שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > יו"ר הלשכה: "מישהו באמת חושב שזייפו ציונים"? עוה"ד החדשים: "כן"

חדשות

יו"ר הלשכה: "מישהו באמת חושב שזייפו ציונים"? עוה"ד החדשים: "כן", צילום: עו"ד אפי נוה. צילום: יוסי זמיר
יו"ר הלשכה: "מישהו באמת חושב שזייפו ציונים"? עוה"ד החדשים: "כן"
25/01/2018, עו"ד לילך דניאל

בין 1,086 עורכי הדין החדשים שהוסמכו אמש בירושלים היו גם בת של שר, בנו של ח"כ, בן של מפכ"ל לשעבר וילדיהם של שני שופטים, האחד בדימוס. מבוכה במהלך נאומו של יו"ר הלשכה, עו"ד אפי נוה, ששאלתו "יש פה מישהו שבאמת חושב שזייפו את תוצאות הבחינה" זכתה ל"כן" מהדהד מן הקהל

אתמול (ד') נערך בירושלים טקס ההסמכה החגיגי של לשכת עורכי הדין, בו הוסמכו למעלה מ-1,000 עורכי דין חדשים. בין המוסמכים החדשים: בתו של שר התחבורה ישראל כץ, בנו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, בנו של מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, בנו של השופט קובי ורדי ובתו של השופט בדימוס דוד גלדשטיין.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה למוסמכים החדשים: "אני בטוחה שכולכם תשמרו על אמינות ומקצועיות, אבל חשוב לי לבקש מכם שלא תובילו תביעות סרק בגלל שהמערכת עמוסה כל כך. אני מבקשת מכם שהיד לא תהיה קלה על ההדק. במדינה שהיא שיאנית במספר עורכי הדין בכל קנה מידה שהוא, צריך לעשות מאמץ לשמור על הגינות בתוך הג'ונגל הזה".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, התייחס בנאומו בין היתר לביקורת המושמעות על התנהלות הלשכה בכל הנוגע לבחינת ההסמכה האחרונה: "התרעומת שלנו היא על התנהלות חלק מהמכללות. גם בנוגע לרמת הלימודים, גם בשל היעדר פיקוח על נוכחות ובשל היעדר סינון כלשהו בקבלה. כשיש מכללה שרק 8 אחוז מבוגריה עוברים את הבחינה ומכללה אחרת שרק 10 אחוז מבוגריה צלחו את הבחינה, מי שצריך לתת את ההסבר לתוצאות העגומות האלו, הן אך ורק אותן מכללות ולא הלשכה או ועדת הבחינות. הצעתי למכללות לקבוע סף קבלה  ומבחן בסוף שנה א', אך הן סירבו".

בנוסף מתח נוה ביקורת על מאבקם של המתמחים שנכשלו ואמר כי מה שריסק את ממוצע המעבר בבחינה היה בין היתר אותם "נבחנים חוזרים" שניגשו בפעם השלישית ומעלה: "גם על זה הלשכה אחראית? גם על זה הועדה הבוחנת אחראית? על זה שאנשים ניגשים פעם שניה, שלישית, רביעית, חמישית ושישית, ואח"כ אותם אנשים יושבים מתחת לבית שלי, של שרת המשפטים, של השופט אלרון עם דרבוקות וחצוצרות ומגפונים ומתנהגים באגרסיביות ואלימות? זה אותם אנשים, אני מזהה אותם בפנים ובשמות. שלוש פעמים כישלון ומעלה – אני לא אחראי על זה. יש לי תחושה שהם עדיין ימשיכו להפגין גם בעוד חצי שנה. הם רוצים להיות עורכי דין? הם רוצים להיות דור העתיד? ככה לא צריך להתנהג. אח"כ להגיש תלונות במשטרה בטענה שהבוחנים זייפו את תוצאות הבחינה כדי להכשיל בוגרי מכללות? עד לאן אפשר להגיע? זה מוגזם, זה הזוי, זה לא צריך להיות בצורה כזאת. יש פה מישהו שבאמת חושב שאחד הבוחנים זייף את תוצאות הבחינה והבדיקה כדי להכשיל בוגרי מכללות?" לשאלה זו השיבו רבים בקהל בקול מהדהד "כן". "אתם עכשיו מקבלים רישיון", המשיך נוה, "אתם צריכים לדעת שאי אפשר לחשוב ככה בלי ראיות. אי אפשר". דבריו של נוה על אחוזי המעבר במכללות זכו לתגובה גם מצד הוריהם של המוסמכים החדשים שנכחו באולם, שצעקו לעברו "באנו לפרגן לילדים".

בהמשך כתב נוה בדף הפייסבוק שלו "אומרים על הלשכה שאנו מקשים על המתמחים ומנסים למנוע את הצטרפותם למקצוע משום שלכאורה אנו מפחדים מתחרות. 1,086 המוסמכים, עורכות ועורכי הדין היושבים כאן באולם, הם ההוכחה לכך ששערי המקצוע פתוחים כפי שהיו מאז ומעולם. מוסמכים כאן היום הראויים והטובים ביותר לעסוק במקצוע עריכת הדין. זו המחויבות שלנו כלפי הציבור בישראל המקבל מאתנו שירותים משפטיים ובעתיד הציבור יודה לנו על כך".

מעמותת "המרכז הארצי לסיוע למתמחים ולסטודנטים למשפטים" נמסר בתגובה לדבריו של נוה: "תגובתו של יו"ר הלשכה למאבק המתמחים והמשפטנים קיבלה אתמול תשובה עניינית גרידא במעמד הסמכתם של עוה"ד הצעירים, עת יו"ר הלשכה נענה בחיוב גורף לשאלתו הרטורית לעניין זיופי תוצאות הבחינה. לעמותה לא נותר אלא למסור כי הדבר מדבר בעד עצמו ומגרונו של העתיד המשפטי הראוי ביותר של מדינת ישראל. הגיעה העת שלשכת עורכי הדין והעומד בראשה ישכילו לומר 'טעינו' ויפעלו לתיקון העוולות המתרחשות חדשות לבקרים במתמחים ובמשפטנים. במעמד זה, העמותה מבקשת למסור למוסמכים החדשים הצלחה רבה ובטוחים כי השינוי המיוחל יגיע גם מהם".

עו"ד אילן בומבך, המייצג את המתמחים, מסר בתגובה: "חלק מהמתמחים התלוננו במשטרה, וזו חוקרת את העניין. אינני חושב שנכון להפנות שאלות בנושא זה לקהל של מוסמכים חדשים ביום חגם. גם עורכי הדין החדשים השיבו ב"כן" מהדהד לשאלתו של ראש הלשכה האם לדעתם היו זיופים, כנראה שהם יודעים דברים שהוא אינו יודע. בפועל ישנן טענות שראויות להתבהר, ולא ראוי לתקוף ולהפחיד אנשים שעומדים על זכותם הלגיטימית להגיש תלונה למשטרה לאור הממצאים שהתגלו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:2
קומיט וכל טופס במתנה