שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > צלם שתיעד התפרעות חרדים בירושלים הואשם בהתפרעות ובתקיפה

חדשות

צלם שתיעד התפרעות חרדים בירושלים הואשם בהתפרעות ובתקיפה, צילום: צילום: unsplash
צלם שתיעד התפרעות חרדים בירושלים הואשם בהתפרעות ובתקיפה
31/12/2017, ליאור שדמי שפיצר

מפעיל אתר האינטרנט "כל העולם כולו" העוסק בצילום עבור אתרי חדשות נכח בהפגנה שארגן "הפלג הירושלמי" נגד גיוס חרדים לצבא ונעצר בטענה שתקף שוטרת וקרא לעברה "שיקסה". ביהמ"ש: "לא ניתן לקבל מצב בו אדם המתעד אירוע יהפוך בן רגע לשותף בהתקהלות או בהתפרעות"

בית משפט השלום בירושלים זיכה צלם שתיעד הפגנה של חרדים בירושלים מעבירות של התפרעות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, לאחר שקבע כי הוא לא השתתף בהתפרעויות ולא התנגד באלימות להרחקתו מהמקום. 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתב האישום, הנאשם השתתף בהפגנה של מאות חרדים שהתקהלו בצומת הרחובות בר אילן ואהלי יוסף, הפרו את הסדר הציבורי וחלקם אף יידה חפצים לעבר שוטרים, גם לאחר שניתנה הוראת פיזור להפגנה. הנאשם, כך נטען, השתתף בהתפרעות, קרא קריאות גנאי "שיקסה" אל עבר שוטרת וסירב להישמע להוראות הפיזור, תוך שהוא דוחף אותה ומכה אותה בפניה באגרופו ומתנגד באלימות למעצר.

הנאשם הכחיש את המיוחס לו וטען כי הוא עוסק בין היתר בצילום לטובת אתרי חדשות שונים, ובמסגרת זו הגיע להפגנה שאורגנה על ידי חרדים מ"הפלג הירושלמי" נגד הגיוס לצבא, כדי לצלם ולתעד. לטענתו, הוא עמד במקום, לא השתתף בהפגנה ולא הזדהה עם מטרותיה. כל שעשה הוא לתעד את המתרחש כשלפתע הותקף באכזריות על ידי מספר שוטרים, שייתכן וזיהו אותו כמי שמעביר תמונות למחלקה לחקירות שוטרים.

השופט אילן סלע קיבל את גרסתו של הנאשם כי הוא הגיע למקום על מנת לתעד את המתרחש ולא לקח חלק בהתפרעות או סייע למתפרעים. השופט הבהיר כי גרסה זו מתחזקת מהעובדה כי טרם האירוע נשוא כתב האישום הנאשם העלה סרטונים לרשת לאתר "כל העולם כולו" שהוא מנהל, וכן נראה מתעסק עם מכשיר הטלפון הנייד שלו. "בנסיבות אלו, לאחר שהשתכנעתי כי הנאשם הגיע למקום לצורך תיעוד חדשותי, הוא עמד על המדרכה ולא על הכביש, בניגוד למתקהלים והמתפרעים, וכשנתבקש להתפנות ניסה להסביר לשוטרות את פשר נוכחותו במקום, ומיד נעצר (נוכח החשד בתקיפת השוטרת הילה), יהיה זה מרחיק לכת לראות בו כמי שסרב להתפנות ולראות בו כמי שהשתתף בהתפרעות", הבהיר השופט בהכרעת הדין. "צודק ב"כ הנאשם כי לא ניתן לקבל מצב בו אדם המתעד אירוע ומנסה להסביר זאת לשוטרים הרואים בו חלק מההתפרעות ומבקשים לפנותו, יהפוך בן רגע לשותף בהתקהלות או בהתפרעות".

השופט הוסיף כי השוטרת שטענה כי נפגעה התעקשה לייחס לנאשם אמירות שלא נאמרו על ידו, הקושרות אותו למפגינים, וכי בנסיבות אלו קשה לסמוך על עדותה באשר לתקיפה עצמה. עוד צוין כי אף לא אחת מהשוטרות שהעידו לא ידעה להדגים את אופן הפגיעה של הנאשם בשוטרת או הצליחה לסתור את עדותו של אדם שעמד בסמוך לנאשם בזמן ההפגנה, אשר טען כי הנאשם לא תקף אלא הותקף על ידי השוטרים. "כך או כך, אין מדובר בפעולה שנעשתה לתקיפת השוטרת אלא לכל היותר פעולה לא מכוונת כשהנאשם ניסה להשתחרר מהדיפתו על ידי השוטרות", קבע השופט. על כן, נקבע כי יש לזכות את הנאשם מכל העבירות שיוחסו לו.

 

ת"פ 59645-03-17

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:148
קומיט וכל טופס במתנה