שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סטטוסים מצייצים שוב תובעים את פייסבוק: הסירו עמודים מתחזים

חדשות

סטטוסים מצייצים שוב תובעים את פייסבוק: הסירו עמודים מתחזים, צילום: אבי לן, סטטוסים מצייצים. צילום: יח"צ
סטטוסים מצייצים שוב תובעים את פייסבוק: הסירו עמודים מתחזים
10/01/2018, עו"ד לילך דניאל

לאחר שלפני כחודש חייב בית המשפט את ענקית האינטרנט להחזיר לאוויר את העמוד הפופולארי שמחקה לפני כמה שנים, מגישים כעת בעלי "סטטוסים מצייצים" תביעה נוספת נגד פייסבוק בדרישה להסיר את כל העמודים הנושאים את לוגו "הציפור הכתומה" הרשומה כסימן מסחרי שלהם ולהעביר אליהם את כל הלייקים שנעשו לעמודים אלו

סטטוסים מצייצים נגד פייסבוק: הסיבוב השני. בעלי העמוד הפופולארי, אבי לן ועדי בנטוב סילשי, הגישו לאחרונה תביעה נוספת נגד פייסבוק לאחר שבחודש שעבר חייב בית המשפט המחוזי את הרשת החברתית להחזיר לאוויר את העמוד שמחקה לפני מספר שנים בטענה להפרת נהלים.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בתביעה החדשה, שהגישו באמצעות עו"ד גיא אופיר שייצג אותם גם בתביעה הקודמת, מבקשים לן ובנטוב להורות לפייסבוק להסיר את כל העמודים הנושאים את לוגו "הציפור הכתומה" של סטטוסים מצייצים, הרשומה כסימן מסחרי, להכניס את הלוגו הנ"ל למערכות ההגנה של פייסבוק המונעות אוטומטית מצדדים שלישיים להעלות את הלוגו לאתר וכן להורות לפייסבוק להעביר לסטטוסים מצייצים "המקורי" את כל הלייקים שנעשו לאותם עמודים חקיינים. בנוסף, תובעים לן ובנטוב מפייסבוק פיצוי בסך 300 אלף שקל.

לפי הנטען, במשך 3 השנים מאז הוסר עמוד סטטוסים מצייצים מהרשת, הוקמו עמודים מזויפים רבים והתובעים נתקלו באינספור אנשים שטעו לחשוב כי העמוד המקורי לא הוסר ולכן ייחסו להם את פרסומי הדפים המתחזים. עוד נטען כי עם מתן פסק הדין שהורה על השבת העמוד לידי התובעים, התחולל רעש ציבורי ותקשורתי רב שבעקבותיו ניסו רבבות אנשים להגיע אל העמוד ששוחזר. עם זאת, נטען, לא ניתן היה באותם רגעים לאתר את העמוד המקורי במנוע החיפוש של פייסבוק, ולכן כל אותם אנשים הגיעו לעמודים החקיינים ועושים להם "לייק", כשבעניין זה טעו גם עיתונאים רבים שהפנו לעמודים חקיינים וכך גם ב"כ התובעים בעצמו.

באופן זה, לפי הנטען, אפשרה פייסבוק פגיעה בקניינם הרוחני של התובעים ואף יצאה נשכרת מכך, כשאפשרה לאותם עמודים חקיינים להשתמש בפלטפורמת הפרסום שלה כדי לקדם תכנים באופן ממומן. "היכן שמדובר באינטרסים של הנתבעות הן יודעות לפעול ביעילות", כותב עו"ד אופיר בכתב התביעה. "אין שום סיבה שלא יפעלו באותה מידה היכן שהתובעים פנו אליהם ודרשו מהם למנוע הפרת זכויותיהם בפלטפורמה".

לצד התביעה, הגישו התובעים גם בקשה למתן סעד זמני שיורה לפייסבוק להסיר את העמודים העושים שימוש בלוגו הציפור הכתומה ושניתן למצאם במנוע החיפוש של פייסבוק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:189
קומיט וכל טופס במתנה