שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נתפסת בנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים? כדאי לכם לקרוא את זה

חדשות

נתפסת בנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים? כדאי לכם לקרוא את זה, צילום:
נתפסת בנהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים? כדאי לכם לקרוא את זה
14/12/2017, כתיבת מומחים

נהיגה בשכרות הייתה מסוכנת תמיד, אבל לא תמיד הייתה ההתייחסות הציבורית אליה כפי שהיא כיום. עם השנים, ככל שנערמו יותר ויותר מקרי פציעה ומוות של נוסעים והולכי רגל כתוצאה מנהגים שעולים להגה כשהם שיכורים, הלך הדיון הציבורי ונעשה קשוח יותר סביב הנושא, ואיתו הגביר גם המחוקק את דרישות החוק ורמת הענישה. במקביל, החמירו בתי המשפט את ההתייחסות שלהם למקרים אלה, ובצדק. יחד עם זאת, בתהליך זה יכול בהחלט להיות שהמטוטלת נעה חזק מדי לצד השני, וכיום קיימת אכיפה מחמירה מאוד שלא לצורך. רבים מתייחסים לחקיקה העדכנית בנושא כחוק שהציבור לא יכול לעמוד בו, ולטענה זו בהחלט יש רגליים, גם אם במקרים מסוימים מאוד.

החוק ברור ונוקשה – המציאות קצת פחות

כפי שכל נהג בוגר יודע, שכרות הוא מונח גג שיכול לכלול בתוכו מידות שונות של ערפול חושים. ישנם מקרים רבים בהם נהג מבוגר שותה כוסית אלכוהול ועולה להגה כשהוא ערני לחלוטין, ולבטח הרבה יותר ערני מאדם שעובר מולו בכביש כשהוא חוזר מהעבודה בשעת לילה מאוחרת, גם אם לא שתה טיפה של אלכוהול. ואולם, במסגרת תהליך החמרת הענישה בתחום, החליט המחוקק כי אין לעלות על ההגה בשום מקרה שבו יש אלכוהול בדם, גם בכמויות מזעריות, ועל אף שהחוק הוא מאוד ברור ונוקשה בהיבט זה, בהחלט ישנם מקרים בהם ניתן להציג מקרים פרטיים, שיכולים לשנות את התמונה המשפטית.

שינוי תמונה משפטית – משימה אפשרית

שינוי התמונה המשפטית, כפי שמסביר עו"ד דמיטרי אניקין, לא יכול להתבסס על פנייה לרחמיו של בית המשפט, וצריך להתבסס על שיקולים חוקיים יבשים. ישנו בהחלט מקום לפנות להיגיון של בית המשפט, אך פנייה כזאת חייבת להיות נתמכת בראיות לטענות הנהג. בהתאם לכך, כאשר ניגשים למשימה של התמודדות עם הרשעה בעבירת נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, חשוב לבנות קייס המבוסס על עקרונות משפטיים מקצועיים, ובהם: זיהוי התנהלות בלתי חוקית של השוטר בזמן עיכוב הנהג, נסיבות האירוע לרבות גיל הנהג, וותק הנהיגה שלו, הנסיבות בהן שתה אלכוהול, כמות האלכוהול שנמצאה בדמו ועוד.

עו"ד מקצועי ומנוסה שידאג לכם

בנהיגה תחת השפעת סמים, הסיפור הופך להיות מורכב יותר מאחר ומדובר בפעולה שאינה נחשבת למקובלת בציבור, ולכן ניתן להצמיד לה את עילת הרשלנות כמעט באופן אוטומטי. יחד עם זאת, עורך דין תעבורה מומחה, הוא בדיוק האיש שאותו אתם רוצים לצידכם בכל מקרה שבו נתפסתם נוהגים תחת השפעת אלכוהול או סמים, והוא בדיוק איש המקצוע שידע לבחון את הקייס שלכם, ואם יש בו אפילו פרצה אחת קטנה, ידע למנף אותה להפחתת הסנקציה שהוטלה עליכם עד כדי ביטול הדו"ח לחלוטין.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה