שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הצעת חוק: תקופת המאסר שניתן להמיר בעבודות שירות תוארך ל-9 חודשים

חדשות

הצעת חוק: תקופת המאסר שניתן להמיר בעבודות שירות תוארך ל-9 חודשים, צילום: צילום: pixabay
הצעת חוק: תקופת המאסר שניתן להמיר בעבודות שירות תוארך ל-9 חודשים
23/11/2017, ליאור שדמי שפיצר

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק שנועדה להקל על נאשמים שהורשעו בפעם הראשונה שעבירות שאינן מהוות סכנה לציבור להשתקם מחוץ לכותלי הכלא, וכן להקל על הצפיפות הקיימת בבתי הסוהר

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק העונשין (תיקון - נשיאת מאסר בעבודת שירות), התשע"ז-2016, המציעה לקבוע כי משך המאסר שבית משפט רשאי להמירו בעבודות שירות יעמוד על תשעה חודשי מאסר במקום ששה חודשים כפי שקבוע היום.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לפי המצב הקיים בחוק כיום, בית המשפט יכול להטיל על נאשם שהורשע, עונש של תקופת מאסר בפועל שאינה עולה על ששה חודשים שתרוצה בעבודות שירות במקום במאסר בפועל. בית המשפט יכול לקבוע כי עבודות השירות יחליפו את כל תקופת המאסר או רק חלק ממנה.

הצעת החוק מבקשת להרחיב את מתחם הענישה של בית המשפט לתשעה חודשים,  ובכך לתת שיקול דעת רחב לבית המשפט להטיל על נאשמים שהורשעו בפעם הראשונה להשתקם במסגרת ראויה, כאשר נסיבותיהם האישיות מאפשרות זאת, ובהתייחס לחומרת העבירות שאינן מהוות סכנה לציבור. בכך, מבקשת הצעת החוק לאפשר לאותם נאשמים לחזור לחיים רגילים ולהשתקם מחוץ לכותלי הכלא.

לדברי ח"כ אחמד טיבי, שיזם את הצעת החוק, "רציונל נוסף הוא להקטין את הצפיפות הקיימת בבתי הסוהר ולהגדיל את מספר הנאשמים שמבצעים עבודות שירות במוסדות ציבור שנותנים שירות לאזרח". 

בהצעת החוק תמכו 45 חברי כנסת ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה, חוק ומשפט.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה