שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מה כוללת קרן הפנסיה שלכם?

חדשות

מה כוללת קרן הפנסיה שלכם?, צילום:
מה כוללת קרן הפנסיה שלכם?
29/11/2017, כתיבת מומחים

קרן פנסיה היא מכשיר החיסכון העיקרי שעומד לרשותכם ביום שאחרי הפרישה מהעבודה. עם זאת, סביר להניח שאתם לא ממש יודעים ממה מורכבת הקרן וכמה היא עולה לכם. אז הנה כל התשובות

שכירים, עצמאים ומעסיקים חייבים להכיר לעומק את המאפיינים של קרנות פנסיה ולזכור שמדובר במכשיר חסכון לטווח ארוך. המשמעות היא שקרן הפנסיה היא הכלי היחיד המאפשר לחוסך לקבל קצבה חודשית לאחר הפרישה מעבודה ולשמור על רמת חיים מסוימת. הבעיה היא שקיימים סוגים שונים של קרן פנסיה ולכל סוג מרכיבים אחרים.

ההבדל העיקרי הוא בין קרן פנסיה חדשה מקיפה, קרן פנסיה חדשה כללית, קרן פנסיה ותיקה בהסדר וקרן פנסיה ותיקה מאוזנת. הקרן החדשה קיימת מאז 1995 והיא הנפוצה ביותר בקרב חוסכים חדשים, בעוד הקרן השנייה מהווה מוצר משלים ולא כוללת בתוכה כיסויים ביטוחיים אלא רק חיסכון פניוני. קרן פנסיה ותיקה נוהלה עד 1995 על ידי ההסתדרות וקרן פנסיה ותיקה שבהסדר הולאמה בשנת 2003 על ידי המדינה.

המרכיבים שאמורים להיות בפנסיה

לאחר שמבינים את ההבדל בין קרן פנסיה מקיפה לבין קרן פנסיה כללית ניתן להיכנס לעובי הקורה ולבדוק את מרכיבי הביטוח ונתוניו של בעל הקרן. ההחלטה על מרכיבי הביטוח מתקבלת בהתאם לביטוחי בריאות קודמים והנתונים האישיים הרלוונטיים הם גיל, מצב משפחתי, מספר ילדים, שכר, מעמד וכדומה.

באופן כללי, המרכיבים שאמורים להיות בפנסיה הם זקנה, נכות ושאירים. קצבת זקנה חודשית תייצג את הקצבה שיקבל בעל הקרן ממועד היציאה לפנסיה ולכל החיים, בעוד מרכיב הנכות מיועד למצב של נכות ומספק קצבה חודשית ממועד הפגיעה ועד גיל הפרישה. לבסוף, מרכיב שארים קובע את סכום הביטוח שיועבר לבני משפחתו של בעל הקרן במקרים שבהם הוא נפטר.

בתוך קרן הפנסיה אמור להיות גם סעיף ספציפי של אובדן כושר עבודה, נכות או מוות. סעיף כזה למעשה מייצג את המרכיב הביטוחי של הקרן ולא את מרכיב החיסכון, אך יש לו השפעה ישירה על איכות החיים של בעל הקרן. בעזרת הסעיף ניתן למנוע מצב שבו איכות החיים נפגעת בגלל אובדן כושר עבודה ולדאוג לקצבת ביטוח חודשית עוד לפני גיל הפרישה.

על מה חשוב לשים דגש כאשר בוחרים קרן פנסיה?

בחירת מסלול פנסיה תלוי בצרכים האישיים ובפרטים האישיים שלכם. יש לשים דגש על סוג התכנית ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי קרן פנסיה מקיפה, כללית או קופת גמל. באותה הזדמנות אפשר גם לבדוק את מרכיבי הביטוח ולהשוות בין מסלולים המתמקדים בחיסכון, בביטוח נכות או בביטוח השארים.

לבסוף, יש לשים דגש על התאמת הקרן לנתוני השכר ועל שיעור ההפקדות החודשיות. כך דואגים לעתיד האישי ולעתיד המשפחה בלי לוותר על חיסכון עוד לפני הפרישה וכחלק משיעורי ההפקדה של המעסיק.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:193
קומיט וכל טופס במתנה