שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות תחקיר הצנרת: דרישה לזמן את עו"ד נוגה ויזל לוועדת האתיקה

חדשות

בעקבות תחקיר הצנרת: דרישה לזמן את עו"ד נוגה ויזל לוועדת האתיקה , צילום: עו"ד נוגה ויזל וגיא לרר. צילום מסך מתכנית "הצנרת" באתר רשת
בעקבות תחקיר הצנרת: דרישה לזמן את עו"ד נוגה ויזל לוועדת האתיקה
30/11/2017, ליאור שדמי שפיצר

בעקבות התוכנית, שעסקה בדרכי החקירה של עו"ד ויזל מול קורבנות אלימות מינית, פנתה מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה לעו"ד אפי נוה במכתב חריף ודרשה ליישם רביזיה אתית של גבולות החקירה הנגדית: "עו"ד ויזל חצתה הפעם את הקו שבין מסירות כלפי הלקוח לבין אגרסיביות מיותרת"

מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז' דורשת לזמן את עו"ד נוגה ויזל לדיון בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, בעקבות התחקיר של תוכנית "הצנרת" ששודר ביום ג' בערוץ 13, שעסק בדרכי החקירה של עו"ד ויזל מול קורבנות אלימות מינית, במסגרת סדרת כתבות על הטראומה שחוות נאנסות בבתי המשפט.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

במכתב חריף ששלחה ליו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה טענה מדז'יבוז' כי "עמדותיה הפומביות של עו"ד ויזל אודות ארגוני נשים, אודות קורבנות של אלימות מינית ואודות המותר והאסור בכל הנוגע לעמידה מולן בבית משפט – ידועים והתפרסמו בעבר בתקשורת, ועם זאת, לתפיסתי, עלינו לשרטט קו ברור שעובר בין הגנה על לקוח בכל דרך אפשרית (אחת מעקרונות המשפט ההוגן) לבין השפלה מכוונת, רמיסת זכויות וביזוי של קורבנות אלימות".

לדברי מדז'יבוז, "תפקידה של מערכת המשפט הוא עשיית צדק, ותפקידנו כחברה הוא להבטיח שבדרך לעשיית הצדק, לא יעשה עוול כפול לאף אחד מן הצדדים. כשמטרתה המופגנת של סניגורית היא לשבור את הקורבן בהיבט הרגשי, עלינו להציב גבולות. עלינו לגלות רגישות מיוחדת כלפי קרבנות אונס ותקיפה מינית. בצד ההגנה המשפטית על נאשמים, יש להימנע בכל דרך מביזוי ומפגיעה בכבודן ובפרטיותן של הקרבנות.

מדז'יבוז' התייחסה לממצאי התחקיר ואמרה כי "נדמה כי עורכת הדין ויזל חצתה הפעם את הקו שבין מסירות כלפי הלקוח לבין אגרסיביות מיותרת שאין לה מקום באף בית משפט. אין לי ספק כי מקרה זה ראוי לכל הפחות לבחינה משמעתית ואתית למען הסקת מסקנות".

נוכח האמור, מבקשת מדז'יבוז' ליישם רביזיה אתית בכל הנוגע לגבולות החקירה הנגדית המותרים כשמדובר בקורבנות תקיפה מינית, נוכח היעדר הרגישות המגדרית והמוסרית העולה מהמקרה שתועד.

עו"ד נוגה ויזל מסרה בתגובה: "ביחס לטענת המתלוננת כי אמרתי לה הערות פוגעניות, תגובתי היא: לא היה ולא נברא. מעולם לא אתבטא כך כלפי אף מתלוננת והראיה שאין מילה אחת בפרוטוקול אשר מוכיחה את טענתה. זאת ועוד, על פי הכרעת הדין בתיק המדובר בכתבה, הרי שהדברים שנכתבו בהכרעת הדין ביחס לעבודתי מדברים בעד עצמם: 'לאחר כפירתם באשמות נפתח משפט ההוכחות בעניינם של הנאשמים במשותף ובגדרו באו לפנינו עדים רבים, והוצגה לנו תשתית ראייתית ענפה. בתום פרשת ההוכחות סיכמו באי כוח הצדדים כל אחד בתורו, וראוי כי נציין את עבודתם המקיפה, היסודית והמקצועית של כל אחד מהם'. במידה ולשכת עורכי הדין תחליט לזמן אותי לדיון בוועדת האתיקה אשמח להשיב לכל טענה וטענה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:81
קומיט וכל טופס במתנה