שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דרישה לפתוח בחקירה נגד דני דנון בחשד שהפעיל "תעשיית שחיתות"

חדשות

דרישה לפתוח בחקירה נגד דני דנון בחשד שהפעיל "תעשיית שחיתות", צילום: דני דנון. צילום: ארז חרודי
דרישה לפתוח בחקירה נגד דני דנון בחשד שהפעיל "תעשיית שחיתות"
28/11/2017, עו"ד לילך דניאל

בעקבות הכתבה ששודרה אמש בחדשות בעניין פעילותו לכאורה של שגריר ישראל באו"ם דני דנון, פנתה התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש, למפכ"ל המשטרה ולגורמים נוספים בדרישה לפתוח נגדו בחקירה פלילית: "מצב עניינים בו מועברים עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לטובת קידום צרכיו הפוליטיים האישיים של נבחר ציבור מן הראוי שידליקו שורה של נורות אדומות"

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ג') ליועמ"ש, מפכ"ל המשטרה ורשם העמותות בעקבות כתבתו של עמית סגל ששודרה אמש במהדורה המרכזית של חדשות 2 שכותרתה "תעשיית השחיתות הפוליטית של דני דנון". בפנייה קוראת התנועה ליועמ"ש ולמפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד דנון בחשד לעבירות של טוהר המידות, קבלת דבר במרמה, ועבירה על חוקי מימון בחירות: "מצב עניינים בו עמותה מנוצלת להעברת עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לטובת קידום צרכיו הפוליטיים האישיים של נבחר ציבור, מן הראוי שידליקו שורה של נורות אדומות, ויביאו לפתיחה בחקירה ולקידומה המהיר".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

אמש שודרה במהדורת החדשות המרכזית של חדשות 2 כתבתו של עמית סגל שכותרתה "תעשיית השחיתות הפוליטית של דני דנון". עיקרה של הכתבה עסק במערך שהקים, לכאורה, דנון, שגריר ישראל באו"ם, ח"כ וסגן שר הביטחון לשעבר, במטרה "לתפור ג'ובים" ולחלק משכורות מכספי ציבור לעשרות פעילי ליכוד הפועלים בעבורו ולקרוביהם. כל זאת, לפי הנטען בכתבה, במסווה של פעילות ציונית ודרך עמותה המשמשת גורם "מלבין" לפעולתו זו.

כך, על פי האמור בכתבה, פעל דנון לכאורה על מנת לייצר מנגנון משומן שכל תכליתו היא שירות צרכיו הפוליטיים. לשם כך, דאג לכאורה עוד בשנת 2011 למינויו של מקורבו, מר יעקב חגואל לעמוד בראש עמותת "ע"ץ - עושים ציונות, צמרת" שמטרתה, בין היתר, ועל פי הכתוב באתר של רשם העמותות "קידום והגברת החינוך, התודעה, והחזון הציוני בקרב הנוער והדור הצעיר בישראל". מרגע בו עמד בראש העמותה מקורבו, החלו השניים לפעול, כך על פי האמור בכתבה – להעברת סכומי עתק לקופת העמותה, ברובם כספי ציבור, בחלקם הארי מהקרן הקיימת לישראל, כאשר במקביל גדלה מצבת העובדים בעמותה במאות אחוזים, מכ-30 עובדים, לכ-190 עובדים היום.

על פי האמור בכתבה, על אף מטרתה המוצהרת של העמותה לקידום ערכים ציוניים ותורניים, היוו בפועל עובדי העמותה מערך תומך לצרכיו הפוליטיים של דנון בתוך הליכוד. מערך זה שירת לכאורה את דנון במספר אופנים, כאשר העמותה היוותה פלטפורמה לחלוקת "ג'ובים" למקורבים ולאנשי שלומו והופעל "מנגנון תמרוץ" לעובדים שמטרתו לעודד אותם לפקוד חברי ליכוד שיצביעו בעבור דנון. מעבר לגיוס העובדים, שימשה העמותה, לכאורה ועל פי האמור בכתבה, צינור להעברת שכר למאות עובדי מערך הבחירות של דנון, וכן נותני שירותים נוספים אשר עסקו בפועל בקידום ענייניו הפוליטיים. דנון עצמו, לפי הנטען בפרסום, היה "המושך בחוטים" ומי שהכתיב את נהלי העבודה.

בשורת מכתבים ששלחה היום התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש, למפכ"ל המשטרה, לנציב שירות המדינה ולרשם העמותות טענה התנועה כי מתוך הכתבה מצטיירת תמונה קשה ביותר של חשד חמור לביצוען של שורה של עבירות הנוגעות לטוהר המידות, עבירות בכספי ציבור, העברת כספים במרמה, ועבירות על חוקי הבחירות. לדבריה, "אותה שיטה, שאליה אנו נחשפים בכל פעם מחדש, והיא שימוש בעמותה בכדי להזרים כספי ציבור למקורביו ופעיליו הפוליטיים של נבחר ציבור, דומה כי השתכללה במקרה זה עד כדי מנגנון משומן של ממש תוך שימוש ציני ופסול בכספי ציבור ובכספו של העם היהודי בתפוצות, ובמעטה שקרי, לכאורה, של פעילות ציונית ותורנית".

התנועה סבורה כי לכל הפחות קיימת ראשית ראיה המחייבת פתיחה בחקירה ובחינת החשדות שעלו בכתבה ששודרה אמש. "מצב עניינים בו מועברים עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור לטובת קידום צרכיו הפוליטיים האישיים של נבחר ציבור, מן הראוי שידליקו שורה של נורות אדומות, ויביאו לפתיחה בחקירה ולקידומה המהיר", נכתב. "אנו נמצאים בעת קשה ביותר בה אמונו של הציבור בנבחריו נמצא בשפל המדרגה. לרשויות אכיפת החוק תפקיד מרכזי בהשבת אמון הציבור בשלטון ובמייצגיו, על ידי בחינה מלאה של חשדות מן הסוג האמור, ופעולה נחרצת וחריפה כנגד כל אלו שהעזו לשלוח ידם אל הקופה הציבורית ולקדם עצמם תחת האינטרס שלשמו נבחרו".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:16
קומיט וכל טופס במתנה