שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שופטי בית המשפט בירושלים ילמדו תלמידי תיכון על מערכת המשפט

חדשות

שופטי בית המשפט בירושלים ילמדו תלמידי תיכון על מערכת המשפט, צילום: unsplash
שופטי בית המשפט בירושלים ילמדו תלמידי תיכון על מערכת המשפט
23/01/2018, ליאור שדמי שפיצר

במסגרת תוכנית לימודים שגיבשו עיריית ירושלים, הנהלת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין, יעבירו שופטים ועורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי הרצאות לתלמידי תיכון בעיר על משפט פלילי, אזרחי ותעבורה, במטרה לעודד ערכי אזרחות טובה. בין המשתתפים: השופטים דוד חשין, שולמית דותן, אביטל חן, שרון בבלי, עינת אבמן ושלמה אלבז

שופטים בבתי המשפט בישראל ילמדו תלמידי תיכון על מערכת המשפט, במסגרת תוכנית לימודית ייחודית עבור תיכוניסטים שגיבשה עיריית ירושלים, בשיתוף עם הנהלת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין. במסגרת התכנית ישמעו התלמידים הרצאות על עולם המשפט בכללותו, משפט פלילי ואזרחי, תעבורה ועוד. מטרותיה העיקריות של התוכנית שהחלה לפעול לאחרונה הן הרחבת ידע בתחום עולם המשפט בישראל, עידוד התלמידים לאזרחות טובה, העלאת המודעות לשאלות ערכיות הקשורות לשמירה על החוק, מניעת נשירה וטיפוח אוכלוסיות חלשות ובסיכון והרחקתן מהעולם הפלילי. בסיומה של התכנית יערך סיור בבית המשפט והתלמידים יצפו במשפט מתנהל.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

עו"ד ליאור בנימין, יועץ  למנכ"ל העירייה ויוזם התכנית, מסר כי "מדובר בשיתוף פעולה חדשני של מינהל החינוך בעיריית ירושלים עם מערכת המשפט ולשכת עורכי הדין. התכנית מנגישה את עולם המשפט לצעירים מכלל המגזרים והשכבות בעיר, ולראשונה יש לתלמידים הזדמנות להכיר את 'מאחורי הקלעים' של מערכת המשפט, לשוחח עם שופטים בגובה העיניים וללמוד ערכי אזרחות טובה."

בשלב הראשון (כפיילוט) החלה לפעול התכנית "שופטים מלמדים" בחמישה בתי ספר נבחרים (מקיף גילה, תיכון דרור, תיכון פסגת זאב, תיכון דנמרק, הדו- לשוני), בכיתות י'-יא' וההרצאות מועברות על ידי שופטים, אנשי הלשכה המשפטית של עיריית ירושלים וכן על ידי עורכי דין מהמגזר הפרטי והציבורי.

עם השופטים המשתתפים בתכנית נמנים נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים (בדימוס) דוד חשין, נשיאת בית המשפט השלום בירושלים (בדימוס) שולמית דותן, נשיא בתי משפט השלום בירושלים אביטל חן, השופטים שרון בבלי, עינת אבמן, אמיר דהאן, דוד גבאי, אילן סלע ושמואל הרבסט מבית משפט השלום בירושלים והשופט שלמה אלבז מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים. עוד משתתפים מנכ"ל עיריית ירושלים עו"ד אמנון מרחב, עו"ד אשר אקסלרוד - ראש לשכת עורכי הדין במחוז ירושלים, עו"ד אלי מלכה יועמ"ש עיריית ירושלים, עו"ד יוסי תוסייה כהן, עו"ד ליאור בנימין ועוד.

החל מהשנה הבאה התכנית תוטמע דרך קבע במרבית התיכונים בעיר, ובסיומה אף יערכו משפטים מבוימים שבהם ייקחו חלק בתי הספר השונים – בדומה לתחרויות Debate.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:87
קומיט וכל טופס במתנה