שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביטקוין זו רק ההתחלה: איך להבין את העולם הכלכלי החדש!

חדשות

ביטקוין זו רק ההתחלה: איך להבין את העולם הכלכלי החדש!, צילום:
ביטקוין זו רק ההתחלה: איך להבין את העולם הכלכלי החדש!
30/01/2018, כתיבת מומחים

מטבעות דיגיטליים, בנקים וירטואליים ושיפורים טכנולוגיים חדשים מעצבים את העולם הכלכלי של העתיד וקובעים כיצד הוא ייראה. למה כדאי לשים לב ומה צריך לעשות מי שרוצה להשפיע על התחום מבפנים? הנה כל מה שכדאי לכם לדעת

השינויים שעברו על עולם הכלכלה בעשור האחרון לא דומים לאף תהליך אחר בהיסטוריה. מבלי להקל ראש במהפכה הצרפתית, במהפכה התעשייתית, בהמצאת הדפוס ובהמצאת הקיטור, סביר להניח שאף תהליך לא התרחש בצורה כל כך דרמטית והשפיע בעת ובעונה אחת על כך הרבה אנשים במקומות שונים בעולם.

הדבר המעניין הוא כיצד ניתן להמשיך לעקוב אחר הקצב המהיר של התפתחות הכלכלה ומה עושה מי שרוצה להשפיע עליו. בנוסף, כדאי לזכור שאנחנו לא ממש יודעים מה יוליד יום ואיזה תהליך דומינו תגרור כל התפתחות טכנולוגית חדשה.

מטבע דיגיטלי, מערכת פיננסית ושיפורים טכנולוגיים

על קצה המזלג ניתן להזכיר רק כמה מהמושגים שמעצבים את העולם הכלכלי החדש. קודם כל, מטבעות דיגיטליים מונפקים מסביבנו על ימין ועל שמאל. עוד לא לגמרי ברור האם וכיצד יחליפו המטבעות הדיגיטליים את המטבעות המסורתיים ומה המדינה תעשה בשביל להטיל עליהם רגולציה, אבל בינתיים ביטקוין ודומיו ממשיכים לצבור ערך ולהפוך מיליוני אנשים לעשירים.

שנית, בשביל להבין את העולם הכלכלי החדש צריך לראות מה קורה בגזרת הבנקים. המוסדות הפיננסיים המסורתיים הבינו שהם צריכים להשתנות בשביל להתאים את עצמם לצרכי הלקוחות, ויחד איתם משתנה כל המערכת. במאה ה-21 יש למערכת הפיננסית כלים טובים יותר להתאים את השירותים ללקוחות והמפגשים בינינו לבינם מתנהלים בעיקר בסביבה הווירטואלית והמקוונת.

כמו כן, אי אפשר להתעלם מהשיפורים הטכנולוגיים החדשים שנמצאים סביבנו וקובעים את המאפיינים של העולם הכלכלי החדש. שיפורים מן הסוג הזה באים לידי ביטוי ברמה גבוהה של אבטחה לצד מאבקי סייבר פורצי גבולות, באפשרות לעקוב בזמן אמת אחר ביצועים של מניות וחברות מכל פינה בגלובוס ובמחשבים שהופכים להיות יותר ויותר מהירים וחזקים.

איך מזהים מגמות ושינויים בעולם הכלכלה?

הדרך היחידה לזהות מגמות ושינויים בעולם הכלכלה היא לקבל כלים תיאורטיים. בגלל שאי אפשר לדעת איזה עוד חידושים ישפיעו על המערכת הפיננסית, הכי טוב לקחת צעד אחורה ולבחון את הנושא באופן אקדמי. זה בדיוק מה שעושים היום במסלולים של לימודי כלכלה ותארים ראשונים ומתקדמים.

מסלולי הלימוד מוכיחים את עצמם דווקא לאור הקצב המהיר של העולם החדש מכמה סיבות. ראשית, הלימודים מאפשרים לסטודנטים לפגוש מרצים מנוסים ולהחליף איתם רעיונות. במקביל, הלימודים מעניקים לסטודנטים את הרקע התיאורטי הנדרש כדי להבין את תהליכי העומק שעוברים על הכלכלה. מאותו רגע הסטודנטים הם היחידים שמחליטים כיצד ליישם את הידע שלהם ואיך להשפיע בחזרה על העולם הכלכלי והפיננסי שנמצא סביבם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה