שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ההיסטוריה המוזרה של משלוחי הפיצה

חדשות

ההיסטוריה המוזרה של משלוחי הפיצה, צילום: pexels
ההיסטוריה המוזרה של משלוחי הפיצה
25/12/2017, כתיבת מומחים

האם שאלתם את עצמכם כיצד הפכה הפיצה למאכל המשלוחים האולטימטיבי? עם סיפור שמתחיל במאה ה-16 ועובר דרך מלחמת העולם השנייה, אין ספק שמדובר בהיסטוריה שכל ילד חייב להכיר

פיצה היא ככל הנראה המאכל הכי מפורסם בעולם. עוד לפני חלוקה לתרבויות, מדינות ואזורים גיאוגרפיים, סביר להניח שאין אדם בוגר שלא שמע או טעם פיצה. עם זאת, היבט שלם של אכילת פיצה בדרך כלל נחבא מעינינו – המשלוחים.

אתם לא היחידים שתוהים כיצד הפכו משלוחי פיצה לפתרון אולטימטיבי עבור אנשים רעבים. אנחנו רגילים להרים את הטלפון, להיכנס לאתר האינטרנט או ללחוץ על כפתור באפליקציה ולהזמין פיצה בכל רגע נתון. פיצה היא המאכל הראשון שיעבור לנו בראש כשנהיה רעבים ונזמין חברים או משפחה, ניתקע בלי ארוחת ערב או סתם נרצה להתפנק. על אף האמור לעיל, אנחנו עדיין לא מכירים את ההיסטוריה המוזרה של משלוחי הפיצה וזה הזמן לעשות סדר בבלגן.

עגבניות ומלכות של פיצות איטלקיות

עוד לפני שנגיע למשלוחים, צריך להזכיר שהפיצה האיטלקית האמיתית מבוססת על בצק שמרים מקמח דורום ומים בלבד. בפיצה הזו אין רוטב עגבניות והרידוד נעשה ביד. התוצאה היא פיצה שדמויה לפיתה עיראקית או דרוזית יותר מאשר למה שאנחנו מכירים היום.

למעשה, רוטב העגבניות הפך לחלק מהפיצה רק בשלב מאוחר יותר. העגבנייה עצמה נחתה ביבשת אירופה במאה ה-16 ובמאה ה-18 היא כבר נחלה הצלחה מסחררת. זו גם הייתה התקופה שבה מלכת נאפולי, מריה קרולינה, דרשה שיבנו תנור לבנים במטבח שלה. היא העסיקה טבח במשרה מלאה שיכין עבורה פיצות בכל רגע נתון וכך נולד המשלוח.

בשנת 1889 נערכה קפיצת מדרגה נוספת במעמד של הפיצה. מלכת איטליה בכבודה ובעצמה, גברת מרגריטה מסבויה ואשתו של אומברטו הראשון, הזמינה כאשר הייתה בנאפולי את אופה הפיצות המפורסם רפאל אזפוזיטו להכין עבורה פיצות. את הפיצה העיקרית שהוא הכין על בסיס גבינת מוצרלה, בזיליקום ועגבניות היא אהבה במיוחד – ולכן קוראים לה עד היום פיצה מרגריטה.

מה הקשר למלחמת העולם השנייה?

בניגוד לעולם העתיק שבו רק מלכות נהנו מהקצאה מהירה ומיידית של פיצות משובחות, באמצע המאה ה-20 הייתה זו מלחמת העולם השנייה ששינתה את התרבות באירופה ובארצות הברית מן הקצה אל הקצה. לפי הסיפור המיתולוגי, חיילים שנשלחו לחזית חזרו הביתה מאיטליה עם תיאבון רב למאכל המקומי ולא עבר זמן עד שרשתות מזון מהיר זיהו את הפוטנציאל.

בסופו של דבר, הפיצה היא מאכל משלוחים אולטימטיבי כי נוח לשנע אותה. אפשר להכניס אותה בקלות לקופסאות קרטון, להעביר אותה כשהיא פריכה וטעימה ולהשביע את תאבונם של מיליוני אנשים בלי בזבוזי זמן. זה מה שעזר לה להתחבב על המלכות של איטליה ומה שמציב אותה במקום הראשון בעולם המשלוחים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:37
קומיט וכל טופס במתנה