שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את בנצי גופשטיין בעבירות הסתה

חדשות

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את בנצי גופשטיין בעבירות הסתה, צילום: צילום: istock
הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את בנצי גופשטיין בעבירות הסתה
13/11/2017, עו"ד לילך דניאל

גופשטיין, העומד בראש ארגון הימין להב"ה, חשוד כי במספר מקרים בשנים האחרונות התבטא בכלי התקשורת באמירות העולות כדי הסתה לאלימות, גזענות וטרור כלפי ערבים. הפרקליטות הודיעה לו כי נשקלת העמדתו לדין פלילי בכפוף לשימוע

פרקליטות מחוז ירושלים, באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הודיעה היום (ב') לבא כוחו של פעיל הימין בן ציון גופשטיין, כי נשקלת העמדתו לדין פלילי בכפוף לשימוע שייערך לו. זאת, בחשד לעבירות הסתה לאלימות, הסתה לגזענות והסתה לטרור וכן בחשד לשיבוש מהלכי משפט.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

גופשטיין, העומד בראש ארגון הימין להב"ה, חשוד כי במספר מקרים בין השנים 2012 -2017 התבטא בכלי התקשורת באמירות העולות כדי קריאה לעשיית מעשה אלימות. בנוסף, על פי החשד, פרסם גופשטיין דברי הסתה לגזענות ודברי תמיכה והזדהות עם מעשה הטרור שביצע ברוך גולדשטיין.

מכתב החדשות עולה כי באירוע שאירע לאחרונה, בסיומה של חתונה במודיעין עילית, נטל גופשטיין את המיקרופון ושר שיר המשבח את מעשה הרצח שביצע ברוך גולדשטיין במילים: "ברוך הגבר, נכנס למערה, דרך הנשק וירה". סמוך לאחר מכן השמיע גופשטיין את הסיסמה "מוחמד מת, מוחמד מת".

במקרה אחר, באתר האינטרנט "ערוץ 7" פורסם סרטון בו נראה גופשטיין במסגרת עצרת זכרון לזכרו של מאיר כהנא, כשהוא אומר "האויבים שבתוכנו הם סרטן. ואם לא ניקח את הסרטן ונזרוק אותו אנחנו לא נמשיך להתקיים וימותו כאן יהודים כל יום.... אבל המוקד של הסרטן, הגרורה הכי גדולה שיש, המוקד והשיא של הסרטן הוא נמצא בראש, הראש בהר הבית. הר הבית זה הגידול הכי גדול של הסרטן שנמצא לנו פה, וכל עוד ממשלת ישראל לא תתעשת ותוריד את הגידול הזה מהר הבית לא נצליח להביא את המדינה לגאולה השלמה".

בראיון שפורסם בחדשות ערוץ 2 אמר גופשטיין "התנאי הראשון שאני הולך לחתונה, זה שאין פלסטינים בחתונה אצלנו. אין ערבים בחתונה. אצלנו זה על טהרת העבודה העברית. בוא נגיד שאם היה פה מלצר ערבי הוא לא היה מגיש את האוכל". כשנשאל על ידי הכתב: מה הוא היה עושה, השיב גופשטיין כי "הוא היה מחפש את הבית חולים הקרוב נראה לי".

בראיון אחר לאברי גלעד בערוץ 2, נשאל גופשטיין מה ארגון להב"ה עושה במקרה שבחורה מתאהבת בערבי ורוצה לחיות איתו. עוד נשאל גופשטיין לגבי אלימות כלפי ערבים במסגרת המאבק בהתבוללות. לפי תשובתו, "מכות לא חסר ערבים ללכת להרביץ מכות. אני לא פציפיסט. יש כאלה שמגיע להם להשתמש נגדם באלימות כן. ערבי שמתחיל עם יהודייה, לא צריך לדבר. ערבי שמתחיל עם יהודייה אני לא חושב שצריך להמשיך להתהלך יותר מדי ברחוב עם היהודייה שלו".

בסרטון שפורסם באתר האינטרנט "ערוץ 7" התייחס גופשטיין למקרה מאוגוסט 2012 במהלכו תקפו מספר צעירים ממוצא יהודי שלושה נערים ממוצא ערבי בכיכר ציון בירושלים, מתוך מניע גזעני. אחד מקורבנות התקיפה נפצע באורח קשה. בסרטון אמר גופשטיין כך: "המשטרה והתקשורת עושים פה לינץ' לנערים יהודיים שאני לא יודע בדיוק מה קרה, אבל להערכתי מה שקורה יום יום, נערות יהודיות נתקפות על ידי ערבים ואין להם למי לפנות, הם פונים למשטרה, המשטרה לא מתייחסת. כנראה שכאן הנערים הרימו את הכבוד היהודי מהרצפה ועשו את מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות, עשו דין בפורעים הערביים שהטרידו את הבנות היהודיות. חבל שהם נותנים את זה לבחורים לעשות ושלא המשטרה מטפלת בזה. בחור ערבי שרוצה למצוא בחורה שיחפש בכפר שלו, שלא יבוא אלינו לירושלים, שלא בקניון. שיחפש את זה אצלם בכפר ויטריד אותם. בנות יהודיות הן לא הפקר."

במקרה אחר, לאחר הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים, הנחה גופשטיין אדם אחר למחוק תכנים שפרסם אחד החשודים בהצתה ברשת "פייסבוק", וזאת על מנת למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, בין בהעלמת ראיות ובין בדרך אחרת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה