שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצעת חוק: בחינה שנתית מסכמת ואחידה בכל הפקולטות למשפטים בארץ

חדשות

הצעת חוק: בחינה שנתית מסכמת ואחידה בכל הפקולטות למשפטים בארץ, צילום: pixabay
הצעת חוק: בחינה שנתית מסכמת ואחידה בכל הפקולטות למשפטים בארץ
09/01/2018, עו"ד לילך דניאל

בהצעה, שהונחה אתמול על שולחן הכנסת על רקע הנתונים החמורים של בחינות ההסמכה האחרונות של לשכת עוה"ד, מוצע כי ציון עובר בבחינות המסכמות בכל שנות הלימוד יהיה תנאי לרישום להתמחות: "בחינה של הידע במהלך שנות הלימודים באוניברסיטה ובמכללה תוביל את הסטודנטים לשקול את המשך דרכם בתחום"

הצעת חוק חדשה שהונחה אתמול (ב') על שולחן הכנסת לדיון מוקדם מבקשת לערוך רפורמה בלימודי המשפטים. ההצעה, שיזמו חברי הכנסת מישראל ביתנו עודד פורר, חמד עמאר ורוברט אילטוב מבקשת לתקן את חוק לשכת עורכי הדין ולקבוע כי בכל פקולטה למשפטים במוסד בישראל או מכללה למשפטים תערך בתום כל שנת לימודים לתואר בחינה מסכמת על חומר הלימוד לאותה שנה. עוד נאמר כי ציון עובר בבחינות המסכמות בכל שנות הלימוד יהיה תנאי לרישום להתמחות. 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב "בשנים האחרונות נבחנים רבים נכשלים במבחני לשכת עורכי הדין ואחוזי ההצלחה יורדים. סטודנטים רבים משקיעים את מיטב כספם וזמנם בלימודים במוסד האקדמי אך נכשלים פעם אחר פעם במבחן המסכם, המעניק להם רישיון עריכת דין. הסיבה העיקרית לעוול הרב הנגרם לסטודנטים היא שבדיקת החומר הנלמד והידע מתבצעת לאחר סיום שנות הלימודים וההתמחות, הנמשכים לעיתים יותר מחמש שנים מרגע תחילת לימודיו של הסטודנט".

עוד נכתב "בחינה של הידע במהלך שנות הלימודים באוניברסיטה ובמכללה תוביל את הסטודנטים לשקול את המשך דרכם בתחום או לשוב וללמוד את החומר הלימודי בשנית. הטמעת הידע הנרכש בתקופת הלימודים אצל הסטודנטים היא הכרחית כתנאי לעבור את בחינות הלשכה בתום חמש שנים ויותר. קל וחומר כתנאי בסיסי מבחינת התאמת היכולת של הסטודנט לעבוד בעתיד כעורך דין. הטמעת ההכשרה הלימודית-מקצועית מהווה אינטרס ציבורי לסטודנטים, ללשכת עורכי הדין ולציבור הרחב. המצב הנוכחי, בו אחוז הנכשלים גבוה מאוד, פוגע ביוקרת מקצוע עריכת הדין, ומחייב תיקון".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:172
קומיט וכל טופס במתנה