שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: ביצע פיגוע דקירה על רקע "הכרזת ירושלים" של טראמפ

חדשות

כתב אישום: ביצע פיגוע דקירה על רקע "הכרזת ירושלים" של טראמפ, צילום: getty images Israel
כתב אישום: ביצע פיגוע דקירה על רקע "הכרזת ירושלים" של טראמפ
28/12/2017, עו"ד לילך דניאל

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד תושב שכם בן 24, שביצע את פיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים בו נפצע אחד המאבטחים ששהו במקום. לפי הנטען, הפיגוע בוצע על רקע הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (ה') כתב אישום לבית המשפט המחוזי בעיר נגד יאסין אבו אלקרעה, תושב שכם בן 24, בגין עבירת מעשה טרור של ניסיון לרצח וכן עבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שגיב עוזרי, נוכח הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדבר הכרה בירושלים כבירת ישראל גמר הנאשם בדעתו לרצוח כמה שיותר יהודים בירושלים, להיהרג במהלך האירוע ולהפוך ל"שהיד". זאת, לשיטתו, כדי להגן על ירושלים ועל מסגד אלאקצא.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בליל 9.12.17, וכשהוא מתכנן לבצע את פיגוע הדקירה ביום המחרת, העלה הנאשם לעמוד הפייסבוק שלו פוסט בשפה הערבית בו נכתב "למען אלוהים קמנו, שואפים להניף את הדגל, להחזיר לדת את תפארתה, להחזיר לאלאקצה את תפארתו, שדמנו ישפך. דמנו זול למען המולדת וירושלים ואלאקצה". בבוקר שלמחרת, לאחר שהקיץ משנתו ונפרד טלפונית ממקורביו, רכש הנאשם מחנות כלי בית סכין מטבח באורך 11 ס"מ והסליק אותה בחלקו הפנימי של המעיל שלבש.

כשהוא מצויד בסכין, וכשהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר אותו החזיק, הגיע הנאשם לתחנה המרכזית בחדרה. הנאשם עלה על מונית 'ספיישל' לירושלים וביקש מהנהג להורידו בתחנה המרכזית בתואנת שווא כי מעסיקו אמור לבוא ולאוספו משם. במהלך הנסיעה לירושלים, כתב הנאשם בערבית ושמר במכשיר הטלפון הנייד שלו "צוואה" שאת נוסחהּ זכר מספרי הלימוד בבית הספר התיכון, אותה התכוון לפרסם בפייסבוק בסמוך לפני פיגוע הדקירה: "אחי אוי אחי, מצווה עליך את אבא ואמא, ואוי לך אחותי אם תדאגי אחריי. למען  המולדת הקרבתי בדמי, הכל למענך יא פלסטין".

משירד מהמונית, ניגש הנאשם לשער הכניסה אל התחנה המרכזית, שם התבקש על ידי  מאבטחת במקום להציג תעודה מזהה. הנאשם הציג את תעודת הזהות שלו ואת היתר הכניסה למרחב התפר שהחזיק ברשותו, ובזמן שהמאבטחת בדקה את מסמכיו הצטרפו אליה שני מאבטחים נוספים, אשר בדקו גם הם את המסמכים. תוך כדי כך, התבקש הנאשם על ידי אחד המאבטחים להתלוות אליו ולעבור דרך המגנומטר בכניסה לתחנה. הואיל והמגנומטר צפצף, הוציא הנאשם פעם אחר פעם חפצי מתכת אשר החזיק על גופו, פרט לסכין. משכך המשיך המגנומטר לצפצף כל אימת שהנאשם עבר דרכו.

תוך כדי ההתרחשות, הגיע למקום אשר אלמלח, אחראי האבטחה במקום, נעמד סמוך למגנומטר והחל לבדוק בעצמו את אישור הכניסה של הנאשם. משנתבקש הנאשם להוריד את המעיל ולעבור שוב דרך המגנומטר, החליט לבצע את פיגוע הדקירה בו במקום. משכך, שלף ממעילו את הסכין ונעץ אותה בעוצמה בחזהו של אלמלח, אותו זיהה כיהודי. כתוצאה מהדקירה, נגרם לאלמלח פצע דקירה בחזה ימני קדמי, וחתכים נוספים והוא הובהל לבית החולים, שם הוכנס מיידית לחדר ניתוח ובהמשך נזקק לטיפול רפואי אינטנסיבי בהיותו נתון בסכנת חיים.

לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשת המעצר נטען בין היתר כי הנאשם הוא תושב הרשות הפלסטינית ולפיכך קיים יסוד סביר לחשש ששחרורו או אי מעצרו יביא להתחמקות מהליכי שפיטה או מריצוי עונש מאסר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה