שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סרט אימה: נכנס לסופרמרקט וקדח עם מברגה בעינו של סגן המנהל

חדשות

סרט אימה: נכנס לסופרמרקט וקדח עם מברגה בעינו של סגן המנהל, צילום: pixabay
סרט אימה: נכנס לסופרמרקט וקדח עם מברגה בעינו של סגן המנהל
22/11/2017, עו"ד רונן שיכמן

בית המשפט המחוזי מרכז גזר את דינו של נאשם שהורשע בעבירות אלימות חמורות, על רקע אירוע בו נכנס לסניף "יינות ביתן" בראשון לציון, שם תקף שני עובדים, בהם סגן מנהל הסניף אותו תקף באמצעות מברגה בעינו. השופטת: "תחושה מצמררת של מערכה מתוך סרט אימה"

בית המשפט המחוזי מרכז גזר 6 שנות מאסר בפועל על נאשם שהגיע לסניף רשת "יינות ביתן" בראשל"צ, ותקף את סגן מנהל הסניף ועובד ניקיון במקום. נקבע, כי התנפלותו המפתיעה של הנאשם על אדם לא מוכר לו, והשימוש במברגה פועלת לצורך פגיעה בעינו של סגן המנהל, מעניקים למקרה "נופך של אכזריות ותחושה מצמררת של מערכה מתוך סרט אימה".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

הנאשם הורשע על יסוד הודאתו בהסדר טיעון בעבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות, הצתה והיזק בזדון. כתב-האישום מתאר אירוע שבמרכזו התנהגות אלימה ואכזרית של הנאשם, אשר התרחשה בסניף של רשת "יינות ביתן" בראשון לציון. ביום האירוע נכנס הנאשם לחנות כשהוא אוחז במברגה שקצה ראשה עשוי ברזל מחודד, ניגש  למחסן החנות, סגר אחריו את הדלת והיכה באמצעות המברגה עובד ניקיון ששהה שם באותה עת.

בהמשך עלה הנאשם לקומה השנייה של הסניף ונכנס למשרד שבו ישב באותה עת סגן המנהל. הנאשם ניגש לסגן המנהל והיכה בראשו פעמיים באמצעות המברגה ומיד לאחר מכן הפעיל וקדח באמצעותה בעינו השמאלית. כשניסה סגן המנהל להימלט מפני הנאשם, הלך זה אחריו והמשיך בניסיונותיו לפגוע בו עד שלבסוף הצליח הסגן להיחלץ וברח מהמשרד. בהמשך, עלה הנאשם על השולחן במשרד ונתלה עם גופו על התקרה הצפה עד שהביא לקריסה של חלק ממנה. בשלב זה התיישב על כיסאו של סגן המנהל ודחף את השולחן עד לחסימת דלת הכניסה למשרד, ולאחר מכן הצית ניירות שהיו על השולחן עד שאלו בערו ויצרו עשן. הנאשם חדל ממעשיו רק לאחר שהגיעו למקום שוטרים באקדחים שלופים.

כתוצאה ממעשי הנאשם, נגרמו לסגן המנהל חתך באורך 1 ס"מ בראשו, חבלה בעין ושברים מרוסקים ברצפת העין. לעובד הניקיון נגרם חתך באורך 5 ס"מ בלחיו השמאלית.

השופטת דנה מרשק מרום גזרה על הנאשם 6 שנות מאסר בפועל וקבעה כי במעשיו פגע בשלמות גופם של קרבנותיו, וכן ערער את תחושת הביטחון האישי שלהם, כשהדברים אמורים ביתר שאת ועלו באופן ברור בעדותו של המנהל. עוד קבעה השופטת כי הפגיעה בערכים המוגנים היא בעוצמה גבוהה ביותר, בעיקר לאור נסיבות האלימות החריגה בחומרתה כלפי סגן המנהל. בעניין זה ציינה השופטת כי התנפלותו המפתיעה של הנאשם על אדם לא מוכר לו, והשימוש במברגה פועלת לצורך פגיעה בעינו, מעניקים נופך של אכזריות ותחושה מצמררת של מערכה מתוך סרט אימה. בנסיבות העניין, קבעה השופטת מתחם ענישה שנע בין 5 ל- 9 שנות מאסר בפועל.

בגזירת העונש בתוך המתחם שנקבע, נקבע כי לא נטען ולא הוצג כל שיקול אשר מצדיק חריגה מהמתחם מטעמי שיקום או מטעמי הגנה על שלום הציבור. באשר לנסיבות שאינן קשורות לביצוע העבירות צוין היעדר עבר פלילי לחובת הנאשם והתרשמות בית המשפט שעד למעצרו ניהל אורח חיים נורמטיבי וככל הנראה המדובר בהתנהגות חריגה שאינה אופיינית לו. עוד צוין כי הנאשם הודה בביצוע המעשים החמורים, ומהדברים שמסר לפסיכיאטרים השונים ולבית-המשפט נראה כי הוא מתמודד עם רגשות אשם וחש חרטה עמוקה על כך שפגע באנשים ללא כל סיבה נראית לעין.

מנגד נקבע כי יש להעמיד את עונשו מעל לרף התחתון, שכן על רקע נתונים שעלו מחוות-הדעת השונות הוא מצוי בסיכון לביצוע עבירות, גם על רקע קיומה של בעיית שימוש באלכוהול.

בשקלול השיקולים, הוחלט לגזור על הנאשם 6 שנות מאסר לריצוי בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי, פיצוי בסך 40,000 שקל לסגן המנהל ופיצוי בסך 7,500 שקל לעובד הניקיון.

 

ת"פ 4913-07-16

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:19
קומיט וכל טופס במתנה