שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישום: המוקדן לא הודיע לטכנאי על דליפת גז – הדיירת נפגעה בפיצוץ

חדשות

אישום: המוקדן לא הודיע לטכנאי על דליפת גז – הדיירת נפגעה בפיצוץ, צילום: בית המשפט. צילום אילוסטרציה: Getty images Israel
אישום: המוקדן לא הודיע לטכנאי על דליפת גז – הדיירת נפגעה בפיצוץ
01/11/2017, עו"ד לילך דניאל

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה כתב אישום נגד חברת "פז גז" ומוקדן שלה בגין חבלה ברשלנות באירוע פיצוץ גז בבניין בת"א במרץ 2014. על פי הנטען, חרף נוהלי החברה נמנע המוקדן מלהודיע לטכנאי הפועל באזור אודות דליפת גז, מה שהוביל בסופו של דבר לפיצוץ שגרם לדיירת לכוויות בשיעור של 40%

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה כתב אישום לבימ"ש השלום בעיר נגד חברת "פז גז" ומוקדן שלה, אליהו לויאן, בגין חבלה ברשלנות באירוע פיצוץ גז ברחוב הרצל בתל אביב שאירע במרץ 2014.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יונתן טל, בתקופה הרלוונטית הועסק לויאן על ידי פז גז כמוקדן במחלקה הטכנית. במסגרת מילוי תפקידו, נדרש לויאן לקבל ממוקד טלפונים מרכזי של החברה קריאות טלפוניות, בין היתר, בדבר דליפות גז, חשש לדליפות וכן בדבר ריח של דליפת גז. את הקריאות הטלפוניות היה על לויאן להעביר לטכנאים שונים המצויים בשטח על מנת שאלה יטפלו בדליפה ויודיעו לצרכני הגז בדבר הדליפה, וזאת בהתאם לאזור המסוים בו פועל כל טכנאי.

על פי נהלי החברה, עם קבלת תלונה על דליפת גז היה על לויאן לאתר באופן מיידי את הטכנאי הפועל באזור ממנו נתקבלה התלונה ולעדכנו טלפונית בדבר התלונה. בנוסף, על פי נהלי החברה, מקום בו התקבלה תלונה על דליפת גז והוכרזה בסטטוס "בטיפול", אין חובה לטפל בפניות נוספות שתתקבלנה ואף אין חובה לבדוק את מצב התקדמות הטיפול בתלונה הראשונה על דליפת הגז.

ב- 23.4.14 לפני השעה 1:30 בלילה, החלה בדירה בבניין שברחוב הרצל בת"א דליפת גז פחמימני מעובה (גז בישול מסוג הבוטן), שהוא חומר נפיץ המתלקח בעת מגע עם גורם מצית. באותה עת ישנה דיירת בדירה. בשעה 08:04 בבוקר התקבלה במוקד קריאה מדיירת אחרת בבניין שביקשה לשלוח טכנאי למקום באופן דחוף מאחר שהכניסה "מריחה גז ברמות של עוד שנייה זה מתפוצץ".

בהמשך לשיחה זו, ולפי הוראות המוקדנית שעבדה אותה שעה במוקד, סגרה הדיירת את ברזי הגז בבניין. בהמשך העבירה המוקדנית את הקריאה מהמוקד לנאשם לויאן, אלא שלפי הנטען זה נמנע מלהתקשר או מלהודיע לטכנאי הפועל באזור הבניין אודות הדליפה, על אף החובה שהייתה מוטלת עליו מתוקף תפקידו לעשות כן. כשעתיים לאחר מכן התקשר דייר נוסף בבניין למוקד והודיע על דליפת הגז, אך בשל העובדה כי הקריאה הראשונה שקיבל לויאן נותרה פתוחה, נאמר לדייר כי העניין בטיפול ולכן גם הקריאה השנייה לא הועברה לטכנאי.

עד לשעה 10:44 דלפו בדירת הנפגעת כ-6 קוב של גז, בעוד שהצריכה החודשית בדירה עמדה על כ-1 קוב גז בממוצע. בעקבות הדליפה אירע פיצוץ נפחי בדירה, ולאחריו נוצרה התלקחות מהירה בדירה אשר לוותה בהדף עמום ויצאה ממטבח הדירה לעבר ויטרינת הסלון. כתוצאה מכך, נגרמו לנפגעת כוויות בחלקי גופה השונים בשיעור של כ- 40 אחוז והיא הייתה מורדמת ומונשמת כ 5 שבועות ונאלצה לעבור כ- 17 ניתוחים. בנוסף, כתוצאה מהפיצוץ, נגרם נזק רב לדירת הנפגעת. בעקבות האמור, מייחסת הפרקליטות לחברה וללויאן עבירה של חבלה ברשלנות.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:178
קומיט וכל טופס במתנה