שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה: השכנות הפכו את הבית הסמוך לבית מלון - והעירייה שותקת

חדשות

תביעה: השכנות הפכו את הבית הסמוך לבית מלון - והעירייה שותקת, צילום: צילום אילוסטרציה: getty images Israel
תביעה: השכנות הפכו את הבית הסמוך לבית מלון - והעירייה שותקת
25/12/2017, עו"ד לילך דניאל

זוג קשישים מגבעת אולגה תובע פיצויים בסך 1.2 מיליון שקל, בטענה כי אם ובתה המתגוררות אליהם בשכנות הפכו את ביתן לבית מלון הפועל בתפוסה מלאה ומאכסן 12 אורחים בו זמנית. כל זאת, כנטען, תחת עינה הפקוחה של עיריית חדרה, הנמנעת מלטפל בחריגות הבניה החמורות, מתעלמת מהשימוש החורג שנעשה בנכס ואינה טורחת לפעול נגד התופעה

זוג קשישים בשנות השמונים לחייהם מגבעת אולגה הגישו לאחרונה תביעת פיצויים בסך 1.2 מיליון שקל לבית משפט השלום בתל-אביב. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין ורד כהן ורענן בר און נגד אם ובתה המתגוררות בשכנות לתובעים ונגד עיריית חדרה, בטענה כי השכנות החדשות הפכו את ביתן לבית מלון, "קבעו עובדות בשטח", ומתנהלות כרצונן, מבלי שהעירייה תטרח לעצור אותן.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לפי הנטען בכתב התביעה, התובעים, קשישים חולים בשנות השמונים לחייהם, חיו חיים שלווים ופשוטים בביתם, עד שיחידת הדיור הצמודה לביתם נרכשה ע"י הנתבעות, אם ובתה. אלו, לטענת בני הזוג, הקימו בביתן "בית מלון" העובד בתפוסה מלאה חודשים קדימה ועמוס באורחים עד אפס מקום.

את ה"מלון", כך נטען בכתב התביעה, מפרסמות האם ובתה באתרי פרסום שונים (כגון אתרי ההזמנות "בוקינג" ו"טריוואגו"), תחת השם "וילה מול חוף אולגה", ומשכירות אותה תמורת אלפי שקלים ללילה.

עוד מוסיפים עורכי הדין כי גם בטרם החל לפעול בית המלון הנטען, התנכלו האם ובתה לזוג הקשישים שהעזו להתלונן נגדן. כך, נטען, האם ובתה יצרו מטרדי רעש קשים, נהגו להפעיל מוסיקה בקולי קולות במשך כל שעות היום והלילה ונהגו להשליך שלל פריטים לחצרם (במיוחד שקיות אשפה מצחינות וגדושות בזבל). בנוסף, נטען כי השתיים הגביהו את הגדר המשותפת, חסמו מבית הקשישים את הנוף לים וחסמו את זרימת האוויר.

נטען, כי לאחר אירוע חמור בו פרץ אלמוני לחצרם של הקשישים ופתח את שני בלוני הגז שבחצר, התקינו אלו מצלמות בחצרם אשר הסריטו ותיעדו את המעשים הנטענים של האם ובתה. לאחר הקמת בית המלון, החמירה לפי הנטען הפגיעה בתובעים הקשישים, שכן האורחים הנופשים במלונית מרעישים באופן קיצוני הכולל צעקות ילדים, טריקת דלתות, גרירת מיטות, שיחות בקולי קולות בחצר, השמעת מוסיקה בקולי קולות, ברביקיו עד השעות הקטנות של הלילה ועוד.

מלבד האמור, נטען, הדבר יוצר מטרדי חניה קשים שכן הרכבים של אורחי ה"מלון" תופסים את מקומות החניה של דיירי הרחוב. כאילו לא די בכך, גורסים התובעים כי האם ובתה השתלטו על שטח ציבורי פתוח הגובל עם הבית ועושות שימוש בו לצורכי חניה לבאי בית המלון שהקימו וכן לפינת משחקים לילדי האורחים.

מלבד האם ובתה, התובעים מפנים טענות קשות כלפי עיריית חדרה וטוענים כי היא מפירה את חובותיה על פי דין ומסייעת לשתיים, בין במישרין ובין בעקיפין. לטענת עורכי הדין, העירייה נמנעת מלטפל בחריגות הבניה החמורות שביצעו האם ובתה, מתעלמת מהשימוש החורג שנעשה בנכס, ואינה טורחת לפעול נגדן ולמעשה "יושבת על ידיה" ואינה עושה דבר.

לכתב התביעה צירפו עורכי הדין דו"ח חוקר פרטי ותמונות שצולמו ב"בית המלון" עצמו. כן צירפו חוות דעת מומחה, שמאי מקרקעין, ודרשו מהאם ובתה, כמו גם מעיריית חדרה, פיצוי בגין ירידת ערך של הנכס, תשלומי איזון בגין הגדלת שטח הבית השכן ופיצוי בגין ההתנכלויות ועוגמת הנפש.

מעיריית חדרה לא נמסרה תגובה לכתבה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:101
קומיט וכל טופס במתנה