הנאשם את מצג שווא פשיטת הרגל והחל להציג את מצג שווא "ספר התורה" – במהלך הנסיעה במונית הציג הנאשם מצג שווא לפיו הוא מנהל מספר שיחות בטלפון הנייד לבני משפחתו, וכך גרם למתלונן להבין בכזב כי הוא בדרכו לאסוף ספר תורה שהוזמן לזכר אביו. בהמשך שוחח על כך עם המתלונן ורכש את אמונו. בהגיעם ליעד הנסיעה, נהג הנאשם להביא לידיעת המתלונן כי חסר לו סכום כסף לצורך השלמת רכישת ספר התורה, והביאו למסור לידיו את אותו הסכום תוך הבטחה כי ישיב את סכום הכסף תוך מספר שעות. לאחר מכן מסר הנאשם למתלונן בכזב כי הוא יוצא להביא את ספר התורה וכי מיד ישוב וייסע עמו חזרה אל מקום האזכרה. הנאשם נטל את הכסף מהמתלונן, יצא מהרכב, לא שב למקום ולא ענה לשיחות הטלפון של המתלונן.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:12
קומיט וכל טופס במתנה