שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מי הם משרדי עורכי הדין הישראלים המבוקשים ביותר בחו"ל?

חדשות

מי הם משרדי עורכי הדין הישראלים המבוקשים ביותר בחו"ל?, צילום: צילום: istock
מי הם משרדי עורכי הדין הישראלים המבוקשים ביותר בחו"ל?
31/12/2017, ליאור שדמי שפיצר

משרד הרצוג פוקס נאמן ממשיך לשמור על המקום הראשון במדד המיצוב של נישליס ליגל מרקטינג, המבוסס על מדריכי הדירוג הבינלאומיים Chamber, The Legal 500 ו-IFLR1000. מי העשירייה הפותחת בדירוג ואילו משרדים נחשבים בחו"ל אף שאינם בין המשרדים הגדולים בישראל?

חברות זרות הנכנסות לשוק הישראלי בוחרות משרד עורכי דין ישראלי באמצעות מדריכי הדירוג הבינלאומיים. סקר שנערך בארה"ב בשנה האחרונה הראה כי משרדי עורכי דין ויועצים משפטיים בחברות עושים שימוש תדיר במדריכי הדירוג בבואם לבחור משרד עורכי דין. לכן, משרד עורכי דין ישראלי שרוצה לקבל עבודה משפטית מחו"ל חייב להיות מדורג גבוה במדריכים אלו, אחרת סיכויו לקבל עבודה קטנים משמעותית.

בדיקת "נישליס ליגל מרקטינג" מאפשרת הצצה ייחודית ונדירה למיצובם של משרדי עורכי הדין הישראלים הגדולים בזירה הבינלאומית. "מדד העוצמה" הבינלאומית של "נישליס ליגל מרקטינג" לשנת 2017 מורכב מנתונים שנלקחו ממדריכי הדירוג המובילים Chamber, The Legal 500 ו-IFLR1000, המדרגים את שוק עורכי הדין הישראלי בצורה מתודית ומקצועית מדי שנה. הבדיקה נסמכת על מספר הפעמים בהן המשרד דורג בקבוצת האיכות הראשונה, ביחס למספר ההגשות שהגיש למדריכי הדירוג, כשהמטרה היא זיהוי חוזק המותג – האופן שבו משרדי עורכי דין ישראלים נתפסים בחו"ל.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בבואם לדרג את המשרד, נסמכים המדרגים הבינלאומיים על פרמטרים אובייקטיביים בלבד, כגון בחינת פרופיל איכותי של העסקאות והתיקים שבהם טיפל המשרד בשנה החולפת, חוות דעת שמסרו לקוחות המשרד (לקוח של המשרד הוא גם לקוח של משרדים אחרים לכן חוות הדעת נחשבת  ניטראלית) וחוות דעתם של קולגות ומובילי דעה בארץ ובחו"ל.

שלושת הגורמים המשפיעים על דירוגו של המשרד אצל המדרגים הבינלאומיים הם האינפורמציה אודות פעילותו, המלצות של לקוחות המשרד ופידבק מקולגות וגורמים מקצועיים בשוק. העובדה כי עיקר הדירוג מושפע מגורמים חיצוניים שלמשרד אין השפעה עליהם מסייעת ביצירת מדד מיצוב אובייקטיבי. הדירוג הבינלאומי מלמד כיצד משרד עורכי דין ישראלי מצטייר בעיניהם של משרדים בחו"ל, והדירוג הוא אולי הכלי האובייקטיבי היחיד המאפשר למשרד ללמוד מה גורמים חיצוניים חושבים עליו.

מדריכי הדירוג מאפשרים לעשות השוואה ולהבין לעומק כיצד גוף חיצוני ובלתי תלוי רואה את משרדי עורכי הדין הישראלים, על סמך מחקר וראיונות איכותיים וכמותיים עם הלקוחות, הקולגות וגורמים מקצועיים בשוק הישראלי.

יש לציין כי מדד העוצמה לא בהכרח מעיד במידה מוחלטת על איכות המשרד ומחלקותיו, אך הוא בהחלט מהווה אינדיקציה ומאפשר למדוד בכלים אובייקטיביים יחסית את מיצובו, בדגש על בולטות בעבודה המשפטית בפני קהל יעד בינלאומי.

בדיקת" נישליס ליגל מרקטינג" מתמקדת בשני פרמטרים עיקריים: מדד העוצמה ומדד השיפור. מדד העוצמה מתבסס על מספר ההופעות של המשרד בקבוצת האיכות הראשונה, ביחס למספר ההגשות המשוער של המשרד בשלושת מדריכי הדירוג הבינלאומיים. מדד השיפור מציג את השיפור בדירוג המשרד באופן כללי, על פני כל קבוצות האיכות, בהשוואה לדירוגו בשנה הקודמת.

הרצוג פוקס נאמן בראש

מדריך הדירוג צ׳יימברס שמר השנה על הקו השמרני שלו וציין רק 8 עליות/כניסות חדשות. מדריך הדירוג ליגל 500 המשיך בריוויזיה של התחומים, הציג מספר רב של תחומים חדשים ופיצל תחומים קיימים ומדריך  IFLR1000הציג תחום התמחות חדש אך צמצם את הטבלאות, תוך הורדת משרדים רבים בדירוג, בניסיון ליישר קו לאחר שנים רבות שבהן התאפיין בעליות רבות. כל אלה השפיעו באופן ישיר על מדד העוצמה של נישליס ליגל מרקטינג.

משרד הרצוג פוקס נאמן ממשיך לשמור על המקום הראשון במדד העוצמה לשנת 2017 עם 64.3 נקודות. משרד אגמון ושות׳, רוזנברג הכהן ושות' עולה למקום השני (63 נקודות) ומשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ( 52.3נקודות) סוגר גם השנה את השלישייה הראשונה ומגדיל את הפער.

משרד גולדפרב זליגמן עולה שני שלבים למקום הרביעי עם 40 נקודות, פישר בכר חן וול אוריון עולה מהמקום השביעי בדירוג 2016 למקום החמישי עם 38.5 נקודות, ש.הורוביץ ושות' יורד שני מקומות למקום שישי עם ציון של 32.6 נקודות, גורניצקי יורד אף הוא שני שלבים בהשוואה לדירוג 2016 ויגאל ארנון שומר על מקומו השמיני עם ציון של 26.3. משרד ארדיסט, בן נתן, טולידאנו ושות׳ עם ציון של 25 ממשיך לטפס בדירוג ועולה למקום התשיעי ואת העשירייה סוגר משרד נשיץ ברנדס אמיר עם ציון של 18 וכניסה ראשונה לעשירייה הפותחת, על חשבון משרד גרוס קלינהנדלר חודק הלוי גרינברג ושות' שיורד שלושה שלבים למקום ה-12 עם ציון של 11.5.

משרד אגמון ושות׳, רוזנברג הכהן ושות׳ רשם את העלייה המשמעותית ביותר של 7.2 נקודות בהשוואה למדד 2016, וזאת בזכות עלייה במדריך IFLR1000 בשלושה תחומי התמחות לקבוצת האיכות הראשונה. עם זאת, למשרד אגמון מספר ההגשות המעטות ביותר ביחס למשרדים המופיעים בעשירייה הראשונה של המדד.

הרצוג פוקס נאמן הוא המשרד היחיד שמדורג בקבוצת האיכות הראשונה בכל חמשת תחומי ההתמחות ב-IFLR1000 ומדורג ביותר תחומי התמחות בקבוצת האיכות הראשונה מכל משרד אחד, עם 27 הופעות. מלבד משרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ומשרד הרצוג פוקס נאמן, אשר להם למעלה מ-20 הופעות בקבוצת האיכות הראשונה (27 ו-23 בהתאמה), אין משרד נוסף שיש לו יותר מ-15 אזכורים בקבוצת האיכות הראשונה. למשרד גולדפרב זליגמן ולמשרד פישר בכר 15 אזכורים, למשרד ש. הורוביץ 14 אזכורים ולמשרד אגמון 12 אזכורים בקבוצת האיכות הראשונה. לשני משרדים 10 אזכורים – יגאל ארנון וגורניצקי.

ההפרש בין השלישייה המובילה בדירוג העוצמה – הרצוג, מיתר ואגמון – לבין המקום הרביעי עומד על כ-12 נקודות. 

לראשונה, אנו רואים בעשירייה הראשונה במדד העוצמה שני משרדים אשר אינם מדורגים בין עשרת הגדולים לפי הדירוג הכמותי של דן אנד ברדסטריט – משרד אגמון ושות׳, רוזנברג הכהן ושות׳ ומשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות׳.

שני משרדים נוספים שמתחזקים השנה ושעלו אף הם מבחינת הציון, בהשוואה לשנת 2016 הם משרד פירון, שקפץ מהמקום ה-17 למקום ה-14 וממשיך להתחזק בדירוגים, ומשרד גולדפרב זליגמן.

יגאל ארנון והרצוג פוקס נאמן מובילים ב"מדד השיפור"

בעוד שמדד העוצמה מראה מיצוב בינלאומי, מדד השיפור מלמד על מגמתיות בשוק. משרדים רבים עולים בדירוגים אך לא בהכרח לקבוצת האיכות הראשונה. מדד השיפור מתייחס לכל העליות בדירוג (לדוגמה, משרד שעלה מקבוצת האיכות הרביעית לשלישית), בניגוד למדד העוצמה, המייחס רק למספר הפעמים שבהן המשרד דורג בקבוצת האיכות הראשונה. שיפור הינו גם עליה בדירוג ביחס לשנה הקודמת וגם כניסה חדשה לדירוג בו המשרד לא היה מדורג בעבר.

השנה, בשל הרחבת דירוג הליגל 500 עם הוספת תחומי התמחות חדשים ופיצול תחומי התמחות קיימים, נרשמו מספר משרדים שדורגו לראשונה בתחומי התמחות חדשים וכן עליות בדירוג.

משרד יגאל ארנון רשם את השיפור הרב ביותר במדד עם 12 נקודות לאחר שרשם 13 עליות בדירוג וירידה אחת בלבד. במקום השני מדורג הרצוג פוקס נאמן שרושם השנה 11 עליות וירידה אחת בלבד, נתון המזכה אותו ב-10 נקודות. שני משרדים תופסים את המקום השלישי – מיתר ועמית פולק מטלון. מיתר רושם 13 עליות בדירוגים הבינלאומיים השנה, אבל ארבע ירידות ומסיים את השנה עם סך של 9 נקודות. עמית פולק מטלון מסיים אף הוא את השנה עם 9 נקודות, לאחר שרשם תשע עליות ללא ירידה.

במקום הרביעי נמצא משרד ש. הורוביץ אשר עלה ב-9 תחומי התמחות בשלושת מדריכי הדירוג אל מול ירידה אחת, סך של 8 נקודות.

את המקום החמישי חולקים שלושה משרדים – ארדינסט, בן, נתן, טולידאנו ושות׳, יחד עם גודלפרב זליגמן ושות׳ ומשרד נשיץ ברנדס אמיר עם ציון זהה של 7 נקודות. לארדינסט היו 7 עליות ללא ירידות, לגולדפרב נרשמו 10 עליות עם 3 ירידות (IFLR1000) ולנשיץ 8 עליות וירידה אחת.

למדריכי הדירוג הבינלאומיים חשיבות עצומה בבחירת משרד עורכי דין ישראלי, ולרוב ייבחר משרד המדורג בקבוצת האיכות הראשונה. בדיקת מדד העוצמה ומדד השיפור מאפשרת למדוד את העוצמה של המשרד בחו"ל מזווית אובייקטיבית וניטראלית של מדריכי הדירוג. בדיקה זו מאפשרת לנו להעמיק וללמוד על מיצובם של משרדי הטופ-20 כפי שהם מצטיירים בעיני הלקוח הבינלאומי בבואו לבחור משרד עורכי דין בישראל.

* חלק מהנתונים שנאספו (מספר ההגשות שמבצע כל משרד) הם משוערים והנתונים מהווים אינדיקציה בלבד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:5
קומיט וכל טופס במתנה